Partnerpagina PinkRoccade Local Government

- - - - -

Zekerheden dankzij dienstverleningsformules

door: Sanne van der Zanden

weblogs, 5 mei 2017

Gemeentelijk beleid, zoals ‘Digitaal, tenzij…’, is helder en geeft kaders aan burgers, bedrijven en ambtenaren. Hierdoor ontstaan vaste richtlijnen om te hanteren. Hengelo gaat een stap verder en werkte 5 dienstverleningsformules uit. Hierdoor ontstaat –naar eigen zeggen– pas echt duidelijkheid voor de interne én externe organisatie.

In mijn blog Is dit beleid of is hierover nagedacht?, haalde ik het voorbeeld van Oss aan. Daar kiest men voor helder gemeentelijk beleid met duidelijke kaders. De gemeente hanteert het Click-Call-Face principe en beschrijft dat duidelijk in haar programmabegroting en visie op digitale dienstverlening. Een belangrijke basis voor de maandelijkse score van 82% selfservice gemiddeld, dat kan niet anders!
Beleid, wat moet de medewerker daar mee?

Lees het hele blog op de website van PinkRoccade Local Government

tags:

- - - - -