Presentatiedag: Digitale dienstverlening met Omnichannel/MijnServices

Steeds meer gemeenten verbeteren hun digitale dienstverlening met een MijnOmgeving: een online portaal waarin inwoners eenvoudig hun overheidszaken kunnen inzien en regelen. Tijdens deze presentatiedag delen enkele gemeenten hun praktijkervaringen met de open source-standaarden MijnServices.
Een MijnOmgeving helpt gemeenten om inwoners beter en efficiënter van dienst te zijn. Denk aan het aanvragen van een nieuw paspoort, het volgen van een aanvraag voor een vergunning, financiële regeling of ondersteuning, het doorgeven van een verhuizing of bekijken wat er speelt in de eigen wijk. Om te voorkomen dat elke gemeente zelf het wiel moet uitvinden, hebben VNG, gemeenten en leveranciers samen open source-standaarden ontwikkeld: MijnServices. Hiermee bouwen we gezamenlijk aan herkenbare, betrouwbare en kwalitatieve MijnOmgevingen voor inwoners. Inmiddels zijn al meer dan 40 gemeenten en ruim 20 leveranciers aangesloten.
Op 13 november delen enkele van hen hun praktijkervaringen. Zij laten zien:
- Wat zij aanbieden in hun MijnOmgeving
- Wat het oplevert voor inwoners en de organisatie
- Hoe zij hun processen hebben ingericht en verbeterd
- Hoe ze dit hebben aangepakt
- Er is volop gelegenheid om te netwerken en in gesprek te gaan met andere gemeenten, leveranciers en de VNG
Locatie en tijd
- Donderdag 13 november, 13.00 tot 16.00 uur (inlooplunch vanaf 12.00 uur en afsluitende borrel vanaf 16.00 uur)
- Online en op locatie in regio Utrecht (precieze locatie volgt nog)
Voor wie
- Medewerkers van overheidsorganisaties die werkzaam zijn binnen dienstverlening, Klantcontactcentra (KCC), Burgerzaken en IT.
- Professionals uit andere domeinen die hun dienstverlening aan inwoners en ondernemers willen verbeteren met behulp van een MijnOmgeving.