zoeken binnen de website

mastercourse digitale dienstverlening

  • Meet nu eens hoe diensten worden afgenomen

    Verslag van de vierde bijeenkomst op 19-11-2014:‘Opschaling van digitale dienstverlening’

    door: Peter Olsthoorn

    Ebbers-Van Reijn-MC Digitale Dienstverlening avond 4

    Zonder een politiek besluit en zelfs zonder enig vrijgemaakt budget sloeg de gemeente Noordoostpolder in 2012 aan het digitaliseren. Gewoon, omdat het hard nodig was om voor burgers en bedrijven de dienstverlening te verbeteren.

  • Maak ICT-projecten het belang van gebruikers

    Verslag van de derde bijeenkomst op 12-11-2014:‘De logistiek achter de schermen’

    door: Peter Olsthoorn

    Arnold van Rijn en Yao-Hua Tan

    Bepaal nauwgezet hoe de belangen en macht zijn verdeeld, en hoe deze kunnen veranderen tijdens projecten. Je kunt er positief gebruik van maken. Bijvoorbeeld door belangen bij de gebruikers te leggen die daarmee een project enthousiast kunnen gaan dragen.

  • Verrassing van de Belastingdienst

    Verslag van de tweede bijeenkomst (5 nov.2014): Kosten besparen, kwaliteit winnen.

    door: Peter Olsthoorn

    Arre Zuurmond en Cyprian Smits

    De transformatie naar een informatiemaatschappij vergt een ander beeld van organisaties en organiseren. Dat veronderstelt dat je onderscheid maakt tussen ICT en informatie en dat je de informatie los van structuren organiseert.

  • Ambitie Digitaal 2017 staat haaks op gedrag burgers

    Verslag van de eerste bijeenkomst (29 oktober 2014): De burger kan het niet alleen.

    door: Peter Olsthoorn

    Jan van Dijk - Luc Boss- avond1 mastercourse Digitale Dienstverlening

    Burgers gaan net zo lief langs de gemeentelijke balie als dat ze zaken online afhandelen. En als het even kan pakken ze de telefoon. Overheden moeten naar integratie van kanalen en niet uitsluitend inzetten op digitale dienstverlening.