
zoeken binnen de website
Partnerpagina PinkRoccade Local Government
partnerweblogs
-
Het is tijd voor tempoversnelling
door: Tjerk Venrooy
De vraag naar organisatie overstijgende innovatie van overheidsdiensten is groot. Hoewel gemeentelijke dienstverlening steeds volwassener wordt zijn we er nog niet. Net als de afgelopen jaren zal er ook de komende jaren flink moeten worden geïnvesteerd in de dienstverlening van overheidsorganisaties.
-
Omgaan met teleurstelling
door: Sanne van der Zanden
De natuur heeft zon en regen nodig om alles in de lente weer te laten groeien en bloeien. Als mens hebben we successen en teleurstellingen nodig om te leren en te groeien. Sterker nog als we geen teleurstellingen hebben, waarderen we de successen steeds minder. Toch is het mens eigen om teleurstellingen te willen voorkomen en het liefst alle beloftes in te lossen of zelfs wensen te vervullen… Datzelfde zie ik nu ook binnen Team Care en bij de Special Care kwartiermakers.
-
Minder communicatie op inhoud
door: Sanne van der Zanden
-
Het begint bij bewustwording
door: Tjerk Venrooy
-
De kracht van eigenaarschap
door: Tjerk Venrooy
Eigenaarschap creëren is een van de mooiste dingen die je als leidinggevende voor je medewerker kunt doen: hij gaat resultaten behalen, die tot nu toe bij lange na niet gerealiseerd werden. Hoe groter het gevoel van eigenaarschap, hoe meer iemand zich verantwoordelijk en betrokken voelt om zijn werk goed uit te voeren. Ruimte krijgen en niet steeds beperkt worden door allerlei regels en mensen die over je schouder meekijken, wie wil dat nou niet?
-
Uitzicht op inzicht
door: Sanne van der Zanden
Niets werkt zo bemoedigend als een nieuwe start. Een fris begin met een zee aan mogelijkheden en kansen die je graag wilt benutten. Natuurlijk hadden we al ideeën bij het ontstaan van Team Care. Ideeën die we nu werkelijk ten uitvoer (willen) brengen. En tegelijkertijd wilden we zo blanco mogelijk beginnen om open te staan voor wat er op ons pad komt. Om steeds opnieuw te kunnen kiezen hoe we daar op dat moment mee omgaan. Wel steeds met datzelfde doel voor ogen: klantgericht ontwikkelen.
-
Blije burgers en blije ambtenaren in Helmond!
door: Femke Rhouat-Van der Gouw
Elke gemeentelijke situatie en specifieke kennisvraag behoeft unieke dienstverlening. Daarom is gemeente Helmond gestart met iService. Waarin medewerkers van de gemeente Helmond en consultants van PinkRoccade Publiekszaken samen de dienstverleningsdoelstellingen van de gemeente Helmond behalen. Hans van Holstein, manager Burgerzaken gemeente Helmond, en Theo Daniels, functioneel beheerder iBurgerzaken, delen hun ervaringen.
-
Berichten verzenden vanuit MijnOverheid Berichtenbox
door: Linda Verkooijen
Wist je dat je berichten kan versturen vanuit CiVision Samenlevingszaken naar MijnOverheid Berichtenbox? Dit draagt bij aan de service die we de burger willen geven. Met MijnOverheid Berichtenbox sta je namelijk altijd in contact met jouw burgers. Burgers hebben zo 24/7 toegang tot hun persoonlijke digitale postbus.
-
Keep going, keep growing
door: Tjerk Venrooy
Om met Kees van Zijtveld te spreken: “Als je blijft doen wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg”. Helemaal waar, maar toch wil je de goede dingen die je hebt ook in stand houden, en inderdaad waar mogelijk zelfs verbeteren. Binnen PinkRoccade Publiekszaken zijn we dan ook altijd op zoek de juiste verdeling tussen keep going and keep growing. Dat deden we de afgelopen jaren en ook de komende jaren blijven we dat doen!
-
Alles wat aandacht krijgt, groeit!
door: Sanne van der Zanden
-
1 Knooppunt voor alle gemeenten
door: Linda Verkooijen
Alle gemeenten zijn aangesloten op het Gemeentelijk Gegevensknooppunt (GGk). Misschien verstuur, ontvang en verwerk je nog handmatig berichten. Wist je dat dit ook automatisch kan? Hiermee bespaar je veel tijd. Het knooppunt maakt het uitwisselen van berichten over Wmo, Jeugd en WLZ veilig en makkelijk.
-
De digitale overheid en het sociaal domein: blik op 2019!
door: Erleyne Brookman
Een traditionele vooruitblik op het jaar. Misschien een iets te vanzelfsprekend begin, maar ik neem je graag mee in mijn ambities en visie voor de komende maanden. Het afgelopen jaar hebben wij namelijk een paar bijzondere stappen gezet. Die zijn je vast niet ontgaan. De introductie van iParticipatie schreeuwden we van de daken. Met de start van selfservice voor de burger is een belangrijke stap gezet in de Digitale agenda 2020 voor gemeenten. En daar blijft het niet bij.
-
Digitale dienstverlening: gebruik alle mogelijkheden!
door: Erleyne Brookman
-
De medewerker en de toekomst
door: Mat Keijers
Onze Droom is gevisualiseerd over de tijdslijnen vanuit medewerkersperspectief en burgerperspectief. En gezien vanuit de aspecten dienstverlening, gegevens en identiteit. In onze Burgerdroom las je dat de burger straks niet meer naar de gemeente gaat. In deze Medewerkersdroom lees je wat de impact is op de werkzaamheden van de medewerkers.
-
Co-creatie in het applicatielandschap
door: Ingmar Uijl
Veel gemeenten vragen ons steeds vaker wat de vervolgstappen zijn op het gebied van de doorontwikkeling van iSamenleving en CiVision Samenlevingszaken. Binnen het team van productmanagement houden wij ons dagelijks bezig met deze vraag. Dit doen we door individueel klanten te bezoeken. Maar ook door de markt te verkennen en te sparren samen collega’s over welke ontwikkelingen zij zien.