partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

partnerartikelen

  • Digitaal aangifte doen met iOverlijden

    Sneller, beter én kostenbesparend. Met de app iOverlijden kan dat.

    Tijd- en kostenbesparing. Dat zijn voor uitvaartverzorgers twee grote voordelen van het werken met de app iOverlijden. Zeker nu een ‘natte handtekening’ niet meer nodig is en alles digitaal afgehandeld kan worden. DELA en Monuta werkten mee aan de pilot in de gemeente Waalwijk en vertellen over hun ervaringen. ‘Met iOverlijden hebben we de dienstverlening aanzienlijk verbeterd.’

  • Ouders enthousiast over digitale geboorteaangifte in ziekenhuis

    Gemeente Almelo: geboorteaangifte in minder dan de helft van de tijd

    Geboorteaangifte doen is zo gepiept in Almelo. Nieuwe ouders leveren via iGeboorte alle gegevens digitaal aan, en zetten vervolgens hun handtekening in het Geboorteaangifteloket in het ziekenhuis.

  • Pilotgemeenten gezocht voor LARS

    De app LARS (Leerlingen App Rijd Samen) van PinkValley-finalist Patrick Nelen is klaar! Aan het begin van het schooljaar 2015-2016 start de pilotfase. Ben jij van mening dat het leerlingenvervoer anders kan en moet en werkzaam bij een durfgemeente? Stap in en draai mee in de pilot.

  • iSamenleving: selfservice en regie op het sociaal domein

    iSamenleving is de oplossing die het mogelijk maakt om integraal regie te voeren bij multi-probleem gezinnen. De oplossing faciliteert het vergroten van zelfredzaamheid en eigen kracht. Gezinnen die dat kunnen moeten in staat zijn om zelf regie te kunnen voeren.

  • Klantcomfort en Werkdrukvermindering

    Praktijkervaring met iBurgerzaken laat het zien

    Met al 75 gemeenten die de dienstverlening van de toekomst in huis hebben, worden burgerzaken en selfservice steeds meer synoniem. Experimenten en praktijkervaring bij durfgemeenten leveren waardevolle lessen.

  • Alle informatie bij elkaar voor Gemeente Noordenveld

    De gemeente zocht een partij die werkende koppelingen kon maken tussen de verschillende afdelingen van de gemeente en kwam uit bij Makelaarsuite van PinkRoccade Local Government. ‘PinkRoccade wil het beste jongetje van de klas zijn. Dat gaf de doorslag.’

  • Webinar ‘iBurgerzaken: slim communiceren’

    Horen, zien, ruiken, voelen, proeven en swipen: de mens heeft er sinds een paar jaar een zintuig bij in de vorm van de smartphone en tablet. Hoe zet u dit zintuig optimaal in ten bate van de burger? Een belangrijke eerste stap heeft u als durfgemeente mogelijk al gezet; de keuze voor iBurgerzaken. Daarna komt het aan op helder zicht en succesvol verleiden.

  • PinkRoccade Local Government verbindt zich aan Night to 5

    ICT-dienstverlener PinkRoccade Local Government heeft zich aangesloten bij Night to 5, een initiatief van DisGover. Het initiatief richt zich op jonge ambtenaren die willen laten zien dat ambtenaren prima in staat zijn om dingen anders te doen. Op vrijdag 26 juni wordt Night to 5 georganiseerd bij Seats2Meet in Hoog Catharijne, Utrecht. PinkRoccade Local Government zal een onderdeel van het programma op zich nemen.

  • 'Den Haag' bezoekt Almelo

    Wie in Ziekenhuisgroep Twente (ZGT) locatie Almelo bevalt, hoeft weinig moeite te doen voor de geboorteaangifte. De jonge ouders kunnen via de iPad naar de website van de gemeente Almelo gaan. Waar ze middels de app iGeboorte alle gegevens digitaal kunnen aanleveren, door in te loggen met hun DigiD. 

  • Selfservice heeft een duwtje nodig

    75 gemeenten hebben de dienstverlening van de toekomst al in huis gehaald. Digitale dienstverlening, gepaard met selfservice voor en door burger en bedrijf. Waarom? Om aan de verwachtingen van de maatschappij te voldoen. Maar ook om de werkdruk te verminderen en de aandacht voor speciale doelgroepen te verhogen.

  • TrefApp en SJEK! finalisten PinkValley 2015

    Van idee naar app in no-time

    Het basisidee van PinkValley – werk een innovatief idee voor een overheidsapp binnen twee dagen uit tot een concreet prototype – staat nog steeds als een huis. Dat bewees ook de editie van dit jaar, die vandaag tot een voorlopig hoogtepunt kwam met de bekendmaking van twee finalisten: de apps SJEK! en TrefApp.

  • Digitaliseren: wat kunnen we leren van banken?

    Digitale dienstverlening tussen burger en gemeentelijke overheid is de toekomst. Maar er zijn ook – nog steeds – mensen die hun vraagtekens zetten bij deze ontwikkeling. De vergelijking met de bankensector vindt niet iedereen gerechtvaardigd, toch kunnen gemeenten er baat bij hebben.

  • Selfservice iBurgerzaken tot zelfs 97%!

    Eerste praktijkbevindingen overtreffen verwachtingen

    door: Sanne van der Zanden

    Nu een aantal gemeenten live zijn met iBurgerzaken mogen we voorzichtig een eerste balans opmaken. Dé bewijslast dat we de juiste weg hebben ingeslagen met onze innovatie en co-creatie van iBurgerzaken.

  • Gemeente Veere gebruikt SMS-module burgerzakenapplicatie

    Met een kleine investering richting excellente dienstverlening

    “Veere, altijd dichtbij”. Dat is de visie van de gemeente Veere op de dienstverlening aan haar inwoners, bedrijven en bezoekers. Adviseur Informatiebeleid Cor de Rijke legt uit hoe die visie gestalte krijgt binnen de gemeente, bijvoorbeeld door de aanvraag van een rijbewijs makkelijker te maken.

  • Slimme, toekomstbestendige Burgerzaken-oplossingen

    Gemeente Waalwijk kiest voor selfservice, co-creatie en werken via de cloud

    De gemeente Waalwijk is op zoek naar slimme, toekomstbestendige oplossingen waarmee zij haar burgers optimaal – en digitaal – kan bedienen. De oplossing moet tegelijkertijd tegemoet komen aan een veeleisende, onafhankelijke, zelfredzame burger en volledig zijn ingericht op de komst van de landelijke Basis Registratie Personen (Operatie BRP).