partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina Pegasystems

logo pegasystems

partnerartikelen

  • Hoe Transavia omging met de pandemie

    door: Fred van der Molen

    Bij crises moeten organisaties improviseren en snel schakelen. Dat dit geen vanzelfsprekendheid is bleek bij de uitrol van het Nederlandse coronatestbeleid. Ook Transavia kreeg de nodige stormen over zich heen toen de wereldkaart rood en oranje kleurde. Wat zijn de lessen?

  • Technologietrends 2021

    door: Don Schuerman

    Technologische verantwoording omvat meer dan alleen maar opstaan en eigenaarschap claimen. Het is een kwestie van proactief onderzoek doen naar en voorbereiden op wat het beste is voor een organisatie. Eén ding is zeker: technologie blijft evolueren en er duiken altijd weer nieuwe trends op. Als organisaties er niet klaar voor zijn om er het maximale uit te halen door hun verantwoordelijkheid te nemen, raken ze achterop.

  • PegaWorld iNspire 2021: aanmelding geopend

    De voorbereidingen voor PegaWorld iNspire 2021 zijn alweer in volle gang. Ook dit jaar virtueel op dinsdag 4 mei van 15:00 – 17:30 uur. De voorlopige agenda is bekend. U kunt zich al aanmelden.

  • RVO zet RijksZaak in voor schademeldingen

    door: Fred van der Molen

    Pegasystems

    Ondernemers en particulieren kunnen sinds 1 juli ook buiten het Groningse aardbevingsgebied op één plek schades van mijnbouwactiviteiten aanmelden. De op RijksZaak gebaseerd applicatie werd in drie en een halve maand, volledig in de lockdownperiode gerealiseerd door DICTU en RVO, inclusief koppelingen met de BRP en het Kadaster.

  • Doorwerken in coronatijd

    door: Marieke Vos

    Zoom-overleg Pega - DICTU

    Van werken bij de klant naar werken vanuit huis, terwijl de deadlines hetzelfde blijven. Voor menigeen werd dat de realiteit in deze coronatijd, zo ook voor de mensen van DICTU. “We zagen van iedereen de haren langer worden en de werkplek netter.”

  • Zaakgericht werken leidt tot efficiënt vergunningenproces

    door: Marieke Vos

    Foto bij verhaal Pegasystems

    Meer inzicht en gestroomlijnde processen: dat levert de invoering van het zaaksysteem RijksZaak op voor de directie Warmte & Ondergrond van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK). “Onze specialisten kunnen zich nu richten op complexe aanvragen. Er ging veel tijd verloren met administratief werk; dat neemt het nieuwe systeem, in combinatie met een deels andere werkwijze door zaakgericht werken, ons nu uit handen.”

  • Overheid en markt slaan de handen ineen

    Pega RijksZaak

    De overheid en digitale transformatie: daar zijn de meningen over verdeeld. We zijn al een eind op weg, zegt het ene kamp. We blijven steken in het automatiseren van processen, zegt de ander. Maar één ding staat niet ter discussie: de manier waarop de digitale overheid nu functioneert loopt niet voldoende in de pas bij de wensen en ontwikkelingen in markt en samenleving. En: we moéten samenwerken.

  • RijksZaak, een oplossing in twee lagen

    door: Fred van de Molen

    RijksZaak

    De klantenkring van RijksZaak groeit. Het innovatieve systeem dat zaakgegevens, processen, dossiers én interactie in één systeem afhandelt, maakt snel school. De verantwoordelijke DICTU-medewerkers vertellen er graag over.

  • Staatstoezicht op de Mijnen overgestapt op RijksZaak

    door: Fred van der Molen

    Pega - SodM

    Staatstoezicht op de Mijnen (SodM) werkt sinds januari 2019 met RijksZaak, de standaard clouddienst voor zaakgericht werken. Die dienst biedt overheidsorganisaties de mogelijkheid om zaakgegevens, proces, dossier en interactie in één systeem af te handelen. De implementatie werd binnen tijd en budget in tien maanden door DICTU en SodM verwezenlijkt.

  • ‘Wat wíllen we met AI?’

    Gezocht: Publieksbrede discussie over kunstmatige intelligentie

    door: Frits de Jong

    AI-wegwijzer

    De door Facebook aanbevolen nieuwsberichten, filters om e-mail te checken op spamberichten of Siri, de virtuele assistent? Het zijn stuk voor stuk voorbeelden die gebruikmaken van kunstmatige intelligentie (AI). Maar dat AI doorgedrongen is tot onze huis- en werkkamers, wil niet zeggen dat we ook weten waar we naartoe willen met AI. Daarover moet nog een breed debat gevoerd worden.

  • RijksZaak: generiek zaaksysteem voor de overheid

    DICTU lanceert standaarddienst als alternatief voor maatwerk

    Pegasystems

    Voorafgaand aan de Pega’s Customer Engagement Summit op 10 april presenteerde DICTU in de Passenger Terminal Amsterdam zijn basisdienst voor zaakgericht werken. De introductie van ‘RijksZaak’ – want zo heet het nieuwe platform – trok veel belangstelling van vertegenwoordigers binnen de Rijksoverheid en andere overheden. Dat is niet voor niets. De belofte van RijksZaak is niet mis: een generieke ICT-dienst en businessoplossing om primaire processen te modelleren waarmee zaakgericht werken binnen overheidsorganisaties kan worden geimplementeerd.

  • Flexibel bouwen op historische grond

    Pegasystems

    De overheid staat voor de opgave alert te reageren op nieuwe ontwikkelingen in de samenleving en op nieuwe wetgeving die daarvan de weerslag is. Daarbij vaak hevig gehinderd door informatiesystemen uit de jaren tachtig die niet op wendbaarheid zijn gebouwd. Wat te doen? Jan Willem Boissevain en Hans Prummel pleiten voor de optie ‘inpakken en vernieuwen’.

  • Digitale Klantreis Overheid in hogere versnelling

    door: Fred Teunissen

    Klantreis Pegasystems

    Als de juiste mensen met de juiste mindset en de juiste middelen de handen ineenslaan, zijn snelle transformaties mogelijk. Ook in verkokerde omgevingen met veel legacy. De sleutels daartoe: korte ontwikkeltrajecten, learning by doing en verdergaande procesautomatisering.

  • ‘Ketengericht werken maakt budget vrij voor digitale transformatie’

     Doug Averill - Pegasystems

    Overheden neigen naar maatwerk als ze snel iets willen ‘fixen’ en langdurige aanbestedingstrajecten willen vermijden. Maar de prijs daarvoor wordt steeds hoger, waarschuwt Doug Averill van Pegasystems. “Gefixte applicaties worden er niet stabieler op en blijven qua gebruikerservaring achter bij het niveau dat de hedendaagse consument gewend is.”

  • Met tribes en squads de processen te lijf

    ING is al een tijd bezig de processen te vereenvoudigen vanuit het perspectief van de klant, met multidisciplinaire teams. Een recente reorganisatie geeft die aanpak een extra dimensie. Hoe je met ‘tribes’ en ‘squads’ de snelle veranderingen kunt bijbenen.

  • 1
  • 2