partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina Blueriq

logo blueriq

partnerartikelen

  • ‘Je moet eerst ‘bewijzen’ dat je kind Down heeft’

    Kinderen met Down

    Je bent business consultant bij Blueriq en helpt organisaties om hun processen zo in te richten dat ze persoonlijke en efficiënte dienstverlening kunnen bieden. Thuis heb je een dochtertje waar je zielsgelukkig mee bent, maar die het syndroom van Down heeft. In zeven jaar ‘zorgervaring’ heeft Paul-Leander Welink geleerd dat ‘persoonlijk en efficiënt’ helemaal niet zo vanzelfsprekend is in de zorg.

  • In 2024 maken we het waar

    Een reis naar de sterren en verder

    door: Herman Mansveld

    maanlanding

    Wat er zou gebeuren als we met z’n allen achter de brandbrief van de Secretarissen Generaal zouden gaan staan. Waar zouden we dan kunnen staan in de tijd die John F. Kennedy nodig had voor zijn ‘shot to the moon’?

  • ‘Die kaartenbak was zo gek nog niet’

    door: Marlies Ruijter

    Blueriq kaartenbak

    Er was eens… een tijd dat we nog niet met computers werkten. En, geloof het of niet, bedrijven en organisaties leverden toen ook gewoon producten en diensten. “We zouden weer eens goed naar die tijd moeten kijken en de positieve dingen ervan in ere moeten herstellen”, vindt Hans van Rooij van Blueriq. Want hedendaagse automatisering brengt ons veel, maar alleen als we ons realiseren dat de mens geen standaardproduct is.

  • We moeten van inside-out naar outside-in

    door: Marlies Ruijter

    Yuri Versluis en zoon

    Als de overheid de persoonlijke klantreis voor kinderen met een zorgvraag centraal zou stellen, zou dat ouders – en de overheid zelf! – veel tijd en frustratie schelen. Dat is de stellige overtuiging van Yuri Versluis van Blueriq die zelf een meervoudig gehandicapte zoon heeft.

  • Computer says how

    door: Marlies Ruijter

    Blueriq

    Chris Geertsma raakte volledig verstrikt in de ambtelijke molen toen hij een zorgvraag had voor een pleegkind. De onmacht die hij toen voelde is nu zijn motivatie om – via zijn werk bij Blueriq – de dienstverlening binnen de overheid persoonlijker én efficiënter te maken.

  • Van Everest naar Blueriq

    Dienstverlening is nooit af

    door: Marlies Ruijter

    lopende man

    ICT-dienstverlener Everest neemt de naam aan van de software die het bedrijf levert: Blueriq. Dat is niet alleen om verwarring te voorkomen, maar ook om de visie van het bedrijf te ondersteunen: de software, de mensen en de aanpak zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Blueriq-experts halen – samen met de opdrachtgever! – het beste uit de technologie.

  • Efficiënt én persoonlijk: het kan allebei!

    Everest

    Efficiënte digitale dienstverlening die ruimte laat voor persoonlijk service. Te mooi om waar te zijn? Absoluut niet, betoogt Frits van Endhoven van Everest. ‘We moeten af van systemen die een vaste volgorde vereisen om een doel te bereiken en gaan denken als je navigatiesysteem. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden!’

  • Weg met de lopendeband-ICT!

    Everest

    Ambtenaren komen vaak niet meer toe aan hun echte werk. In plaats van burgers te helpen, zijn ze bezig met het voeden van tijdrovende ICT-systemen en het stapsgewijs doorlopen van strakke processen. Zij werken voor het systeem in plaats van andersom. Dat kan en móet beter.

  • Het is tijd voor projectministers

    Ketensamenwerking

    Oude vrouw

    Overheidsinstanties zijn binnen hun eigen muren doorgaans goed georganiseerd. Maar de samenwerking tussen deze organisaties onderling laat nog veel te wensen over. Dat moet anders, vindt Frits van Endhoven van Everest. “Deze tijd vraagt om ketensamenwerking. En de overheid is eraan toe. Gelukkig zijn er al positieve bewegingen te zien.”

  • Incasso op maat

    door: Marlies Ruijter

    Everest

    Drie medewerkers van incassospecialist Syncasso ontwierpen – in totale afzondering – een compleet nieuw digitaal platform. Everest dacht mee en realiseerde hun ideeën. Het resultaat: een efficiënt incassosysteem, dat opdrachtgevers en klanten van Syncasso zelf aan de knoppen laat zitten. Kernwoorden van het nieuwe platform zijn personalisatie en zelfsturend. Dat maakt het ook interessant voor overheidsorganisaties.

  • Maatwerk is de nieuwe standaard

    door: Frits van Endhoven

    Everest over maatwerk

    Volgens het pleidooi van de secretarissen-generaal aan informateur Edith Schippers – maart jongstleden – heeft standaardisatie in de overheidsdienstverlening gezorgd voor duidelijkheid en ef ciëntie. Maar ook voor grenzen.

  • Legacy-systemen? Geen paniek!

    door: Freek van Teeseling

    Legacy-systemen? Geen paniek!

    De politiek heeft het voornemen om de overheid zodanig te laten werken dat burgers de dienstverlening als persoonlijk en efficiënt ervaren. De huidige legacy-systemen worden als belangrijke spelbederver aangewezen in dit streven naar vraaggestuurd werken. Onterecht – er zijn meerdere wegen naar Rome.

  • Focus op persoonlijke en efficiënte Dienstverlening

    door: Herman Mansveld en Menno Gülpers

    Digitale dienstverlening moet burgers en ondernemers zoveel mogelijk in staat stellen hun zaken zelf te regelen. Maar dat vraagt van overheden een geheel andere manier van denken en werken, eentje waarbij de termen persoonlijk en efficiënt centraal staan.

  • Bedrijf en burger willen gemak

    door: Marieke Vos

    Bedrijf en burger willen gemak

    De digitale transformatie van de overheid vraagt om slimme toepassingen die de dienstverlening aan burgers en bedrijven efficiënter én persoonlijker maken. Daarmee kan de overheid de slag maken van een uitvoerende naar een adviserende overheid, die optimaal aansluit bij de leefwereld van burgers en bedrijven.

  • Overheid kan nog veel verzilveren

    Onderzoek naar online dienstverleningsproces

    Anyplace, anytime, anywhere én any device. Deze woorden karakteriseren hoe we vandaag de dag zaken willen doen, ook met de overheid, getuige het programma ‘Digitaal 2017’. Maar hoe staat het er nu voor?

  • 1
  • 2