Gemeente Oss kiest de eDiensten van Centric
De inwoners van de gemeente Oss regelen vanaf dit jaar nog meer zaken met hun gemeente eenvoudig online. Oss zet daarvoor de eDiensten van Centric in. Dankzij online selfservice besparen burgers tijd, doordat zij niet meer naar het gemeentehuis hoeven.
Ook de gemeente bespaart, doordat er minder bezoekers aan de balie komen en veel aanvragen 100% digitaal kunnen worden afgehandeld.
Oss biedt haar inwoners de mogelijkheid om de veelvoorkomende zaken online te regelen, zoals het aanvragen van een uittreksel of doorgeven van een verhuizing. Daarnaast investeert de gemeente ook in efficiënte dienstverlening aan de balie met Key2Burgerzaken en het klantscherm.
Aanvragen automatisch verwerkt
Gegevens die al bekend zijn bij de gemeente staan bij de aanvraag vooringevuld. Wijzigingen en aanvragen via de eDiensten worden vervolgens automatisch verwerkt in procesapplicatie Key2Burgerzaken. De eDiensten bieden de mogelijkheid om aanvullende controles uit te voeren op aangiften en aanvragen.
Smartphone, tablet of pc, met de eDiensten is het via ieder device veilig zaken doen met de gemeente. De burger bezoekt de website van de gemeente, maar de eDiensten draaien in de beveiligde cloud van Centric, waardoor de gemeente geen omkijken heeft naar onderhoud en beheer.
Klantscherm zorgt voor juiste gegevens
Wie op het gemeentehuis een reisdocument of uittreksel aanvraagt, kan het verloop van de aanvraag volgen op het klantscherm van Key2Burgerzaken. Meekijken tijdens de aanvraag betrekt burgers bij het proces en leidt tot minder fouten in de administratie.
Verschillende aanvragen kunnen vanuit Key2Burgerzaken volledig digitaal worden afgehandeld, zoals verhuizingen. Zo zorgen de eDiensten en Key2Burgerzaken voor optimale dienstverlening aan burgers en een efficiënter werkproces voor medewerkers.