Nieuws

Uitwisseling medewerkers overheid en ICT-bedrijven

Begrip kweken tussen overheid en ICT-bedrijfsleven: dat is het doel van het project Personele Uitwisseling, dat Nederland ICT en de rijksoverheid onlangs startten.

foto: iBestuur magazine

Medewerkers van overheid en ICT-bedrijfsleven gaan bij elkaar aan de slag. De eerste matches worden nu gemaakt.

De samenwerking tussen overheid en ICT-bedrijfsleven kan beter, vinden zowel branchevereniging Nederland ICT als de rijksoverheid. Het project Personele Uitwisseling is een van de initiatieven die hieraan moet bijdragen. Half november startte het project, dat meer begrip over en weer moet kweken door medewerkers van overheid en ICT-bedrijfsleven letterlijk bij elkaar in de keuken te laten kijken. Het is geen stage: de deelnemers gaan daadwerkelijk twee tot negen maanden in een bestaande functie aan de slag.

Iedereen die op projectmanagement of adviesniveau werkt bij de overheid of bij een ICT-bedrijf dat actief is in de publieke sector kan meedoen. Infotech Recruitment verzorgt het matchen, ICTU doet de coördinatie, Nederland ICT en het ministerie van Binnenlandse Zaken zijn opdrachtgever. ‘We zijn pas begonnen, momenteel worden de eerste matches gemaakt’, zegt Annechien Sloots van Nederland ICT. Ordina heeft een aantal cv’s klaarliggen van mensen die graag tijdelijk bij de overheid willen werken en stelt een aantal plaatsen beschikbaar. Andere ICT-bedrijven zullen binnenkort aanhaken, zegt Sloots. Er zijn gesprekken geweest met de CIO’s van alle ministeries en een aantal overheden heeft al aangegeven plek te hebben voor deze tijdelijke medewerkers uit het bedrijfsleven.

‘Infotech Recruitment zoekt een logische plek voor de deelnemers en zal hen ook gedurende het traject ondersteunen’, zegt Sloots. De duur van de uitwisseling is twee tot negen maanden, om zo flexibel mogelijk te zijn en zoveel mogelijk mensen mee te laten doen. Een maximum is er niet: ‘We streven nu naar twintig mensen van de overheid en twintig uit het bedrijfsleven die voor de zomer van 2014 gestart zijn.’

Meer informatie en aanmelden kan bij projectleider Leif de Kloet,

/ 06 3446 6153

Plaats een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Registreren