Partnerpagina PinkRoccade Local Government

- - - - -

#LSG18: Lean & meaningful!

door: Sanne van der Zanden

weblogs, 10 januari 2018

Gemeenten hebben de naam dat ze traag en bureaucratisch zijn, maar dat is lang niet altijd meer terecht. Er is immers meer en meer aandacht voor het hervormen tot een klantgerichte en vraaggestuurde organisatie. Gemeentelijke processen worden dan ook steeds klantvriendelijker, sneller én digitaler. Dat vraagt wel om het kritisch bekijken en herontwerpen van gemeentelijke processen. En juist daarmee gaan we gemeenten binnen de Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten (#LSG18) ondersteunen.

Sanne van der Zanden

Nuttig of noodzakelijk kwaad?

De klant centraal stellen vraagt om meer dan alleen een dienstverlenende houding. Het gaat ook om aanvragen snel doorlopen en afhandelen. Dus met zo min mogelijk processtappen, die in een logische volgorde staan en vloeiend aansluiten op elkaar. In het geval van iBurgerzaken geldt dat dus zowel voor de zogenaamde voorkant (voor burgers en bedrijven) als de achterkant (voor ambtenaren) van het proces. Door beide goed in te richten wordt het werk vanzelf ook efficiënter voor de gemeente.

Lees verder op de website van PinkRoccade Publiekszaken

tags:

- - - - -

De met een * gemarkeerde velden zijn verplicht. U ziet eerst een voorbeeld en daarna kunt u uw bijdrage definitief plaatsen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond. Reacties zonder achternaam worden verwijderd. Anoniem reageren alleen in uitzonderlijke gevallen in overleg met de redactie.