Salesforce is wereldleider op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) die bedrijven en overheidsorganisaties dichter bij hun klanten brengt in het digitale tijdperk. Sinds 1999 stelt Salesforce organisaties van elke omvang en branche in staat om te profiteren van krachtige technologieën – cloud, mobiel, sociaal, internet of things, kunstmatige intelligentie, spraak en blockchain – om een 360° beeld van hun klanten te creëren. Ga voor meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) naar: www.salesforce.com/nl/publiekesector

zoeken binnen de website
Over Salesforce
CBS waarborgt uptime met snellere respons bij incidenten
14 maart 2023

Met Slack verloopt de samenwerking en de communicatie bij het CBS sneller, gemakkelijker en minder formeel, ongeacht of de medewerkers op kantoor of thuis werken. Een recente gebruikersenquête bevestigt dat Slack veel waarde toevoegt als digitaal hoofdkwartier voor het CBS.
Nijmegen zet Tableau in voor datagestuurde besluitvorming
2 maart 2023

Danique Haas en Arjen Verhulst, data-analisten bij de Gemeente Nijmegen, ontwikkelen een interne datacultuur, afdeling voor afdeling. Ze vertellen over de manier waarop hun organisatie gebruikmaakt van Tableau voor het verwerven van inzichten in lokale ontwikkelingen, het evalueren van beleidslijnen en het nemen van snellere, datagedreven beslissingen.
Stadskanaal maakt met Salesforce van de nood een deugd
16 februari 2023

Van de nood een deugd maken; dat was de houding van gemeente Stadskanaal, toen het Klant Contact Centrum genoodzaakt was om haar klantregistratiesysteem te vervangen. De gemeente ging op zoek naar een alternatief dat het KCC nog beter kon ondersteunen in haar dienstverlening. De keuze viel op Salesforce.
Salesforce bouwt mee aan Common Ground
31 januari 2023

Gemeenten hebben nog een weg te gaan om Common Ground te bereiken. Er wordt progressie geboekt, maar het wachten is op de versnelling. “We moeten oppassen dat we ons niet te veel richten op de interne processen”, aldus Wouter Trumpie, Enterprise Architect Publieke Sector Europa bij Salesforce.
Grip op de Warmtetransitie
16 november 2022

De warmtetransitie stelt gemeenten voor een unieke uitdaging. Komende jaren worden steeds meer wijken aardgasvrij gemaakt. De groep betrokkenen wordt groter en het tempo gaat omhoog. Daarom nodigen we u van harte uit voor het Warmtetransitie Webinar op 8 december van 13.00 – 14.00 uur.
Podcast: Cybersecurity bij gemeenten
9 november 2022

Het recente ‘Dreigingsbeeld’ van de IBD laat een verontrustend beeld zien. Gemeenten hebben te maken met ransomware met destructieve gevolgen, software blijkt ernstige kwetsbaarheden te bevatten en er is onvoldoende zicht op cybersecurity bij ketenpartners. Nausikäa Efstratiades (IBD) in gesprek met Johan van Streun (Salesforce)
Net Zero Cloud brengt ecologische voetafdruk in beeld
26 oktober 2022

Duurzaamheid is ook voor Salesforce een fundamentele bedrijfswaarde. Net Zero Cloud helpt bij het verzamelen, categoriseren en analyseren van gegevens over het energieverbruik en de uitstoot van broeikasgassen in de gehele bedrijfsvoering van de organisatie.
Podcast: De klantreis
18 oktober 2022

De klantreis is inmiddels een bekende term, ook bij de overheid. Wat verstaan we hieronder? Op welke manier zijn organisaties hiermee bezig? En hoe ziet de ideale klantreis eruit en waar liggen de grenzen? Marcel Bril gaat in deze podcast hierover in gesprek met Hugo Aalders (SVB), Marjon van der Maat (gemeente Tilburg) en René Coppens (Salesforce).
Grip op de Warmtetransitie
9 september 2022

De warmtetransitie stelt gemeenten voor een unieke uitdaging. Komende jaren worden steeds meer wijken aardgasvrij gemaakt. De groep betrokkenen wordt groter en het tempo gaat omhoog. Daarom nodigen we je van harte uit voor de Warmte Transitie Middag op 29 september van 13.00 – 16.30 uur in Amsterdam.
Omnichannel: gemeentelijk dienstverleningsmodel van de toekomst
6 juli 2022

In 2019 verenigden meer dan 250 Nederlandse gemeenten zich in het streven om de gemeentelijke telecommunicatie naar een hoger, moderner niveau te brengen. Volgens Chris Sysock, account executive Publieke Sector Salesforce, is het tijd voor een volgende fase waarbij telefonie een opstap is naar een omnichannel aanpak. “Je moet groot denken en klein beginnen.”