zoeken binnen de website

partnerartikelen

  • Podcast Digitalisering op Drift: 'Platformen, alles werkt anders'

    door: Redactie iBestuur

    Platformen organiseren het digitaal verkeer tussen aanbieders en afnemers, met data als brandstof. Wat betekenen platformen voor de manier van werken van een bedrijf of overheid? We spreken met Jan van Ginkel, Concerndirecteur provincie Zuid-Holland, André van der Linden, CIO van Royal FloraHolland en Epco Pottinga, sales director Benelux bij Pegasystems.

  • Versnelling digitale transformatie zet IT-manager in de spotlight

    IT wordt – ook binnen de publieke sector – vaak gezien als de ondersteunende groep medewerkers achter de schermen, die ervoor zorgt dat alles in de hele organisatie goed draait. Maar dit gaat veranderen. Volgens recent onderzoek van softwareleverancier Pegasystems staan IT-functies de komende vijf jaar wereldwijd een ware transformatie te wachten.

  • Krappe IT-arbeidsmarkt is gezamenlijk probleem van CIO en HRM

    Het is heel lastig om goede mensen te vinden. Hoe bind je IT-talent aan je in de krappe IT-arbeidsmarkt en hoe kunnen de CHRO en CIO hierin samen optrekken? CIO’s en CHRO’s gingen hierover in gesprek tijdens een rondetafelsessie van Pegasystems. Want om schaalbaar en flexibel te zijn moet HR de beste vriend van de CIO zijn.

  • Podcast Digitalisering op Drift: 'Digitalisering klantenservices, waar ligt de grens?'

    door: Redactie iBestuur

    Het aantal klantinteracties is de laatste jaren aanzienlijk toegenomen. Veel organisaties zijn op zoek naar mogelijkheden om klanten nog betere ervaringen te bieden, gepersonaliseerd en consistent over diverse kanalen heen, liefst tegen lagere kosten. Kunnen we de klantenservice in de toekomst aan chatbots en AI overlaten? Waar ligt de grens?

  • Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met nieuw low-code platform

    Personeel is voor de Britse krijgsmachtdelen Royal Navy en Royal Air Force van onschatbare waarde in het vervullen van hun missie. Om wervingstrajecten te versnellen en uitval van kandidaten te minimaliseren is onlangs gekozen voor een innovatief, volledig geautomatiseerd ICT-systeem, gebouwd op Pega Customer Service™ Digital Customer Engagement Edition, een applicatie voor de publieke sector.

  • Sveriges a-kassor digitaliseert dienstverlening aan burgers met multichannel IT-platform

    Het Zweedse Sverige a-kassor koos voor Pegasystems om de service aan leden te verbeteren en efficiëntere, nauwkeurigere processen voor zaakmanagement te ontwikkelen. Sveriges a-kassor is de federatie van werkloosheidsfondsen en ondersteunt 25 onafhankelijke werkloosheidsfondsen, met samen ruim 4 miljoen leden, bij het betalen van werkloosheidsuitkeringen.

  • Podcast 'Digitalisering op Drift' Mobiliteit in de digitale toekomst

    De wijze waarop we ons bewegen door Nederland is aan grote veranderingen onderhevig. Dit heeft grote gevolgen voor organisaties werkzaam in de mobiliteitssector. Hoe bereiden bedrijven en overheden op het gebied van mobiliteit zich voor op de digitale toekomst? We praten met CIO’s hoe dit doorwerkt in hun organisatie en investeringen in technologie?

  • Een zaakgericht perspectief op betrouwbare gegevensuitwisseling

    Het recept voor succesvol implementeren van zaakgericht werken? Volgens Marten Poutsma, accountmanager van Pegasystems, bestaat dat uit drie hoofdingredienten: Een solide partnerlandschap, een legitieme context die bijdraagt aan betrouwbare gegevensuitwisseling, en een nieuwe manier van werken voor ambtenaren. DICTU RijksZaak is hier het levende bewijs van.

  • Hoe Transavia omging met de pandemie

    door: Fred van der Molen

    Bij crises moeten organisaties improviseren en snel schakelen. Dat dit geen vanzelfsprekendheid is bleek bij de uitrol van het Nederlandse coronatestbeleid. Ook Transavia kreeg de nodige stormen over zich heen toen de wereldkaart rood en oranje kleurde. Wat zijn de lessen?

  • Technologietrends 2021

    door: Don Schuerman

    Technologische verantwoording omvat meer dan alleen maar opstaan en eigenaarschap claimen. Het is een kwestie van proactief onderzoek doen naar en voorbereiden op wat het beste is voor een organisatie. Eén ding is zeker: technologie blijft evolueren en er duiken altijd weer nieuwe trends op. Als organisaties er niet klaar voor zijn om er het maximale uit te halen door hun verantwoordelijkheid te nemen, raken ze achterop.

  • PegaWorld iNspire 2021: aanmelding geopend

    De voorbereidingen voor PegaWorld iNspire 2021 zijn alweer in volle gang. Ook dit jaar virtueel op dinsdag 4 mei van 15:00 – 17:30 uur. De voorlopige agenda is bekend. U kunt zich al aanmelden.

  • RVO zet RijksZaak in voor schademeldingen

    door: Fred van der Molen

    Pegasystems

    Ondernemers en particulieren kunnen sinds 1 juli ook buiten het Groningse aardbevingsgebied op één plek schades van mijnbouwactiviteiten aanmelden. De op RijksZaak gebaseerd applicatie werd in drie en een halve maand, volledig in de lockdownperiode gerealiseerd door DICTU en RVO, inclusief koppelingen met de BRP en het Kadaster.

  • Doorwerken in coronatijd

    door: Marieke Vos

    Zoom-overleg Pega - DICTU

    Van werken bij de klant naar werken vanuit huis, terwijl de deadlines hetzelfde blijven. Voor menigeen werd dat de realiteit in deze coronatijd, zo ook voor de mensen van DICTU. “We zagen van iedereen de haren langer worden en de werkplek netter.”

  • Zaakgericht werken leidt tot efficiënt vergunningenproces

    door: Marieke Vos

    Foto bij verhaal Pegasystems

    Meer inzicht en gestroomlijnde processen: dat levert de invoering van het zaaksysteem RijksZaak op voor de directie Warmte & Ondergrond van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK). “Onze specialisten kunnen zich nu richten op complexe aanvragen. Er ging veel tijd verloren met administratief werk; dat neemt het nieuwe systeem, in combinatie met een deels andere werkwijze door zaakgericht werken, ons nu uit handen.”

  • Radicale modernisering Zweedse UWV

    door: Marieke Vos

    Filippa Jennersjö

    Het Zweedse UWV transformeerde haar IT-afdeling van een verouderde ondersteunende dienst aan de zijlijn naar een hightechspeler in het hart van de organisatie. CIO Filippa Jennersjö vertelt over deze omslag van ‘unemployment agency’ naar ‘employment agency’.