Persbericht

Centric lanceert applicatie voor zorg op afstand met beeldbellen

Centric lanceert Video Connect, een totaaloplossing voor hoogwaardige beeldzorg. Hiermee bieden zorgverleners kwalitatieve zorg op afstand en kunnen patiënten en cliënten overal geholpen worden.

Video Connect van Centric is beschikbaar voor zorginstellingen in verschillende taakgebieden. Huisartsenpraktijken richten met de oplossing bijvoorbeeld een online spreekuur in, inclusief digitale wachtkamer. Andere zorgverleners, zoals thuiszorginstellingen, zetten Video Connect in om gemakkelijk en persoonlijk meer cliënten per tijdsperiode te helpen. Ook is het mogelijk om dit communicatieplatform in te zetten voor het verhogen van de efficiëntie van interne communicatie binnen een zorginstelling, bijvoorbeeld over meerdere locaties.

Sessie voor beeldzorg met één muisklik starten

Naast brede inzetbaarheid was gebruiksgemak een belangrijke eis in de ontwikkeling van Video Connect. De oplossing is zo ontworpen dat patiënten direct een veilig en privé videogesprek openen, zonder account en vanaf ieder apparaat en platform. De zorgaanbieder hoeft daarvoor slechts één knop op zijn website te plaatsen. De oplossing is bovendien te integreren in bestaande zorgapplicaties en ondersteunt verschillende afhandelingsprocessen. Gesprekken kunnen zo bijvoorbeeld worden toegevoegd aan een patiëntendossier. Ook vergemakkelijkt deze integratie de financiële afwikkeling.

Veiligheid van patiëntgegevens geborgd

Centric biedt Video Connect aan als webapplicatie vanuit haar eigen Nederlandse datacenter. Dit datacenter valt onder de Nederlandse privacywetgeving en voldoet aan de strengste nationale veiligheidseisen. Daarmee zijn de security en privacy van de (medische) gegevens van patiënten en cliënten geborgd.

Meer weten?

Bekijk dan direct de video waarin precies wordt uitgelegd wat Video Connect voor uw zorgorganisatie kan betekenen. 

Plaats een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Registreren