Partnerpagina PinkRoccade Local Government

- - - - -

Terugblik op Grote Pubiekszaken Selfservice Congres

artikelen, 20 november 2017

Selfservice biedt de klant gemak én de gemeente een efficiencyslag! Op weg naar 100% selfservice komt de gemeentebestuurder of directeur flink wat uitdagingen tegen. Tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres, #GPSC17, gingen zij met die uitdagingen aan de slag: een verslag!

Grote Publiekszaken Selfservice Congres

Op vrijdag 17 november werd in congreslocatie Veerkracht in Klarenbeek het Grote Publiekszaken Selfservice Congres (#GPSC17) gehouden, georganiseerd door PinkRoccade Publiekszaken en iBestuur. De bijeenkomst richtte zich op bestuurders, management en directie van gemeenten.

Meer dan de helft van alle contacten tussen burger en overheid vindt al digitaal plaats. Steeds meer burgers – en bedrijven! – zijn daar bovendien tevreden over en willen meer zaken met de overheid digitaal af kunnen handelen. De overheid, dat is voor hen in de eerste plaats de gemeente. Een geboorteaangifte, een huwelijksvoltrekking aanvragen, een rijbewijs verlengen: producten en diensten van Publiekszaken lenen zich perfect voor selfservice.

Tijdens het congres werd ingezoomd op de uitdagingen die een gemeentebestuurder of directeur tegenkomt als het gaat om selfservice en vond ook de prijsuitreiking plaats van de Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten (#LSG17).

tags: ,

- - - - -

De met een * gemarkeerde velden zijn verplicht. U ziet eerst een voorbeeld en daarna kunt u uw bijdrage definitief plaatsen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond. Reacties zonder achternaam worden verwijderd. Anoniem reageren alleen in uitzonderlijke gevallen in overleg met de redactie.