partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

Regie op eigen gegevens dankzij een portaal

21 april 2021

Met gemeente Apeldoorn als kwartiermaker verrijkten we onlangs iBurgerzaken met het burger- en bedrijvenportaal: een persoonlijke digitale pagina binnen jouw gemeente. Hier zie je op één centrale plek wat de status van je zaak is. Bovendien deelt de gemeente hier documenten behorend bij deze zaak op een beveiligde manier met burger of bedrijf. Een mooie stap om de digitale dienstverlening binnen gemeenten verder op de kaart te zetten.

lees meer

Evenement: Regio-overleggen GV PRLG platform Publiekszaken - voorjaar 2021

20 april 2021

De voorjaarsoverleggen 2021 van de GebruikersVereniging platform Publiekszaken staan weer voor de deur! Gezien de geldende overheidsmaatregelen een online editie. Door deel te nemen blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen (i)Burgerzaken en hoor je wat er bij collega gemeenten speelt. Nieuw binnen dit overleg is ‘de kwartiermakersbeleving’. Lees er hier meer over en schrijf je direct in.

lees meer

Gebruikerstesten verhogen de kwaliteit van iBurgerzaken

door: Sanne van der Zanden, 10 april 2021

Er zijn 9 gemeenten direct betrokken bij het testen van nieuwe iBurgerzaken releases. Deze gemeenten doorlopen een nieuwe release in hun eigen testomgeving én delen de bevindingen met ons. Zo voorkomen we zo veel mogelijk bugs bij een nieuwe release. Gemeente Amersfoort is sinds kort een Gebruikerstestgemeente, Jeroen de Boer – Projectleider implementatie iBurgerzaken bij gemeente Amersfoort- deelt zijn ervaring.

lees meer

Een bijzondere reis die met horten en stoten begon!

door: Colin Broers, 9 april 2021

Colin Broers

Maandag 4 april 2016; de dag dat de PinkRoccade reis voor Colin Broers begon! Hij is Sales Manager bij PinkRoccade Publiekszaken en vertelt in deze blog over zijn 5-jarig werkjubileum. “5 jaar geleden stapte ik als ‘broekie’ voor het eerst het kantoor in ’s-Hertogenbosch binnen.

lees meer

OPENburgerzaken: proactieve dienstverlening op basis van life events

door: Dylan Kusters, 8 april 2021

Met OPENburgerzaken werken wij aan een proactieve dienstverlening. We stellen daarbij data via API’s beschikbaar om de dienstverlening in de keten en richting de burger mogelijk te maken.

lees meer

Hoe maken wij performance meetbaar?

door: Ralph Hees, 10 maart 2021

Iedere gebruiker van iBurgerzaken krijgt ermee te maken. De performance van onze applicatie. Maar wat is performance nu eigenlijk, hoe maken wij performance SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden) en welke invloed hebben de gemeenten zelf eigenlijk? Dit zijn enkele onderdelen van performance die ik in deze blog voor jullie ga uitlichten.

lees meer

iBurgerzaken behaalt ISAE 3402 type 2 certificering

1 maart 2021

We laten onze interne beheersmaatregelen regelmatig controleren door externe experts. Deze frisse blik zorgt ervoor dat we scherp blijven en continue blijven verbeteren. Ook vorig jaar heeft deze externe audit weer een goede beoordeling opgeleverd: onze ICT beheerprocessen zijn opnieuw ISAE 3402 type 2 gecertificeerd.

lees meer

Vooruitdenken in mijn nieuwe rol

door: Engelbert Wijnhoven, 1 maart 2021

Engelbert Wijnhoven - PinkRoccade

En wat zijn we trots! In september 2020 ontvingen wij van gemeente Amsterdam de aanbestedingsleidraad ‘vervangen burgerzaken oplossing’. In februari 2021 werden de handtekeningen gezet onder het contract. De grootste gemeente van Nederland vroeg in haar leidraad om een nieuwe oplossing die zoveel mogelijk ingericht moet zijn op het (steeds) verder verbeteren van de digitale dienstverlening aan de Amsterdammer; burgers, bedrijven en instellingen.

lees meer

Pilot VIPservice: live chatten met het Kenniscentrum

door: Luuk Mimpen, 25 februari 2021

Onlangs zijn wij gestart met de pilot van VIPservice. VIPservice is onderdeel van het Samen verder dienstenportfolio. VIPservice garandeert effectieve en korte communicatielijnen via een live chatfunctie met onze specialisten op het Kenniscentrum. We zetten het aanvullend in voor extra aandacht voor specifieke medewerkers(groepen) of rondom processen die extra aandacht behoeven. Gemeente Amersfoort en gemeente Rijssen-Holten delen in dit artikel hun eerste ervaringen.

lees meer

Restyling burgerview: clean, rustig en gebruiksvriendelijk

door: Kal Konings, 24 februari 2021

Bij de ontwikkeling van iBurgerzaken is ‘gebruiksgemak’ misschien wel het allerbelangrijkste aspect geweest. Om ervoor te zorgen dat meer burgers van digitale diensten gebruik kunnen en willen maken, is het belangrijk om kritisch naar de burgerview te blijven kijken. Daarom heeft de burgerview van iBurgerzaken een opfrisbeurt gehad! Vanaf iBurgerzaken release 4.0 is deze zichtbaar.

lees meer