partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

Delen maakt rijk!

1 november 2019

delen maakt rijk

In dit jubileumjaar delen PinkRoccade Publiekszaken en de gebruikers van iBurgerzaken tientallen best practices van de afgelopen vijf jaar. Waarom? We willen samen burgers, bedrijven, instellingen én medewerkers bij gemeenten in hun kracht zetten en daarmee de gemeentelijke dienstverlening verder verbeteren. Het is algemeen bekend dat het delen van best practices bij uitstek hele waardevolle mogelijkheden biedt aan anderen. Eén van de meest waardevolle tips: ga gluren bij de buren!

lees meer

Kennis is macht, kennisdeling is kracht

door: Sanne van der Zanden, 18 oktober 2019

Sanne van der Zanden

Kennisdeling: iedereen wil het en toch lukt het maar weinig bedrijven om het écht tot stand te brengen. Extra bijzonder als je je realiseert dat samen organiseren van kennisdeling al zo oud is als de mens zelf. Denk bijvoorbeeld maar eens terug aan samen rond een kampvuur zitten en verhalen vertellen.

lees meer

Snel een antwoord voor elk BRP-gegeven

11 oktober 2019

centimeter

Gemeente Opsterland haalt uit iRapportage Overzichten verschillende selecties om interne en externe vragen te beantwoorden. iRapportage Overzichten bestaat op dit moment uit 65 standaardrapportages met BRP informatie. Daarnaast wordt er met kwartiermakers nog steeds aan uitbreiding gewerkt rondom statistische gegevens.

lees meer

Goed voorbeeld doet goed volgen

door: Tjerk Venrooy, 7 oktober 2019

Tjerk Venrooij

Kennis en kennisdeling zijn abstracte begrippen en daardoor moeilijk meetbaar. Managers zien dan ook vaak alleen de gevolgen van een gebrek aan kennisdeling: lage productie, onveilige werkomstandigheden, toegenomen kosten, verlies aan klanten en ervaren professionals.

lees meer

Welk doel behaal jij dit jaar?

30 september 2019

dartbord - Pink

Ga jij voor een digitale en toekomstbestendige dienstverlening? Of voor procesverbeteringen zodat je meer tijd hebt voor datgeen wat je aandacht écht nodig heeft? Gemeente Groningen is eind vorig jaar gestart om alle werkprocessen te digitaliseren, volledig volgens de richtlijnen van het zaakgericht werken. Dat is (in 6 maanden) gelukt!

lees meer

Zoektocht naar nieuwe kalenderfunctionaliteit

door: Sanne van der Zanden, 23 september 2019

Sanne van der Zanden

“Door je niet vast te pinnen op wàt de klant wil, maar door te vragen waaróm iemand iets wil, gooi je je opties open en kom je vaak tot veel betere oplossingen.”

lees meer

Peter van der Wel: futuroloog met passie

door: Tjerk Venrooy, 16 september 2019

Tjerk Venrooij

Vraag jij je wel eens af waar je naar toe wil? En dan bedoel ik niet naar welke vakantiebestemming, dan doel ik meer op een beeld van de gewenste toekomst.

lees meer

Ik heb iets voor jou

door: Tjerk Venrooy, 4 september 2019

Tjerk Venrooij

De kern van sociale interactie is eigenlijk altijd: “Ik wil iets van jou en jij wilt iets van mij”. Dat zie je op je werk en bij je thuis. Anderen proberen te beïnvloeden doe je zelf. Net als je lief, je vrienden en je vijanden dat bij jou doen. En ook je baas, de overheid en je kinderen passen deze methode toe. Dat doen we veelal onbewust werd me eens te meer duidelijk tijdens een recente training over magisch communiceren.

lees meer

Dienstverlening moet doorgaan, onafhankelijk van storingen in het zaaksysteem!

27 augustus 2019

error

Sinds 15 april 2019 is gemeente Helmond zaakgericht gaan werken met iBurgerzaken en een koppeling met het zaaksysteem. Theo Daniels, Applicatiebeheerder iBurgerzaken bij gemeente Helmond, vertelt je meer over de functionaliteit en implementatie van de Continuïteitsvoorziening. Het grootste voordeel? De dienstverlening wordt dankzij de Continuïteitsvoorziening niet beïnvloed door het zaaksysteem.

lees meer

Delen maakt rijk!

door: Sanne van der Zanden, 21 augustus 2019

Sanne van der Zanden

De komende periode gaan we nog meer geven en delen, zonder er ook maar iets voor terug te verwachten. Het delen van praktijkverhalen rondom iBurgerzaken biedt namelijk hele waardevolle mogelijkheden aan anderen. Zo kunnen we samen burgers, bedrijven, instellingen én medewerkers bij gemeenten in hun kracht zetten en de dienstverlening verder verbeteren. Als dat geen Customer Care is!

lees meer