partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

Almelo controleert extra op identiteitsfraude

door: Mat Keijers, 19 september 2017

Mat Keijers PinkRoccade

Gemeente Almelo gaat de strijd aan met identiteitsfraude en verbetert tegelijkertijd haar dienstverlening. Almelo was actief betrokken bij de ontwikkeling en implementatie van iVerblijf & Adres Inschrijving, inclusief integratie met id-burger. Hierdoor controleren de medewerkers op een veilige, snelle en vooral eenvoudige manier de identiteit.

lees meer

Leer door bij anderen af te kijken

door: Tjerk Venrooy, 13 september 2017

Tjerk Venrooij

Je kunt leren door boeken te lezen, naar congressen te gaan of opleidingen te volgen. Maar volgens mij leer je het meeste door bij anderen af te kijken. Als je het mij vraagt zouden dat meer mensen moeten doen! En dat hoeft niet stiekem, zoals vroeger in de schoolbankjes, doe het gewoon in het openbaar, zou ik willen adviseren.

lees meer

Acteer jij als een tambour-maître?

door: Sanne van der Zanden, 11 september 2017

Sanne van der Zanden

Als gemeente moet je creatiever zijn en meer durf tonen rondom de visie op digitale dienstverlening en het bijbehorende beleid. Je moet zelf gaan staan voor de burger en de digitale wereld van de burger. Waarbij je jezelf eigenaar moet voelen van dat proces rondom digitalisering. En wat mij betreft doe je dat met slechts een paar medewerkers uit de praktijk. Waarbij je zelf de echte ambassadeur moet zijn, met eigenschappen van een tambour-maître.

lees meer

Continue blijven presteren gaat niet vanzelf

door: John Kerstens, 7 september 2017

John Kerstens

In het verlengde van mijn vorige blog, gaat ook deze blog nog over de overeenkomsten tussen een voetbalelftal en een ontwikkelteam. Hoe kom je als team tot goede prestaties? En hoe houd je deze goede prestaties vol? Zo kan ik, als Ajax-fan, nog steeds niet geloven dat je op 24 mei de finale van de Europa League speelt en 3 maanden later, op 24 augustus, uitgeschakeld wordt en de poulefase niet haalt. Onze klanten zouden zo’n teruggang in prestatie niet accepteren. En terecht!

lees meer

Communiceer over je visie op dienstverlening

door: Sanne van der Zanden, 5 september 2017

Sanne van der Zanden

Transparantie is een toverwoord voor gemeenten om te zorgen voor respect, begrip en inzet van burgers en bedrijven: Eerlijkheid over de verwachtingen. Een toelichting op het waarom. En uitleg over de toekomstige (on)mogelijkheden. Hoe communiceer jij over de gemeentelijke visie op (digitale) dienstverlening?

lees meer

Van selfservice wordt iedereen blij

door: Sanne van der Zanden, 4 september 2017

LSG17 PinkRoccade

Burgers en bedrijven verwachten dat de dienstverlening van de overheid meegaat met de huidige ontwikkelingen. Want waarom zou je nog naar het gemeentehuis moeten om producten en diensten op te halen? Hoogste tijd om de gemeentelijke dienstverlening aan te passen aan de technische mogelijkheden.

lees meer

De tussenstanden van #LSG17

door: Sanne van der Zanden, 23 augustus 2017

Sanne van der Zanden

Door deel te nemen aan de Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten (#LSG17) ga je op een laagdrempelige en leuke manier aan de slag met verleiden naar het digitale kanaal. Goed voor je dienstverlening en het contact met inwoners en bedrijven. Deze werkwijze draagt bovendien bij aan de werkdrukvermindering bij gemeenten. En er zijn ook nog eens leuke prijzen te winnen.

lees meer

Durf te leren!

door: Tjerk Venrooij, 16 augustus 2017

Tjerk Venrooij

Wat niet weet wat niet deert. Ofwel niet weten dat je slecht presteert kan heel comfortabel zijn. Echter uiteindelijk bereik je het verkeerde… Daarom hebben wij ervoor gekozen om al onze iBurgerzaken klanten te voorzien van informatie over hun eigen selfservicepercentages van de maand juli*. In de praktijk zien we namelijk dat selfservicepercentages van 60 tot 90% voor elke gemeente haalbaar zijn, maar ook dat nog niet alle gemeenten dergelijke cijfers behalen. Bewustwording is daarbij een belangrijke stap. En wij dagen onze klanten uit om samen met ons na te denken over de volgende stap, te leren van anderen en daardoor op een hoger servicelevel te komen.

lees meer

Verhoog je online dienstverlening, de eerste 17 toptips

door: Sanne van der Zanden, 14 augustus 2017

Sanne van der Zanden

Grote uitdagingen zoals het moderniseren en digitaliseren van de gemeentelijke dienstverlening slagen alleen als je de ‘basis op orde’ hebt. Dat vraagt om de uitvoering goed organiseren en de ICT en informatievoorziening goed inrichten. Maar ook zal je moeten zorgen dat burgers en bedrijven het digitale alternatief kennen en eenvoudig kunnen gebruiken. Een goed vindbare, gebruiksvriendelijke website is daarbij noodzakelijk om de bezoeker enthousiast te maken en te houden voor het gebruik van het digitale kanaal. Hoe hebben anderen dat gedaan en welke toptips kunnen we daaruit afleiden?

lees meer

Het begin van een nieuw digitaal tijdperk in Vaals

door: Ward de Laat, 9 augustus 2017

Ward de Laat

Afgelopen maand heeft gemeente Vaals de app iBegraafplaats in gebruik genomen. Daardoor loopt het tijdperk van de papieren dossiers voor de begraafplaatsadministratie in deze gemeente ten einde. Behoren onvolledige of achterhaalde informatie in de papieren dossiers binnenkort tot het verleden. En stopt ook het bladeren in de klapper waarbij je het risico loopt dat deze openspringt, waardoor een gedeelte van de administratie op de vloer ligt uitgewaaierd.

lees meer