Partnerpagina Centric

- - - - -

Actualiteitendiner: hoe digitaliseer je om de burger heen?

persberichten, 8 november 2017

Digitalisering is een mooie kans om burgers klantgerichter van dienst te zijn. Hoe? Daarover verschillen de meningen, zo bleek tijdens het actualiteitendiner dat Centric en Blommestein Groep organiseerden over digitalisering en dienstverlening.

Actualiteitendiner Centric

Stakeholders uit alle lagen van de lokale overheid kwamen bij elkaar om de samen de fundamenten voor de informatiegedreven overheid te verkennen. Moet je een werkwijze landelijk opleggen aan je medewerkers? Of is het beter om samen met de medewerkers een werkwijze te bedenken die past bij je gemeente? Is het een kwestie van gewoon uitproberen en kijken wat werkt?

Daarmee worstelden directeuren bedrijfsvoering/publiekszaken en gemeentelijk bestuurders. Het einddoel is voor iedereen helder: dienstverlening waarin de burger centraal staat. Waarin hij zelf zijn eigen gegevens kan beheren en zelf verantwoordelijk is voor de gevolgen van zijn handelen.

Bekijk het magazine

De Actualiteitendiners zijn een serie kleinschalige en inhoudelijke dinerdialogen met een bijzondere mix van deelnemers en onderwerpen. In dit derde e-Magazine over de Actualiteitendiners ligt de focus op het thema Dienstverlening.

Lees het magazine!

tags:

- - - - -

De met een * gemarkeerde velden zijn verplicht. U ziet eerst een voorbeeld en daarna kunt u uw bijdrage definitief plaatsen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond. Reacties zonder achternaam worden verwijderd. Anoniem reageren alleen in uitzonderlijke gevallen in overleg met de redactie.