partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

partnerweblogs

  • Selfservice: de échte uitdaging is communicatie

    door: Erleyne Brookman

    Erleyne Brookman

    Technologie en organisatie zijn maar één aspect om selfservice bij gemeentelijke dienstverlening in het sociale domein in te voeren. Communiceren en inspireren van de burger is minstens zo belangrijk. En zeker zo uitdagend. Lees hier de belangrijkste praktijktips.

  • Knopen en relaties

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Het betoog van Lidwien van de Wijngaert over Bonding and bridging tijdens het event GebruikersCentraal zette mij aan het denken. De Amerikaanse politicoloog Robert Putnam – waar haar verhaal op gebaseerd is – stelt dat zowel bonding als bridging noodzakelijk zijn om effectief te kunnen opereren. Hebben ze het hier over verleiden in het kwadraat?

  • Wat MijnOverheid voor gemeenten kan betekenen

    door: Thibault Kroonen

    Begin 2014 verhuisde ik naar mijn huidige woonplaats. Vlak daarvoor had ik de Berichtenbox van MijnOverheid geactiveerd, waardoor ik digitaal berichten kon ontvangen van de overheid. De Belastingdienst stuurde me vanaf dat moment digitaal berichten over mijn toeslagen en van de RDW kreeg ik herinneringen dat mijn auto aan de beurt was voor de APK.

  • Seniorendating; nooit te oud om te verleiden

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Niet iedereen kan of wil de digitale diensten van de overheid gebruiken, blijkt uit veel onderzoeken. Dat is een gemiste kans voor zowel de gemeente als voor de burger zelf. Die kans (alsnog) grijpen is een kwestie van overtuigen en verleiden. Ook u kunt het!

  • Geboorte-appje naar gemeente

    door: Jurriaan Piek

    Mijn goede voornemen ‘meer mensen informeren over de ICT-ontwikkelingen binnen de publieke dienstverlening’ heeft een enorme boost gekregen dankzij een prachtige publicatie in het AD.

  • 3 trends in gegevensbeheer en datastromen

    door: Rudy van der Zee

    2015 is voorbij, 2016 is begonnen! Een nieuw jaar betekent goede voornemens. Privé wil ik beginnen aan een bucketlist: ik ben er niet zo van, maar misschien geven doelstellingen nieuwe inspiratie.

  • Het is zover, onze nieuwe unit Financiën en Services is gestart!

    door: Femke Rhouat

    Daar is hij dan, de eerste nieuwsbrief van de nieuwe businessunit van PinkRoccade Local Government: Financiën en services!

  • Wat leert u van andere gemeenten?

    door: Jurriaan Piek

    Terugblikken op het afgelopen jaar en goede voornemens aannemen. Wie doet het niet? Ik beken, ik wel! Eén van mijn goede voornemens is om meer mensen te informeren over de ICT-ontwikkelingen binnen de publieke dienstverlening. Wetende dat slechts acht procent van de mensen zijn goede voornemen met succes afrondt*, heb ik uw hulp nodig.

  • Waarom het DigiD-record goed nieuws is

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Terwijl bij Bol.com ruim 350.000 cadeautjes over de digitale toonbank rolden en PostNL 1,4 miljoen stukken bezorgde, viel het haast niet op dat de Rijksoverheid enkele dagen vóór kerst meldde dat dit jaar tweehonderd miljoen maal is ingelogd met DigiD. De groei van 21 procent is goed nieuws voor ambtenaren die met de feestdagen meer vrije tijd willen.

  • Gemeenten krijgen onterecht zwartepiet toegespeeld

    Kanaalsturing en durfgemeenten gaan hand in hand

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Jan Roelof Steenbergen heeft een duidelijke mening over kanaalsturing en vooral over wat gemeenten beter moeten doen. Zwarte Pieten past prima in december, maar is minder constructief op de lange termijn.

  • WOZ-wijzigingen maken selfservice noodzakelijk

    door: Annemarie Thomasse

    Het vernieuwde woningwaarderingsstelsel vergt forse en veelzijdige inspanningen van de gemeenten. Geef de burger daarom mogelijkheden voor inzicht en zelfwerkzaamheid.

  • De overheid: sleutel tot het succes ligt bij jonge ambtenaren

    door: Arend Meijer

    Zet een groepje van 60 jonge ambtenaren een nacht lang bij elkaar en je krijgt een mooi beeld van de overheid van de toekomst: een kansenfabriek die het leven leuker maakt voor de inwoners van Nederland en hen zo weinig mogelijk tot last is.

  • Wie zegt dat een gemeente geen reclame mag maken?

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Als u reclame wilt maken, dan hebt u de keuze uit veel verschillende mogelijkheden, valt op diverse gemeentelijke websites te lezen. Er worden zelfs tal van voorbeelden genoemd: reclame op of aan de gevel van een onroerende zaak. Maar ook reclame op abri’s en vitrines, verwijsbordjes en flyers. Kortom voor een ander weet een gemeente heel goed wat wel/niet kan, maar maakt u zelf eigenlijk wel reclame?

  • Betrek bewoner bij heffen gemeentelijke belastingen

    door: Michiel Uijting

    Meer belastingheffing door de gemeenten in plaats van het Rijk? Dan moet de gemeente wel meer data delen met de gemeenschap. Betrokkenheid begint bij kennis en dus bij de inzet van innovatieve informatietechnologie, stelt Michiel Uijting.

  • Succes met het zesde zintuig begint met vier stappen

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Horen, zien, ruiken, voelen, proeven en swipen: de mens heeft er sinds een paar jaar een zintuig bij in de vorm van de smartphone en tablet. Hoe zet u dit zintuig optimaal in ten bate van de burger? Begin met helder zicht en succesvol verleiden.