partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

iParticipatie: snelheid, zorgvuldigheid en grip

31 januari 2019

Pink

Bij Stroomopwaarts MVS – het gebundelde participatiebedrijf van de gemeenten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam – denken ze áltijd vanuit hun klanten; kwetsbare inwoners die een beroep doen op inkomensondersteuning. De organisatie implementeerde onlangs iParticipatie, een keuze die óók werd gemaakt vanuit het belang van de klant. Directeur Desirée Curfs: “Het versnelt de aanvraag- en beoordelingsprocedure en dat is cruciaal voor onze doelgroep.”

lees meer

De digitale overheid en het sociaal domein: blik op 2019!

door: Erleyne Brookman, 18 januari 2019

Erleyne Brookman

Een traditionele vooruitblik op het jaar. Misschien een iets te vanzelfsprekend begin, maar ik neem je graag mee in mijn ambities en visie voor de komende maanden. Het afgelopen jaar hebben wij namelijk een paar bijzondere stappen gezet. Die zijn je vast niet ontgaan. De introductie van iParticipatie schreeuwden we van de daken. Met de start van selfservice voor de burger is een belangrijke stap gezet in de Digitale agenda 2020 voor gemeenten. En daar blijft het niet bij.

lees meer

Digitale dienstverlening: gebruik alle mogelijkheden!

door: Erleyne Brookman, 14 november 2018

Erleyne Brookman

Soms word je ineens verrast! Aangenaam verrast mag ik wel zeggen. Vanaf deze maand is de Berichtenbox beschikbaar via de app. Weer een manier om digitale dienstverlening eenvoudiger te maken. Voor jouw inwoners en voor jouw organisatie.

lees meer

Overheid, durf te dromen!

5 november 2018

Durf te dromen!

Sluit je ogen en droom waar het naartoe gaat met de dienstverlening van de (lokale) overheid… Hoe je het ook wendt of keert, innovatie en technologie zijn daarbij ontzettend belangrijk. Ze vormen misschien wel de motor van onze economie! En dat biedt enorme kansen. Toch blijven we veelal steken in de waan van de dag. Hoe kun je als organisatie het reactievermogen hebben om tijdig op nieuwe ontwikkelingen in te springen?

lees meer

De medewerker en de toekomst

door: Mat Keijers, 17 oktober 2018

Mat Keijers PinkRoccade

Onze Droom is gevisualiseerd over de tijdslijnen vanuit medewerkersperspectief en burgerperspectief. En gezien vanuit de aspecten dienstverlening, gegevens en identiteit. In onze Burgerdroom las je dat de burger straks niet meer naar de gemeente gaat. In deze Medewerkersdroom lees je wat de impact is op de werkzaamheden van de medewerkers.

lees meer

Co-creatie in het applicatielandschap

door: Ingmar Uijl, 15 oktober 2018

Ingmar Uijl - PinkRoccade

Veel gemeenten vragen ons steeds vaker wat de vervolgstappen zijn op het gebied van de doorontwikkeling van iSamenleving en CiVision Samenlevingszaken. Binnen het team van productmanagement houden wij ons dagelijks bezig met deze vraag. Dit doen we door individueel klanten te bezoeken. Maar ook door de markt te verkennen en te sparren samen collega’s over welke ontwikkelingen zij zien.

lees meer

2 sprekers, 2 gedachten

door: Annemarie Thomasse, 8 oktober 2018

Annemarie Thomasse - PinkRoccade

Als je al even in het sociaal domein werkt dan ben je wel gewend aan verandering! Ook wij zitten niet stil. We zijn een innoverend bedrijf en stellen onszelf vaak de vraag: “zijn we nog met de juiste dingen bezig?”. De discussie “moeten we nu weer het roer omgooien?” hoor je bij de koffieautomaat. Ik werd getriggerd door de “veranderingsbubbel”.

lees meer

Worden dromen werkelijkheid?

door: Mat Keijers, 28 september 2018

Mat Keijers PinkRoccade

Met behulp van het Meerjarenplan Burgerzaken kijken we samen met iedere gemeente naar de komende drie jaar. We dagen de deelnemers uit om hun ogen te sluiten en te dromen waar het naartoe gaat met burgerzaken, de dienstverlening, de gemeenten, de techniek en burgerwensen.

lees meer

Reik naar de sterren

door: Sanne van der Zanden, 10 september 2018

Sanne van der Zanden

Stel je doelen altijd op het hoogste niveau. Doe nooit concessies aan het doel. Ga voor het beste. En houd je niet bezig met de laatste stap. Dit is de 2e tip die ik wil delen uit het boek ’t is groen en groener wordt het niet van Leen Zevenbergen. En deze tip licht ik toe aan de hand van een praktijksituatie waarin we met 9 kwartiermakergemeenten zijn gestart met #LSG18.

lees meer

Meer dan een leuk gesprek met de klant

door: Tjerk Venrooy, 6 september 2018

Tjerk Venrooij

Regelmatig bezoeken we klanten vanuit al onze gelederen van de organisatie; vooral vanuit accountmanagement en services, en ook onze MT-leden en ikzelf.

lees meer