partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

partnerweblogs

  • Zeg het met bloemen!

    door: Sanne van der Zanden

    Bloemenverkopers verdwenen in een razendsnel tempo uit het straatbeeld. Toch blijft er vraag naar een boeket bloemen. En daar spelen diverse partijen uiteraard op in. En dat doen ze elk op hun eigen manier met hun eigen businessmodel. En juist daar kunnen we weer veel van leren op het gebied van verleiden!

  • De één z’n dood is de ander z’n professie

    door: Sanne van der Zanden

    Ook uitvaarten zijn onderhevig aan businessmodellen en efficiencygedrevenheid. Daar kunnen we in overheids-ICT best wat van leren. Maar laten we er de burger niet teveel mee lastigvallen.

  • Data security: gemeente op de bres voor de argeloze burger

    door: Jaap van Dijk

    Jaap van Dijk, Manager Quality at PinkRoccade Local Government

    Burgers onderschatten massaal hun digitale risico’s. Bewustwordingscampagnes van het Rijk hebben onvoldoende effect, maar het goede voorbeeld vanuit de gemeente kan het verschil maken.

  • Gevaarlijk spel!

    door: Sanne van der Zanden

    Op sportvelden met kunstgras wordt soms gevaarlijk spel gespeeld. Het recente rumoer over de gevaren van kunstgras is relevant voor de discussie over innovatie van gemeentelijke dienstverlening. De moraal: er is geen weg terug voor innovatie.

  • Versterk de toekomst van Burgerzaken

    door: Jurriaan Piek

    De afdeling Burgerzaken is aan verandering onderhevig. De opkomst van digitale dienstverlening is onvermijdelijk. Het beleggen van bepaalde taken bij andere instanties is wellicht logisch of noodzakelijk. Een aantal specifieke zaken zou ik echter willen bestempelen tot het UNESCO Burgerzaken erfgoed. En daarnaast zou ik willen oproepen om werk naar de afdeling Burgerzaken toe te halen. Om zo meer te kunnen betekenen voor de burger.

  • De burger is ‘always on’, de gemeente ‘always on content’

    door: Sanne van der Zanden

    ‘Een smartphone is geen luxe maar een manier om te overleven’, lees ik een blog van Arjet Borger die uitlegt waarom alle vluchtelingen mobieltjes lijken te hebben. Ze bewaren hun herinneringen, houden contact met achtergeblevenen en behouden hun menselijkheid door, in alle heftige veranderingen, de baas te blijven over hun content. Ook de burger is ‘always on’ en dat betekent voor hen de noodzaak om zich te concentreren op content.

  • Vijf tips voor het leven na(ar) de cloud

    door: Ferry Dekker

    Ruim 20 procent van de applicaties die gemeenten gebruiken staat in de cloud. In het verleden waren dit vooral applicaties die een directe link hadden met de website. Ook applicaties binnen relatief nieuwe domeinen (denk aan zorg) zijn veelal cloud-based.

  • Kennis delen, zodat jij én ik kunnen groeien

    door: Sanne van der Zanden

    Er zijn er nog altijd bedrijven, of moet ik zeggen mensen, die bloggen zien als derving van inkomsten. Want waarom zou je je kennis weggeven? Daarnaast zijn er bedrijven die blogs – tijdelijk – inzetten als marketingtruc; om even snel hoger te scoren in zoekmachines zoals Google. Persoonlijk ben ik van mening dat kennis delen, waarvan blogs een heel goed voorbeeld zijn, zorgt dat jij én ik kunnen groeien!

  • Klaar voor morgen!

    door: Jurriaan Piek

    Zelfs tijdens mijn vakantie kan ik mijn werk niet helemaal, niet 100 procent loslaten. Zeker niet als de achtergebleven collega’s dan ook nog druk zijn met de tweede Best Value aanbesteding op het gebied van Burgerzaken dit jaar. Aanbestedingen waarbij de opdrachtnemer als expert wordt gezien en dat dient aan te tonen in haar stukken.

  • TeamNL in de hoogste versnelling, maar niet op Twitter

    door: Sanne van der Zanden

    ‘Hier nemen we je mee op onze Olympische weg. Elke dag in de hoogste versnelling’, stelt @TeamNLtweets. Niets is echter minder waar! Pas laat in de ochtend volgen er updates over de prestaties van afgelopen nacht. Dit is dus zeker niet de plek om ’s ochtends snel de laatste update te lezen over ‘onze sporters’. Ongelofelijk in dit digitale tijdperk! Juist snelheid is een van belangrijkste krachten van social media.

  • Certificering of verklaring: op zoek naar continu zekerheid

    door: Jaap van Dijk

    ISO27001 is een standaard voor informatiebeveiliging. Nadeel van de ISO-standaarden is een lange doorlooptijd en het feit dat hun ontwikkeling veel tijd in beslag neemt. Voor wie ‘in control’ wil zijn en blijven, is een assuranceverklaring een geschikte aanvulling.

  • Niet welkom op onze nieuwe website

    door: Sanne van der Zanden

    Mooi – een nieuwe website! PinkRoccade Local Government heeft een nieuw podium. Het is eigenlijk niet meer dan vanzelfsprekend, maar vergeet niet dat er veel komt kijken bij de ontwikkeling en lancering van een nieuwe website. Uiteraard is er goed nagedacht over SEO en presentatie. Er kan echter veel fout gaan als de voorbereiding en lancering niet goed gecoördineerd worden.

  • Hoe vaak geef jij toestemming voor uitwisselen van gegevens?

    door: Julius Haagh

    Steeds vaker merk ik dat sites zoals bijvoorbeeld Facebook en Google verzoeken sturen om privé gegevens te mogen gebruiken. Onbewust geven we hiermee toestemming om privacygevoelige gegevens uit te wisselen en op te slaan. Heb jij nog overzicht over wie je allemaal toestemming hebt gegeven?

  • Vierentwintig-uurs Burgerzaken mogelijk door digitale dienstverlening

    door: Sanne van der Zanden


    Sanne van der Zanden

    In mei en juni is het extreem druk bij Burgerzaken. In juli en augustus verwacht men veel minder klanten. Daar worden de openingstijden van de balies op aangepast. Maar al die wijzigingen en bijkomende communicatie, is dat nog wel nodig in dit digitale tijdperk? Neen, dus.

  • Gebruik sites neemt niet toe, gebruik fysieke kanalen wel af

    door: Sanne van der Zanden

    Sanne van der Zanden

    Het gebruik van de fysieke kanalen telefoon en balie voor overheidsdienstverlening neemt dit jaar opnieuw af, blijkt uit onderzoek van I&O Research. Het gebruiksaandeel van overheidswebsites staat echter al drie jaar op 26 procent. Dat terwijl de overheid ernaar streeft dat het contact tussen burger en overheid in 2017 volledig digitaal kán zijn. Vanwaar deze stagnatie?