partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina Centric

Centric-logo

partnerartikelen

  • Je oma in een robotpak?

    door: Ben van Lier

    We worden steeds ouder en dat is mooi. Tegelijkertijd dwingt vergrijzing tot nieuwe manieren van hulpverlening die onze kijk op zorg en zelfstandigheid drastisch zullen veranderen. Ben van Lier, Manager Strategy & Innovation, schetst een vergezicht van de rol van technologie in de ouderenzorg.

  • Helft van organisaties heeft geen informatiebeveiligingsproces

    In 2016 heeft de helft van de Nederlandse organisaties geen proces voor informatiebeveiliging ingericht. Dit ondanks het feit dat veel organisaties hierover wel beleid hebben opgesteld. Dat blijkt uit de Centric Security Survey 2016.

  • Tafelen voor een toekomstgerichte digitale overheid

    Tafelen voor een toekomstgerichte digitale overheid - Centric artikel

    Van publieksdienstverlening tot omvattende uitvoeringsvraagstukken zoals de Omgevingswet, robuuste digitale ondersteuning vormt op steeds meer plekken het onmisbare fundament. Tijdens de Actualiteitendiners dit jaar spraken diverse prominenten en smaakmakers uit de overheid zich uit over de rol van informatievoorziening in de uitvoering van publieke taken.

  • Gemeenten en markt samen op weg naar 2020

    Franc Weerwind.

    Gemeenten gaan meer samen doen en hebben daarbij leveranciers nodig. Die boodschap viel te beluisteren tijdens de Strategische Conferentie van de Gebruikersvereniging Centric. “Het nieuwe optreden van gemeenten biedt risico’s voor bestaande modellen van softwareleveranciers, maar het biedt ook kansen voor innovatieve bedrijven en die hebben we hard nodig,” aldus Franc Weerwind, burgemeester van Almere en voorzitter VNG-commissie Dienstverlening & Informatiebeleid.

  • Omwonenden denken online mee over energieopwekkend geluidsscherm

    In het kader van gepland onderhoud aan de N470 werkt de provincie Zuid-Holland met verschillende partners aan het project ‘de N470 geeft energie’. Omwonenden worden actief bij de plannen betrokken.

  • Veere laat inwoners online meedenken over gezondheidstoerisme

    De gemeente Veere gaat haar inwoners en ondernemers actief betrekken bij lokale vraagstukken via het online platform van de start-up Civocracy. Dat liet wethouder René Molenaar onlangs weten tijdens een bijeenkomst op het gemeentehuis in Domburg.

  • Besparen op bijzondere bijstand

    Gemeente Schagen en Hollandse Kroon bewijzen dat verstrekking sneller en efficiënter kan

    Het verstrekken van bijzondere bijstand kan veel efficiënter. Door een groot deel van de aanvragen automatisch af te handelen is er flink op de kosten van uitvoering te bezuinigen.

  • Groene software?

    door: Erik Jagroep

    Duurzaamheid is in de afgelopen jaren een terugkerend onderwerp op de agenda’s van bedrijven geworden. Ondernemend Nederland manifesteert zich op meerdere aspecten als duurzaam en maakt goed gebruik van de mogelijkheden die IT hiervoor biedt. Een onderwerp wat helaas minder vaak op de agenda’s staat, is groene software.

  • De cloud als enabler voor uw applicatielandschap

    De komst van de cloud brengt veel veranderingen in de IT teweeg, ook in uw applicatielandschap. Wat betekenen software-as-a-service, pay-per-use en mobiele devices voor uw applicatieportfolio en het beheer ervan? Lees erover in het magazine ICT Infra.

  • Social return 3.0

    Op dinsdag 12 april kwamen landelijk opererende werkgevers en gemeenten bij elkaar om een vervolg te geven aan het manifest social return 3.0. Deze bijeenkomst werd georganiseerd door De Normaalste Zaak, Interpactum en MVO Nederland.

  • ‘Deze app maakt je bewust van je leefomgeving’

    Rijkswaterstaat en KNMI daagden met de Open Data Battle technici en creatievelingen uit apps of toepassingen te bouwen op basis van hun open data over wegen, water en weer. Het team van Centric ging er met de eerste prijs – een bedrag van duizend euro – vandoor, dankzij de app ‘Hier wil ik wonen’.

  • Centric Overheid-magazine: eenmaal, andermaal, digitaal!

    Een nieuwe lente en de nieuwe Centric Overheid is uit. Zoals altijd barstensvol digitale dienstverlening – én binnenkort in vernieuwde vorm online beschikbaar. Want bij een e-overheid hoort een e-magazine.
    Een betrouwbare, veilige en betaalbare digitale overheid? We zijn er bijna! Zeker als gemeenteland nog even collectief de schouders eronder zet om samen de ambities van het programma Digitaal 2017 waar te maken. Gelukkig zijn veel organisaties al een heel eind. De oplossingen zijn dan ook voor een groot deel al beschikbaar.

  • Selfservice maakt het makkelijk voor inwoners Almere

    Een aanvraag levensonderhoud? Die doen inwoners van de gemeente Almere eenvoudig vanuit huis. Gegevens aanvullen, bewijstukken uploaden, en klaar! Wachten op een fysieke afspraak is niet meer nodig en je krijgt vlot waar je recht op hebt. Twee keer zo slim dus: burgers regelen hun zaakjes waar en wanneer het hen uitkomt én de professionals bij de gemeente worden ontlast.

  • Governance on IT-outsourcing

    Toegevoegde waarde door krachtige samenwerking en aantoonbare kwaliteit

    De meerwaarde van goede samenwerking is steeds vaker hét aspect dat uw favoriete IT-leverancier onderscheidt van zijn concurrenten. Want hoewel gebruiksvriendelijke, stabiele IT en goede dienstverlening vanzelf spreken, komt bij échte klanttevredenheid veel meer kijken.

  • Hoe mobile geschiedenis wordt

    door: Erik Heil

    De afgelopen jaren heb ik veel tijd gestoken in de transformatie van de geautomatiseerde werkplek. Na dertig jaar continue groei in het pc-segment, is het aantal toetsaanslagen op de pc significant gedaald. De smartphones en tablets – eens hebbedingetjes voor technofreaks – zijn uitgegroeid tot alledaagse devices.