zoeken binnen de website

17 november 2017: Het Grote Publiekszaken Selfservice Congres

Selfservice biedt de klant gemak én de gemeente een efficiencyslag! Op weg naar 100% selfservice komt u als gemeentebestuurder of directeur flink wat uitdagingen tegen. Tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres gaan we met die uitdagingen aan de slag.


iBestuur en PinkRoccade Publiekszaken organiseren

Het Grote Publiekszaken Selfservice Congres


• Vrijdag 17 november 2017, van 10.30 uur tot 16.30 uur.

• In congreslocatie Veerkracht bij Klarenbeek (nabij Apeldoorn).

• Voor gemeentebestuurders, management en directie. Deelname is kosteloos.


Programma

  • 10.00 – 10.30 | Ontvangst bij Congreslocatie Veerkracht (nabij Apeldoorn)
  • 10.30 – 11.00 | Opening dagvoorzitter prof. Marcel Thaens. Met Nathan Ducastel, directeur Informatiesamenleving VNG.
  • 11.00 – 12.00 | Keynote (plenair): een bijzondere kijk op onze ambities
  • 12.00 – 13.00 | Netwerklunch
  • 13.00 – 14.30 | Break-out sessie: Rond-de-tafel met bestuurders
  • 13.00 – 14.30 | Break-out sessies: Rond-de-tafel met management en directie
  • 13.00 – 14.30 | Break-out sessies: Rond-de-tafel met de medewerkers
  • 14.30 – 15.00 | Prijsuitreiking #LSG17
  • 15.00 – 15.30 | Uitsmijter (plenair): de toekomst door de ogen van Peter Ros
  • 15.30 – 16.30 | Netwerkborrel


Casuïstiek en Rond-de-tafel met bestuurders:

Selfservice en de burger!

Hoe anticipeert de gemeente op nieuwe technologie en op de digivaardige burger die contact zoekt via bijvoorbeeld sociale media? Hoe houdt de gemeente de regie? Hoe zorgen we ervoor dat ook de minder-zelfredzame burgers aan boord blijven? Moderatie: Marcel Thaens, bijzonder hoogleraar Innovatie in de publieke sector, EUR.

  • Carolien Nicolai, actieteam GebruikerCentraal
  • Irene ten Seldam, wethouder in gemeente Almelo
  • Jan Fraanje, directeur Vereniging Directeuren Publieksdiensten
  • Jos Heijmans, burgemeester gemeente Weert
  • Simon Rijsdijk, NVVB


Casuïstiek en Rond-de-tafel met management en directie

Selfservice en de organisatie!

Wat betekent op weg naar 100% selfservice voor de organisatie, wat vraagt dat van onze medewerkers? Hoe richten we onze processen in en hoe waarborgen we privacy en security?
Moderatie: Richard van Breukelen, PBLQ, oud-bestuurder Belastingdienst, Rijkswaterstaat.

  • Claudia Vermeulen, Dimpact
  • Evelien van Rijswijk, afdelingsmanager in gemeente Almelo
  • Inge Sauvé, projectleider dienstverlening gemeente Helmond
  • Henk van den Boom, afdelingsmanager in gemeente Ede
  • Marjon van der Maat, afdelingshoofd in gemeente Tilburg
  • Patrick Nelen, Idealiter
  • Rutger den Toom, beleidsadviseur in gemeente Goes
  • Sanne Schwarte, programmamanager in gemeente Weert


Meer dan de helft van alle contacten tussen burger en overheid vindt al digitaal plaats. Steeds meer burgers – en bedrijven! – zijn daar bovendien tevreden over en willen meer zaken met de overheid digitaal af kunnen handelen. De overheid, dat is voor hen in de eerste plaats de gemeente. Een geboorteaangifte, een huwelijksvoltrekking aanvragen, een rijbewijs verlengen: producten en diensten van Publiekszaken lenen zich perfect voor selfservice.
Selfservice biedt de klant gemak én de gemeente een efficiencyslag! Op weg naar 100% selfservice komt u als gemeentebestuurder of directeur flink wat uitdagingen tegen.

Tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres gaan we met die uitdagingen aan de slag.

Met directie en management: wat betekent op weg naar 100% selfservice voor de organisatie, wat vraagt dat van onze medewerkers? Hoe richten we onze processen in en hoe waarborgen we privacy en security?

Met bestuurders: hoe anticipeert de gemeente op nieuwe technologie en op de digivaardige burger die contact zoekt via bijvoorbeeld sociale media? Hoe houdt de gemeente de regie? Hoe zorgen we ervoor dat ook de minder-zelfredzame burgers aan boord blijven?

Wij zorgen voor boeiende sprekers en flink wat discussie! Maar misschien steekt u nog wel het meeste op van uw collega’s. Daarom is er flink wat tijd en ruimte gereserveerd om te netwerken in een deze zeer bijzondere omgeving, waarbij we er natuurlijk voor zorgen dat het de inwendige mens aan niets ontbreekt.

Wij hopen u te mogen begroeten op 17 november.

Mede namens Mat Keijers, Productmanager Burgerzaken PinkRoccade.

Met vriendelijke groet,

Peter Lievense

uitgever | hoofdredacteur iBestuur

- – - – -

Selfservice: hoe leren we van elkaar?

door: Marlies Ruijter

Nederland is klaar voor selfservice door burgers. Dat zal blijken tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres, dat op vrijdag 17 november wordt gehouden. Burgers willen hun overheidszaken thuis regelen, 24/7, zoals ze dat al lang met hun bankzaken en internetbestellingen doen. Maar dat betekent niet dat er geen uitdagingen meer zijn. Gemeenten moeten daarom bij elkaar de kunst afkijken. Hoe doen ze dat in bijvoorbeeld Almelo, Ede, Goes en Weert?

lees meer

Reactieformulier

De met een * gemarkeerde velden zijn verplicht. U ziet eerst een voorbeeld en daarna kunt u uw bijdrage definitief plaatsen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond. Reacties zonder achternaam worden verwijderd. Anoniem reageren alleen in uitzonderlijke gevallen in overleg met de redactie. U kunt bij de vormgeving van uw reactie gebruik maken van textile en er is beperkt gebruik van html mogelijk.