partnermenu

zoeken binnen de website

Over Salesforce

Salesforce is wereldleider op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) die bedrijven en overheidsorganisaties dichter bij hun klanten brengt in het digitale tijdperk. Sinds 1999 stelt Salesforce organisaties van elke omvang en branche in staat om te profiteren van krachtige technologieën – cloud, mobiel, sociaal, internet of things, kunstmatige intelligentie, spraak en blockchain – om een 360° beeld van hun klanten te creëren. Ga voor meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) naar: www.salesforce.com/nl/publiekesector

logo salesforce

Hoe uitvoerbaar is de menselijke maat?

door: Elisabeth van den Hoogen, 9 mei 2022

Het coalitieakkoord in Tilburg is nog niet af, maar één ding is zeker: er komt geen nieuw beleid zonder dat er eerst een uitvoeringstoets is gedaan. Dat onthulde gemeentesecretaris Aly van Berckel tijdens een diner parlant dat iBestuur en Salesforce organiseerden voor bestuurders van uitvoeringsorganisaties over ‘de verhouding tussen beleid en uitvoering’ en ‘de rol van techniek bij dienstverlening op menselijke maat’.

lees meer

Persoonlijke werving in de publieke sector werkt

4 mei 2022

In de huidige krappe arbeidsmarkt hebben overheidsorganisaties de grootste moeite om de personeelsbezetting op peil te houden. Het aantal openstaande vacatures is in alle lagen en afdelingen naar recordhoogte gestegen. Dat dwingt tot een herbezinning van het werving- en selectieproces. Deze tijd vraagt om een persoonlijke benadering.

lees meer

Mensen verlangen ook van de overheid een geweldige dienstverlening

22 april 2022

Dankzij succesvolle bedrijven als bol.com en Picnic raken klanten steeds meer gewend aan een geweldige dienstverlening. Ook in het contact met de overheid liggen de verwachtingen steeds hoger. Gelukkig kan iedere overheidsorganisatie met de juiste middelen zijn klanten een vlotte, passende dienstverlening bieden.

lees meer

Gemeente Apeldoorn pioniert in de warmtetransitie

13 april 2022

In Apeldoorn zijn er vier ‘wijken van de toekomst’. Deze wijken maken de sprong naar een duurzame warmteoplossing zonder aardgas. Bewoners denken, beslissen en doen mee in deze overgang. Dat vraagt om een hoogwaardig informatie- en interactieplatform. Een belangrijk aandachtspunt is de bescherming van persoonsgegevens van bewoners.

lees meer

Proactieve communicatie van gemeenten vaak onder de maat

4 april 2022

Hoewel de meeste gemeenten regelmatig met hun inwoners communiceren, hebben veel inwoners het gevoel te weinig proactief benaderd te worden over gemeentelijke zaken waar zij belang bij hebben. Dat blijkt uit onderzoek van Salesforce onder meer dan duizend Nederlanders. “Gemeenten hebben vaak geen volledig beeld van hun inwoners,” stelt Jeroen van Rooy.

lees meer

1 maart: Webinar 'Warmtetransitie-reis van inwoner Lien'

24 februari 2022

De warmtetransitie stelt gemeenten voor een unieke uitdaging. Komende jaren moeten steeds meer wijken aardgasvrij worden. De groep stakeholders wordt groter en het tempo gaat omhoog. Deze grote groep meekrijgen in een inwoners-reis vraagt om een juiste communicatiestrategie met verschillende communicatiekanalen. Hoe dit kan? Kom naar ons webinar op 1 maart a.s.

lees meer

Overheidstrends in een snel veranderende wereld

2 februari 2022

In de afgelopen maanden, waarin de coronapandemie een groot deel van het leven beheerste, hebben publieke organisaties, net als particuliere bedrijven, geheel nieuwe manieren gecreëerd om cruciale diensten te leveren en contact te maken met inwoners. Dat geeft een boost aan de digitale transformatie van de overheid.

lees meer

Tilburg verbetert de dienstverlening met nieuw klantsysteem

27 januari 2022

Programmamanager Omnichannel Dienstverlening Marcel van Gool zegt het klip en klaar: “We werken in Tilburg voor de inwoner, maar in de breedte van de organisatie nog te weinig vanuit het perspectief van de inwoner.” Doe je dat laatste, dan wordt de inwoner echt ‘een klant’ en kun je beter inspelen op zijn wensen en behoeften, nu en in de toekomst. Daarom is Gemeente Tilburg overgestapt op een nieuw klantsysteem.

lees meer

Het nieuwe Klant Contact Centrum - Bent u er klaar voor?

17 november 2021

Een modern Klant Contact Centrum (KCC) werkt met steeds meer verschillende communicatiemiddelen. Van telefoon, e-mail en website tot WhatsApp, sociale media of chats. Salesforce helpt overheidsorganisaties om de effectiviteit van hun klantzaken te verbeteren door sneller te schakelen in een “digital-first” wereld. Registreer hier voor ons webinar op 2 december om 10 uur.

lees meer

17 november: Webinar 'De toekomst van werving & selectie'

21 oktober 2021

De arbeidsmarkt staat sterk onder druk. Wist u bijvoorbeeld dat slechts 5 procent van de organisaties beschikbare data optimaal benut bij recruitment? Dat kan dus veel beter! Graag presenteren we u de toekomst van werving en selectie tijdens ons webinar. Met o.a. voormalig kolonel Jamison Braun die voor de US Air Force de transformatie van recruitment al doormaakte.

lees meer

  • 1
  • 2