partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

partnerweblogs

  • Blije burgers en blije ambtenaren in Helmond!

    door: Femke Rhouat-Van der Gouw

    Femke Rhouat - Van der Gouw

    Elke gemeentelijke situatie en specifieke kennisvraag behoeft unieke dienstverlening. Daarom is gemeente Helmond gestart met iService. Waarin medewerkers van de gemeente Helmond en consultants van PinkRoccade Publiekszaken samen de dienstverleningsdoelstellingen van de gemeente Helmond behalen. Hans van Holstein, manager Burgerzaken gemeente Helmond, en Theo Daniels, functioneel beheerder iBurgerzaken, delen hun ervaringen.

  • Berichten verzenden vanuit MijnOverheid Berichtenbox

    door: Linda Verkooijen

    Linda Verkooijen - PinkRoccade

    Wist je dat je berichten kan versturen vanuit CiVision Samenlevingszaken naar MijnOverheid Berichtenbox? Dit draagt bij aan de service die we de burger willen geven. Met MijnOverheid Berichtenbox sta je namelijk altijd in contact met jouw burgers. Burgers hebben zo 24/7 toegang tot hun persoonlijke digitale postbus.

  • Keep going, keep growing

    door: Tjerk Venrooy

    Tjerk Venrooij

    Om met Kees van Zijtveld te spreken: “Als je blijft doen wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg”. Helemaal waar, maar toch wil je de goede dingen die je hebt ook in stand houden, en inderdaad waar mogelijk zelfs verbeteren. Binnen PinkRoccade Publiekszaken zijn we dan ook altijd op zoek de juiste verdeling tussen keep going and keep growing. Dat deden we de afgelopen jaren en ook de komende jaren blijven we dat doen!

  • Alles wat aandacht krijgt, groeit!

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Ken je de wet van de aandacht? Dit houdt in dat datgene waar je je op richt, waar je energie en aandacht aan geeft, groter wordt. Hoofdpijn die aandacht krijgt wordt erger. Angst die aandacht krijgt wordt groter. Jengelende kinderen die aandacht krijgen gaan harder jengelen.

  • 1 Knooppunt voor alle gemeenten

    door: Linda Verkooijen

    Linda Verkooijen - PinkRoccade

    Alle gemeenten zijn aangesloten op het Gemeentelijk Gegevensknooppunt (GGk). Misschien verstuur, ontvang en verwerk je nog handmatig berichten. Wist je dat dit ook automatisch kan? Hiermee bespaar je veel tijd. Het knooppunt maakt het uitwisselen van berichten over Wmo, Jeugd en WLZ veilig en makkelijk.

  • De digitale overheid en het sociaal domein: blik op 2019!

    door: Erleyne Brookman

    Erleyne Brookman

    Een traditionele vooruitblik op het jaar. Misschien een iets te vanzelfsprekend begin, maar ik neem je graag mee in mijn ambities en visie voor de komende maanden. Het afgelopen jaar hebben wij namelijk een paar bijzondere stappen gezet. Die zijn je vast niet ontgaan. De introductie van iParticipatie schreeuwden we van de daken. Met de start van selfservice voor de burger is een belangrijke stap gezet in de Digitale agenda 2020 voor gemeenten. En daar blijft het niet bij.

  • Digitale dienstverlening: gebruik alle mogelijkheden!

    door: Erleyne Brookman

    Erleyne Brookman

    Soms word je ineens verrast! Aangenaam verrast mag ik wel zeggen. Vanaf deze maand is de Berichtenbox beschikbaar via de app. Weer een manier om digitale dienstverlening eenvoudiger te maken. Voor jouw inwoners en voor jouw organisatie.

  • De medewerker en de toekomst

    door: Mat Keijers

    Mat Keijers PinkRoccade

    Onze Droom is gevisualiseerd over de tijdslijnen vanuit medewerkersperspectief en burgerperspectief. En gezien vanuit de aspecten dienstverlening, gegevens en identiteit. In onze Burgerdroom las je dat de burger straks niet meer naar de gemeente gaat. In deze Medewerkersdroom lees je wat de impact is op de werkzaamheden van de medewerkers.

  • Co-creatie in het applicatielandschap

    door: Ingmar Uijl

    Ingmar Uijl - PinkRoccade

    Veel gemeenten vragen ons steeds vaker wat de vervolgstappen zijn op het gebied van de doorontwikkeling van iSamenleving en CiVision Samenlevingszaken. Binnen het team van productmanagement houden wij ons dagelijks bezig met deze vraag. Dit doen we door individueel klanten te bezoeken. Maar ook door de markt te verkennen en te sparren samen collega’s over welke ontwikkelingen zij zien.

  • 2 sprekers, 2 gedachten

    door: Annemarie Thomasse

    Annemarie Thomasse - PinkRoccade

    Als je al even in het sociaal domein werkt dan ben je wel gewend aan verandering! Ook wij zitten niet stil. We zijn een innoverend bedrijf en stellen onszelf vaak de vraag: “zijn we nog met de juiste dingen bezig?”. De discussie “moeten we nu weer het roer omgooien?” hoor je bij de koffieautomaat. Ik werd getriggerd door de “veranderingsbubbel”.

  • Worden dromen werkelijkheid?

    door: Mat Keijers

    Mat Keijers PinkRoccade

    Met behulp van het Meerjarenplan Burgerzaken kijken we samen met iedere gemeente naar de komende drie jaar. We dagen de deelnemers uit om hun ogen te sluiten en te dromen waar het naartoe gaat met burgerzaken, de dienstverlening, de gemeenten, de techniek en burgerwensen.

  • Reik naar de sterren

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Stel je doelen altijd op het hoogste niveau. Doe nooit concessies aan het doel. Ga voor het beste. En houd je niet bezig met de laatste stap. Dit is de 2e tip die ik wil delen uit het boek ’t is groen en groener wordt het niet van Leen Zevenbergen. En deze tip licht ik toe aan de hand van een praktijksituatie waarin we met 9 kwartiermakergemeenten zijn gestart met #LSG18.

  • Meer dan een leuk gesprek met de klant

    door: Tjerk Venrooy

    Tjerk Venrooij

    Regelmatig bezoeken we klanten vanuit al onze gelederen van de organisatie; vooral vanuit accountmanagement en services, en ook onze MT-leden en ikzelf.

  • Kleine veranderingen, een groot effect

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Dankzij een therapeut lopen mijn schoonouders weer 50 minuten aaneengesloten per dag. En dat begon klein: met lopen naar een bankje op slechts 5 minuutjes van het huis. Onder begeleiding wel te verstaan, want al uitrustend kreeg mijn schoonvader daar wat tips over zijn houding en ademhaling. Een paar weken later vertelden ze trots hoe het daarna is gegaan: “We hebben –tot aan de extreme hitte– elke dag gelopen en liepen tot wel 50 minuten aan één stuk!”.

  • Maak kennis met onze grote familie

    door: Tjerk Venrooy

    Tjerk Venrooij

    Onze overgang van een logge ontwikkelclub naar een innovatieve organisatie is niet ongemerkt gebleven in de markt. Vaak krijg ik de vraag hoe dat – zo snel – kan zijn veranderd? Dan leg ik uit hoe onze organisatie in elkaar zit. En hoe dat bijdraagt aan deze verandering. Maak kennis met onze familie!