partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

partnerweblogs

  • Het is tijd voor tempoversnelling

    door: Tjerk Venrooy

    Tjerk Venrooij

    De vraag naar organisatie overstijgende innovatie van overheidsdiensten is groot. Hoewel gemeentelijke dienstverlening steeds volwassener wordt zijn we er nog niet. Net als de afgelopen jaren zal er ook de komende jaren flink moeten worden geïnvesteerd in de dienstverlening van overheidsorganisaties.

  • Omgaan met teleurstelling

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    De natuur heeft zon en regen nodig om alles in de lente weer te laten groeien en bloeien. Als mens hebben we successen en teleurstellingen nodig om te leren en te groeien. Sterker nog als we geen teleurstellingen hebben, waarderen we de successen steeds minder. Toch is het mens eigen om teleurstellingen te willen voorkomen en het liefst alle beloftes in te lossen of zelfs wensen te vervullen… Datzelfde zie ik nu ook binnen Team Care en bij de Special Care kwartiermakers.

  • Minder communicatie op inhoud

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Tijdens onze wintersport met meer dan de helft van de collega’s hoorden we dat we de burgerzakenaanbesteding bij gemeente Epe hadden gewonnen! (Dat hebben we uiteraard ’s avond met z’n allen gevierd.)

  • Het begint bij bewustwording

    door: Tjerk Venrooy

    Tjerk Venrooij

    Veel zaken beschouwen we als vanzelfsprekend. Je auto rijdt je naar het gemeentehuis, je computer start zich op en je kunt je iBurgerzaken openen. We weten echter ook dat zaken niet eeuwig zonder problemen blijven functioneren.

  • De kracht van eigenaarschap

    door: Tjerk Venrooy

    Tjerk Venrooij

    Eigenaarschap creëren is een van de mooiste dingen die je als leidinggevende voor je medewerker kunt doen: hij gaat resultaten behalen, die tot nu toe bij lange na niet gerealiseerd werden. Hoe groter het gevoel van eigenaarschap, hoe meer iemand zich verantwoordelijk en betrokken voelt om zijn werk goed uit te voeren. Ruimte krijgen en niet steeds beperkt worden door allerlei regels en mensen die over je schouder meekijken, wie wil dat nou niet?

  • Uitzicht op inzicht

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Niets werkt zo bemoedigend als een nieuwe start. Een fris begin met een zee aan mogelijkheden en kansen die je graag wilt benutten. Natuurlijk hadden we al ideeën bij het ontstaan van Team Care. Ideeën die we nu werkelijk ten uitvoer (willen) brengen. En tegelijkertijd wilden we zo blanco mogelijk beginnen om open te staan voor wat er op ons pad komt. Om steeds opnieuw te kunnen kiezen hoe we daar op dat moment mee omgaan. Wel steeds met datzelfde doel voor ogen: klantgericht ontwikkelen.

  • Blije burgers en blije ambtenaren in Helmond!

    door: Femke Rhouat-Van der Gouw

    Femke Rhouat - Van der Gouw

    Elke gemeentelijke situatie en specifieke kennisvraag behoeft unieke dienstverlening. Daarom is gemeente Helmond gestart met iService. Waarin medewerkers van de gemeente Helmond en consultants van PinkRoccade Publiekszaken samen de dienstverleningsdoelstellingen van de gemeente Helmond behalen. Hans van Holstein, manager Burgerzaken gemeente Helmond, en Theo Daniels, functioneel beheerder iBurgerzaken, delen hun ervaringen.

  • Berichten verzenden vanuit MijnOverheid Berichtenbox

    door: Linda Verkooijen

    Linda Verkooijen - PinkRoccade

    Wist je dat je berichten kan versturen vanuit CiVision Samenlevingszaken naar MijnOverheid Berichtenbox? Dit draagt bij aan de service die we de burger willen geven. Met MijnOverheid Berichtenbox sta je namelijk altijd in contact met jouw burgers. Burgers hebben zo 24/7 toegang tot hun persoonlijke digitale postbus.

  • Keep going, keep growing

    door: Tjerk Venrooy

    Tjerk Venrooij

    Om met Kees van Zijtveld te spreken: “Als je blijft doen wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg”. Helemaal waar, maar toch wil je de goede dingen die je hebt ook in stand houden, en inderdaad waar mogelijk zelfs verbeteren. Binnen PinkRoccade Publiekszaken zijn we dan ook altijd op zoek de juiste verdeling tussen keep going and keep growing. Dat deden we de afgelopen jaren en ook de komende jaren blijven we dat doen!

  • Alles wat aandacht krijgt, groeit!

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Ken je de wet van de aandacht? Dit houdt in dat datgene waar je je op richt, waar je energie en aandacht aan geeft, groter wordt. Hoofdpijn die aandacht krijgt wordt erger. Angst die aandacht krijgt wordt groter. Jengelende kinderen die aandacht krijgen gaan harder jengelen.

  • 1 Knooppunt voor alle gemeenten

    door: Linda Verkooijen

    Linda Verkooijen - PinkRoccade

    Alle gemeenten zijn aangesloten op het Gemeentelijk Gegevensknooppunt (GGk). Misschien verstuur, ontvang en verwerk je nog handmatig berichten. Wist je dat dit ook automatisch kan? Hiermee bespaar je veel tijd. Het knooppunt maakt het uitwisselen van berichten over Wmo, Jeugd en WLZ veilig en makkelijk.

  • De digitale overheid en het sociaal domein: blik op 2019!

    door: Erleyne Brookman

    Erleyne Brookman

    Een traditionele vooruitblik op het jaar. Misschien een iets te vanzelfsprekend begin, maar ik neem je graag mee in mijn ambities en visie voor de komende maanden. Het afgelopen jaar hebben wij namelijk een paar bijzondere stappen gezet. Die zijn je vast niet ontgaan. De introductie van iParticipatie schreeuwden we van de daken. Met de start van selfservice voor de burger is een belangrijke stap gezet in de Digitale agenda 2020 voor gemeenten. En daar blijft het niet bij.

  • Digitale dienstverlening: gebruik alle mogelijkheden!

    door: Erleyne Brookman

    Erleyne Brookman

    Soms word je ineens verrast! Aangenaam verrast mag ik wel zeggen. Vanaf deze maand is de Berichtenbox beschikbaar via de app. Weer een manier om digitale dienstverlening eenvoudiger te maken. Voor jouw inwoners en voor jouw organisatie.

  • De medewerker en de toekomst

    door: Mat Keijers

    Mat Keijers PinkRoccade

    Onze Droom is gevisualiseerd over de tijdslijnen vanuit medewerkersperspectief en burgerperspectief. En gezien vanuit de aspecten dienstverlening, gegevens en identiteit. In onze Burgerdroom las je dat de burger straks niet meer naar de gemeente gaat. In deze Medewerkersdroom lees je wat de impact is op de werkzaamheden van de medewerkers.

  • Co-creatie in het applicatielandschap

    door: Ingmar Uijl

    Ingmar Uijl - PinkRoccade

    Veel gemeenten vragen ons steeds vaker wat de vervolgstappen zijn op het gebied van de doorontwikkeling van iSamenleving en CiVision Samenlevingszaken. Binnen het team van productmanagement houden wij ons dagelijks bezig met deze vraag. Dit doen we door individueel klanten te bezoeken. Maar ook door de markt te verkennen en te sparren samen collega’s over welke ontwikkelingen zij zien.