Tot mijn stomme verbazing viel bij de volgende reis op hetzelfde baanvak de verbinding weg. Met welke provider was NS in zee gegaan?
In het pand waar de iBestuur-redactie is gevestigd, bleek de elektrische installatie ondeugdelijk aangelegd en de constructiefouten werden gisteren manifest bij een fatale combinatie van straffe kou, elektrisch gestookte kachels en dwingende deadlines.
Om de paar weken neem ik de trein vanuit Den Haag naar Zeeland en na Dordrecht heeft mijn iPhone 4 nauwelijks meer 3G-bereik: met dank aan de indertijd door Apple verplichte winkelnering bij T-Mobile. Ik was dan ook verheugd dat de NS op de Zeelandlijn wifi aanbood. Kon ik tenminste mijn mail lezen ten zuiden van het Hollands Diep. Tot mijn stomme verbazing viel bij de volgende reis op hetzelfde baanvak de verbinding weg. Met welke provider was NS in zee gegaan? U raadt het.
Dus nam ik mij voor over te stappen naar KPN. Als grootverbruiker van belminuten en data-mb’s probeerde ik rond de jaarwisseling een zo gunstig mogelijke abonnementsvorm uit te dokteren via kpn.com. Maar de website van ‘s lands grootste provider en webhoster was dagenlang nagenoeg onbereikbaar. Dan maar naar de KPN-winkel om de hoek. De verkoper kon mijn vragen over de nieuwe iPhone 5-lease-abonnementen echter niet beantwoorden. Hij ging het voor mij opzoeken. U raadt het al: op kpn.com.
Toen we gistermiddag met de elektricien in de weer waren bij de meterkast, belde de postNLbode aan met een aangetekende brief. De geadresseerde was echter geen huurder meer. Ik kon het de postNLbesteller niet uitleggen, want dat was een vriendelijke Balt, die geen Nederlands en nauwelijks Engels sprak.
Ik bedoel maar: het is helemaal niet gek dat DigiD uit de lucht moest omdat Ruby uit de rails liep; en we hebben er begrip voor dat MijnUWV-portal een week offline was omdat het zo moeilijk testen is met maar enkele nep-gebruikers. UWV printte de correspondentie gewoon uit en verstuurde die per post. Wie zou die gaan bezorgen? U raadt het al…