
zoeken binnen de website
Partnerpagina PinkRoccade Local Government
partnerweblogs
-
Een stabiel netwerk: een stabiele dienstverlening
door: Tjerk Venrooy
Wie echt om zijn klanten geeft, stelt de klant voorop en kiest voor optimale dienstverlening. Ik benoemde de verschillen tussen gemeenten als het gaat om selfservicepercentages. En beloofde dat we hier samen werk van zouden maken. Op dit aspect van optimale dienstverlening heb je als gemeente zelf heel veel invloed. Op andere vlakken ben je als gemeente afhankelijk van derden…
-
Vier tips om je websitebezoeker te verleiden
door: Sanne van der Zanden
Online vindbaarheid van digitale dienstverlening is cruciaal, maar net zo belangrijk is dat de websitebezoeker de aangifte of aanvraag ook daadwerkelijk doét; het proces van A tot Z doorloopt. Wat kunnen we doen om het selfservicepercentage zo hoog mogelijk te krijgen? Ik geef een aantal concrete en goed toepasbare tips.
-
Kan jouw klant je vinden?
door: Sanne van der Zanden
-
Vooruitblik 2017 voor de financiële afdeling binnen de lokale overheid
door: Wilco Moen
Of het nog wel beter kan met de financiële afdeling binnen de Nederlandse gemeenten? Ik dacht het wel. De laatste jaren zijn er flinke stappen gemaakt met workflows, toolboxen, reporting tools en meer dingen die het leven op een financiële afdeling aangenaam maken. De toekomst dient zich vandaag al aan: e-facturatie, Smart Finance, maar ook de MijnOverheid Berichtenbox.
-
Het geschreven woord leeft!
door: Sanne van der Zanden
Als we een paar tellen over hebben grijpen we al snel naar ons mobieltje. Maar er zijn ook partijen die juist het geschreven woord nieuw leven inblazen. In het Franse stadje Grenoble kregen ze ook veel media-aandacht op het gebied van lezen. In 2015 ontstond het idee voor machines waaruit je gratis korte verhalen haalt.
-
Optimaliseren van dienstverlening
door: Tjerk Venrooy
De afgelopen jaren hebben meer dan 125 gemeenten de overstap gemaakt naar iBurgerzaken. Daar zijn we trots op! In het gebruik van alle mogelijkheden van iBurgerzaken zien we echter grote verschillen tussen gemeenten. Verschillende gemeenten halen selfservicepercentages van 60 % tot zelfs 98 %, waar andere vooralsnog de 30 % selfservice niet behalen.
-
5 redenen om vooruit te blikken
door: Sanne van der Zanden
“Dit jaar hoef ik geen terugblik, ik wil een vooruitblik”, zegt Rumag heel mooi. Waarom zou je – enkel – op het einde van het jaar gaan terugblikken? Je verandert het verleden immers toch niet. En de lessen die je al veel eerder had kunnen leren pas je wellicht te laat toe… Vandaar dat ik nu alvast onderstaande tips deel. Kijk jij mee vooruit?
-
IT-risico’s: waar lig jij wakker van?
door: Jaap van Dijk
-
Reisdocumenten in top 3 gemeentelijke website
door: Sanne van der Zanden
-
De kunst van het loslaten!
door: Jurriaan Piek
-
Zeg het met bloemen!
door: Sanne van der Zanden
Bloemenverkopers verdwenen in een razendsnel tempo uit het straatbeeld. Toch blijft er vraag naar een boeket bloemen. En daar spelen diverse partijen uiteraard op in. En dat doen ze elk op hun eigen manier met hun eigen businessmodel. En juist daar kunnen we weer veel van leren op het gebied van verleiden!
-
De één z’n dood is de ander z’n professie
door: Sanne van der Zanden
-
Data security: gemeente op de bres voor de argeloze burger
door: Jaap van Dijk
-
Gevaarlijk spel!
door: Sanne van der Zanden
-
Versterk de toekomst van Burgerzaken
door: Jurriaan Piek
De afdeling Burgerzaken is aan verandering onderhevig. De opkomst van digitale dienstverlening is onvermijdelijk. Het beleggen van bepaalde taken bij andere instanties is wellicht logisch of noodzakelijk. Een aantal specifieke zaken zou ik echter willen bestempelen tot het UNESCO Burgerzaken erfgoed. En daarnaast zou ik willen oproepen om werk naar de afdeling Burgerzaken toe te halen. Om zo meer te kunnen betekenen voor de burger.