Partnerpagina PinkRoccade Local Government

- - - - -

Serieus aan de slag met ‘verleiden’? Maak een plan!

door: Sanne van der Zanden

weblogs, 3 december 2017

Hoe zet je de kracht van marketing goed in als gemeente? Het begint met bepalen van je ankerpunten, doelstellingen en doelgroep. Uiteraard kijk je ook naar effectiviteit versus kosten. Pas dan neem je besluiten over de kanalen en marketingmiddelen. En kijk je hoe je (keten)partners slim kunt inzetten. Dit alles beschrijf je in een strategisch marketingcommunicatieplan voor jouw gemeente. Zodat iedereen weet wat de bedoeling is, en je serieus aan de slag kunt met verleiden naar het gewenste (digitale) kanaal.

Ankerpunten, richting en duidelijkheid

Als je het mij vraagt is marketing het belangrijkste aspect van elke gemeente. Uiteraard naast het hebben van een goede dienstverlening. Het rendement van marketingcommunicatie vergroot je door planmatig te werken. Dat geeft richting en zorgt voor zicht op de totale marketingcommunicatie. Het schept duidelijkheid over wat er binnenkort, het komende jaar of komende jaren moet gebeuren en welke budget hiervoor nodig is.

Lees verder op de website van PinkRoccade Publiekszaken

tags:

- - - - -

De met een * gemarkeerde velden zijn verplicht. U ziet eerst een voorbeeld en daarna kunt u uw bijdrage definitief plaatsen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond. Reacties zonder achternaam worden verwijderd. Anoniem reageren alleen in uitzonderlijke gevallen in overleg met de redactie.