Organisaties beheren de digitale identiteit van hun gebruikers voortaan in de cloud, via Identity as a Service (IDaaS). De nieuwe dienst is binnenkort beschikbaar voor zowel de Centric-oplossingen als applicaties van andere leveranciers.
Veel softwareoplossingen hebben eigen gebruikersprofielen, met verschillende spelregels voor het gebruik van wachtwoorden. Als medewerkers uit dienst gaan, is het vaak ingewikkeld om te achterhalen voor welke applicaties de toegang moet worden geblokkeerd. Daardoor blijven accounts vaak ongemerkt open staan en uw informatie beschikbaar voor de buitenwereld.
Betere beveiliging met IDaaS
Centric biedt organisaties grip hun digitale identiteiten met een nieuwe dienst: Identity as a Service (IDaaS). Centraal beheer van gebruikersprofielen geeft beheerders snel inzicht in de applicaties die een medewerker mag gebruiken en biedt mogelijkheden voor betere beveiliging, het elektronisch ondertekenen van documenten (eSignature) en Single Sign-On.
Kostenbesparing
Met het selfserviceportal kunnen gebruikers zelf hun wachtwoord herstellen. Deze selfservice betekent tegelijk een belangrijke kostenbesparing. Medewerkers hoeven geen beroep meer te doen op de helpdesk of applicatiebeheerders. Daarnaast functioneert de selfservice ook buiten de openingstijden van de helpdesk.
Koppelen met andere leveranciers
Ook applicaties van andere leveranciers kunnen aansluiten op de dienst. IDaaS maakt namelijk gebruik van internationale standaarden, die ook worden ingezet bij onder meer DigiD en eHerkenning. Voor de ontwikkeling van IDaaS maakt Centric gebruik van de producten van Safewhere, een bedrijf dat is gespecialiseerd in Identity & Access Management (IAM).
Benieuwd naar de mogelijkheden?
Wilt u meer weten over de mogelijkheden van IDaaS voor uw organisatie? Neemt u dan contact op via info.pss@centric.eu of bel (0182) 34 57 01.
Over Centric
Centric biedt Software Solutions, IT Outsourcing, Business Process Outsourcing en Staffing Services. Met gekwalificeerde professionals, technologische oplossingen en IT- en administratieve dienstverlening, zorgt Centric ervoor dat klanten zich op hun kerntaken kunnen richten. Door diepgaande kennis van IT te koppelen aan jarenlange ervaring met specifieke brancheprocessen, onderscheidt Centric zich van traditionele IT-leveranciers en administratieve dienstverleners.