Partnerpagina PinkRoccade Local Government

- - - - -

Gemeenten niet goed in marketing?

door: Sanne van der Zanden

weblogs, 29 juni 2017

Gemeenten zijn niet goed in marketing lees ik in het boek “Van buiten naar binnen, klantcontact en interactie in het publieke domein”. Ondanks hun vaak grote team Communicatie en het feit dat de gemiddelde communicatieadviseur hoog is opgeleid en de mechanismen wel moet snappen. Gedurfde uitspraak! Want wanneer ben je (niet) goed in je marketingvak? En misschien nog wel een belangrijkere vraag, is er voldoende tijd om al je expertise te gebruiken?

Van papier tot uitvoering

De afdeling Marketing zorgt ervoor dat ´merken´ –producten en diensten– met het juiste verhaal in de markt worden gezet. Jezelf verdiepen in alle doelgroepen met elke hun eigen behoeften is daarbij van groot belang. Steeds weer zoek je de balans tussen klantwens en mogelijkheid tot realisatie. Hoe breng je die boodschap van papier tot uitvoering?

Als marketeer moet je daarbij doordacht te werk gaan en afstand (kunnen) nemen. Want als je geen afstand neemt, word je zo in beslaggenomen door details dat je het grote plaatje kwijtraakt. Als je bijvoorbeeld te dicht bij een groot schilderij staat, zie je niet meer dan een paar details. Pas als je een paar stappen terugzet en het hele schilderij in één keer ziet, snap je waar het over gaat.

Lees verder op de website van PinkRoccade Local Government

tags:

- - - - -

De met een * gemarkeerde velden zijn verplicht. U ziet eerst een voorbeeld en daarna kunt u uw bijdrage definitief plaatsen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond. Reacties zonder achternaam worden verwijderd. Anoniem reageren alleen in uitzonderlijke gevallen in overleg met de redactie.