partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

PinkRoccade Local Government is een leverancier van software en dienstverleningsconcepten voor de lokale overheid. Wij leveren informatiesystemen die de gehele keten bedienen. Wij bestaan uit zes zelfstandige businessunits: Financiën & Services, Informatievoorziening, Proces & Services, Publiekszaken, Ruimte & Omgeving en Samenlevingszaken. We zijn de partner die verbindt en zich bewezen heeft. Met de overheid aan de wieg van ons bestaan, zijn we er voor alle lokale overheden van Nederland.

Werk jij mee aan de lokale overheid van de toekomst?

Gebruikerstesten verhogen de kwaliteit van iBurgerzaken

door: Sanne van der Zanden, 10 april 2021

Er zijn 9 gemeenten direct betrokken bij het testen van nieuwe iBurgerzaken releases. Deze gemeenten doorlopen een nieuwe release in hun eigen testomgeving én delen de bevindingen met ons. Zo voorkomen we zo veel mogelijk bugs bij een nieuwe release. Gemeente Amersfoort is sinds kort een Gebruikerstestgemeente, Jeroen de Boer – Projectleider implementatie iBurgerzaken bij gemeente Amersfoort- deelt zijn ervaring.

lees meer

Een bijzondere reis die met horten en stoten begon!

door: Colin Broers, 9 april 2021

Colin Broers

Maandag 4 april 2016; de dag dat de PinkRoccade reis voor Colin Broers begon! Hij is Sales Manager bij PinkRoccade Publiekszaken en vertelt in deze blog over zijn 5-jarig werkjubileum. “5 jaar geleden stapte ik als ‘broekie’ voor het eerst het kantoor in ’s-Hertogenbosch binnen.

lees meer

OPENburgerzaken: proactieve dienstverlening op basis van life events

door: Dylan Kusters, 8 april 2021

Met OPENburgerzaken werken wij aan een proactieve dienstverlening. We stellen daarbij data via API’s beschikbaar om de dienstverlening in de keten en richting de burger mogelijk te maken.

lees meer

Hoe maken wij performance meetbaar?

door: Ralph Hees, 10 maart 2021

Iedere gebruiker van iBurgerzaken krijgt ermee te maken. De performance van onze applicatie. Maar wat is performance nu eigenlijk, hoe maken wij performance SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden) en welke invloed hebben de gemeenten zelf eigenlijk? Dit zijn enkele onderdelen van performance die ik in deze blog voor jullie ga uitlichten.

lees meer

iBurgerzaken behaalt ISAE 3402 type 2 certificering

1 maart 2021

We laten onze interne beheersmaatregelen regelmatig controleren door externe experts. Deze frisse blik zorgt ervoor dat we scherp blijven en continue blijven verbeteren. Ook vorig jaar heeft deze externe audit weer een goede beoordeling opgeleverd: onze ICT beheerprocessen zijn opnieuw ISAE 3402 type 2 gecertificeerd.

lees meer

Vooruitdenken in mijn nieuwe rol

door: Engelbert Wijnhoven, 1 maart 2021

Engelbert Wijnhoven - PinkRoccade

En wat zijn we trots! In september 2020 ontvingen wij van gemeente Amsterdam de aanbestedingsleidraad ‘vervangen burgerzaken oplossing’. In februari 2021 werden de handtekeningen gezet onder het contract. De grootste gemeente van Nederland vroeg in haar leidraad om een nieuwe oplossing die zoveel mogelijk ingericht moet zijn op het (steeds) verder verbeteren van de digitale dienstverlening aan de Amsterdammer; burgers, bedrijven en instellingen.

lees meer

Pilot VIPservice: live chatten met het Kenniscentrum

door: Luuk Mimpen, 25 februari 2021

Onlangs zijn wij gestart met de pilot van VIPservice. VIPservice is onderdeel van het Samen verder dienstenportfolio. VIPservice garandeert effectieve en korte communicatielijnen via een live chatfunctie met onze specialisten op het Kenniscentrum. We zetten het aanvullend in voor extra aandacht voor specifieke medewerkers(groepen) of rondom processen die extra aandacht behoeven. Gemeente Amersfoort en gemeente Rijssen-Holten delen in dit artikel hun eerste ervaringen.

lees meer

Restyling burgerview: clean, rustig en gebruiksvriendelijk

door: Kal Konings, 24 februari 2021

Bij de ontwikkeling van iBurgerzaken is ‘gebruiksgemak’ misschien wel het allerbelangrijkste aspect geweest. Om ervoor te zorgen dat meer burgers van digitale diensten gebruik kunnen en willen maken, is het belangrijk om kritisch naar de burgerview te blijven kijken. Daarom heeft de burgerview van iBurgerzaken een opfrisbeurt gehad! Vanaf iBurgerzaken release 4.0 is deze zichtbaar.

lees meer

iBurgerzaken releaseplanning 3.10 en 4.0: een visuele inkijk

11 februari 2021

Sinds iBurgerzaken release 3.9 is er veel gebeurd: we hebben een nieuwe indeling gemaakt van de ontwikkelteams. Team Care, Core en Edge zijn ‘exit’, en daarvoor terug hebben we team Newton, Bonaparte en Da Vinci! Alle 3 met hun eigen focus en roadmap. Zelf ben ik nu de Product Owner van team Newton, onder andere van de apps iVerblijf & Adres, iVerzoek, iHuwelijk, iOverlijden én iBegraafplaats.

lees meer

Een innovatieve impactvolle Incidentenweek

11 februari 2021

Vrijdag 22 januari 2021 sloten we met de afdeling Development de ‘Eye of the Hurricane’ af: een moment voor kwaliteitsverbetering en/of innovatie tussen 2 iBurgerzaken releases. De eerste week is altijd een Kwaliteitsweek, daarover schreef ik in mijn eerdere blog. Daar plakten we deze keer vervolgens een Incidentenweek achteraan. De goede voorbereiding van de Product Owners zorgde voor een fantastisch resultaat: een innovatieve impactvolle Incidentenweek!

lees meer