Partnerpagina PinkRoccade Local Government

- - - - -

Kies jij het dienstverleningskanaal of de burger?

door: Sanne van der Zanden

weblogs, 1 juni 2017

Gemeenten investeren enorm veel in dienstverleningskanalen. Het digitale loket heeft overal haar intrede gedaan. Maar hoe ver ga je daarin? Koop en implementeer je alles wat technisch mogelijk is? Moet je alle kanalen altijd open houden? En in hoeverre kun je klanten dwingen om de gemeente in haar keuzes te volgen?

Als klant kun je tegenwoordig uit meerdere kanalen kiezen als je iets wil kopen of met een vraag zit. Zo zien we ook bij de gemeente meer en meer dienstverleningskanalen ontstaan. Het begon met de balie, de telefoon en het KCC, daarna volgde communicatie via e-mail, internet en steeds vaker ook social media, inclusief WhatsApp. Dat past prima bij de dienstverleningsambities van veel gemeenten. Het biedt immers veel voordelen voor burgers en bedrijven. Men kan zelf het kanaal en daarmee ook het moment uitkiezen dat het best uitkomt. Gemak dient de mens!

Lees verder op de website van PinkRoccade Local Government

tags:

- - - - -

De met een * gemarkeerde velden zijn verplicht. U ziet eerst een voorbeeld en daarna kunt u uw bijdrage definitief plaatsen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond. Reacties zonder achternaam worden verwijderd. Anoniem reageren alleen in uitzonderlijke gevallen in overleg met de redactie.