Kwaliteitssysteem Centric geslaagd voor jaarlijkse audit
Centric Public Sector Solutions heeft de jaarlijkse audit op het kwaliteitssysteem weer met vlag en wimpel doorlopen. De ISO 9001-certificering toont aan dat klanten verzekerd zijn van optimale kwaliteit en klantgerichtheid.
ISO 9001 is de internationale standaard voor kwaliteitsmanagement. Organisaties die voldoen aan de eisen in de norm laten daarmee zien dat hun kwaliteitsbeleid op orde is. Ook blijkt eruit dat zij voldoen aan relevante wet- en regelgeving en dat klanttevredenheid hoog in het vaandel staat.
Centric Public Sector Solutions verkreeg het certificaat twee jaar geleden als eerste dienstverlener aan lokale overheden na een succesvol doorlopen audit. “Verbeteren zit in jullie genen” meldden de auditors van EY toen na afloop van de beoordeling.
Pluspunten: betrokken medewerkers, klantbeleving en IT-groeiprogramma
Voor de tussentijdse audit in mei van dit jaar heeft EY alle vestigingen van Centric PSS bezocht. Als sterke punten noemden de beoordelaars dit keer: de betrokkenheid van de medewerkers bij het kwaliteitssysteem, de ruime aandacht binnen de organisatie voor vergroting van de klantbeleving en het onlangs gelanceerde Craft-groeiprogramma voor IT’ers.
Naast ISO 9001 beschikt Centric over de certificaten die laten zien het bedrijf ook aan de strengste eisen voldoet op het gebied van informatiebeveiliging (ISO 27001) en milieu (ISO 14001). Voor het komende jaar staat de transitie naar de invoering van de meest recente versie van de norm ISO 9001 (versie 2015) op het programma.