Het Grote Publiekszaken Selfservice Congres - 17 november

Selfservice biedt de klant gemak én de gemeente een efficiencyslag! Op weg naar 100% selfservice komt u als gemeentebestuurder of directeur flink wat uitdagingen tegen. Tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres (#GPSC17) gaan we met die uitdagingen aan de slag.

iBestuur en PinkRoccade Publiekszaken organiseren
Het Grote Publiekszaken Selfservice Congres

• Vrijdag 17 november 2017, van 10.30 uur tot 16.30 uur.
• In congreslocatie Veerkracht bij Klarenbeek (nabij Apeldoorn).
• Voor gemeentebestuurders, management en directie. Deelname is kosteloos.

Meer informatie

- - - - -

Neder-Betuwe: focus op basistaken na ontzorging met Pink Private Cloud

PinkRoccade Local Government realiseerde in no-time de migratie en ontzorgt nu de gemeente.

artikelen, 9 augustus 2016

Na een afgesloten periode van samenwerking met andere gemeenten, moest gemeente Neder-Betuwe in 2015 op zoek naar een oplossing voor de hosting en het technisch beheer van een deel van haar systeem. Die oplossing werd gevonden in de cloud. PinkRoccade Local Government realiseerde in no-time de migratie en ontzorgt nu de gemeente.

ICT beheerkosten overzichtelijker

+80%

Bereikbaarheid voor de burgers

24/7

Betrouwbaarheid van het systeem

100%

—————

Gemeentelijke samenwerking van de baan

Eind 2014 werd duidelijk dat de geplande grootschalige samenwerking niet doorging. Bekend was dat eind 2015 de AS/400 aan vervanging toe was. “Dan sta je als gemeente ineens voor de keuze”, zegt Dick Gijsman, eindverantwoordelijke voor ICT bij de gemeente Neder-Betuwe. “Leggen we geld op tafel en investeren we desondanks opnieuw gezamenlijk met andere gemeenten in een nieuwe AS/400? Of gaan we een andere kant op en schaffen we zelf een AS/400 aan? Of brengen we beheer en hosting extern onder bij een partij die de AS/400 ook kan latendraaien, zoals PinkRoccade Local Government? Of komen we uit bij een derde partij?”

‘Wij willen ons focussen op de basistaken van de gemeente en ontzorgd worden op al het facilitaire eromheen.’

Afwegen van verschillende opties

Gijsman zette de vier opties op een aantal punten tegen elkaar af. Hoeveel bedragen de eenmalige kosten, zoals aanschaf? Hoe hoog zijn de structurele kosten voor de komende vier jaar? Wat kost een overstap naar een nieuwe omgeving? En hoe wordt het risico beperkt als het systeem uitvalt?

De samenwerking
“We moesten de overgang binnen zes à zeven weken realiseren. Ik moet zeggen dat het hier en daar best wel gekraakt heeft, maar we hebben het wèl gered. Vooral dankzij de inspanningen en flexibiliteit van beide partijen bij dit complexe project. Na uitvoerige technische testen zijn, in twee stappen, de systemen uiteindelijk definitief overgezet. Vervolgens zijn de noodzakelijke basisfunctionaliteiten getest door de verschillende vakafdelingen en kon nog een aantal van hun wensen meegenomen worden. De operatie verliep goed en als we over en weer ergens tegenaan liepen, pakten we de telefoon om dit vervolgens samen op te lossen. Dit traject hebben we succesvol tot een einde kunnen brengen doordat de technische collega’s van PinkRoccade Local Government en Neder-Betuwe zo goed met elkaar communiceerden.’

‘Uiteindelijk kwam de Pink Private Cloud het beste uit de vergelijking.’

Wil je meer weten?

In de volledige case geeft Dick Gijsman aan hoe zij de beslissing en transitie naar de cloud hebben gemaakt.
Download hier de volledige klantcase.

tags: ,

- - - - -

De met een * gemarkeerde velden zijn verplicht. U ziet eerst een voorbeeld en daarna kunt u uw bijdrage definitief plaatsen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond. Reacties zonder achternaam worden verwijderd. Anoniem reageren alleen in uitzonderlijke gevallen in overleg met de redactie.