partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

partnerartikelen

  • OPENbalie: stap vooruit naar omnichannel dienstverlening

    De beweging naar een flexibele, op de samenleving gerichte overheid is ingezet. Burgers vragen steeds meer om plaatsonafhankelijke dienstverlening waarbij veiligheid, betrouwbaarheid en eenvoudigheid centraal staan. De innovatie OPENbalie van PinkRoccade Publiekszaken speelt hierop in.

  • 'Samen Verder' optimalisatietraject in de praktijk

    Na een herindeling (Hoogezand-Sappemeer, Slochteren en Menterwolde) in 2018 voerde gemeente Midden-Groningen iBurgerzaken gefaseerd, per module, in. Hoe pak je zoiets projectmatig aan was de vraag die in het team vaak voorbij kwam en hoe kan PinkRoccade daarbij ondersteunen? Harry Siebring, Kwaliteitsmedewerker contactplein vertelt over zijn ervaringen.

  • iNzicht burgerzaken op basis van nieuwe technologie in de cloud

    Met de gemeente Venlo werkten we aan een geheel nieuw dashboard -op basis van de nieuwste cloud-technologie dat realtime en eenvoudig inzicht geeft in bevolkingsstatistieken. Een community-gedreven product met vele mogelijkheden voor de toekomst, ook voor jouw gemeente. Benieuwd geworden? Lees dan snel verder.

  • Gemeente Enschede gaat volledig digitaal, tenzij het echt niet anders kan

    Gemeente Enschede ging in 2018 als eerste 100.000-plus-gemeente over naar iBurgerzaken. De gemeente is een inspiratiebron voor velen op het gebied van digitale dienstverlening en procesoptimalisatie. “We gaan volledig digitaal, tenzij het echt niet anders kan. De menselijke maat is daarbij leidend,” zegt Henk Veldhuis, afdelingshoofd dienstverlening bij de gemeente Enschede, en voor de gemeente Losser.

  • Selfservice en procesoptimalisatie voor gemeente Helmond door gebruik van de Stembureaumanager

    De verkiezingen van 2021 waren voor gemeente Helmond anders dan normaal. Dat kwam niet alleen door Corona maar ook omdat zij voor het eerst met de Stembureaumanager werkten. Jacqueline Vogels, medewerker burgerzaken en tijdens verkiezingen projectmedewerker, over haar ervaringen tijdens dit overstapproces.

  • Samen Verder dienstverleningspakket

    Met het Samen Verder dienstverleningspakket krijg je concrete handvatten om alles uit iBurgerzaken te halen en jullie doelen te bereiken! Zie het als een optimalisatiereis door de wereld van iBurgerzaken. Vanuit onze ervaring bij ruim 160 gemeenten, weten we dat het live brengen van iBurgerzaken of één van onze modulen slechts het begin is.

  • Regie op eigen gegevens dankzij een portaal

    Met gemeente Apeldoorn als kwartiermaker verrijkten we onlangs iBurgerzaken met het burger- en bedrijvenportaal: een persoonlijke digitale pagina binnen jouw gemeente. Hier zie je op één centrale plek wat de status van je zaak is. Bovendien deelt de gemeente hier documenten behorend bij deze zaak op een beveiligde manier met burger of bedrijf. Een mooie stap om de digitale dienstverlening binnen gemeenten verder op de kaart te zetten.

  • Evenement: Regio-overleggen GV PRLG platform Publiekszaken - voorjaar 2021

    De voorjaarsoverleggen 2021 van de GebruikersVereniging platform Publiekszaken staan weer voor de deur! Gezien de geldende overheidsmaatregelen een online editie. Door deel te nemen blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen (i)Burgerzaken en hoor je wat er bij collega gemeenten speelt. Nieuw binnen dit overleg is ‘de kwartiermakersbeleving’. Lees er hier meer over en schrijf je direct in.

  • Gebruikerstesten verhogen de kwaliteit van iBurgerzaken

    door: Sanne van der Zanden

    Er zijn 9 gemeenten direct betrokken bij het testen van nieuwe iBurgerzaken releases. Deze gemeenten doorlopen een nieuwe release in hun eigen testomgeving én delen de bevindingen met ons. Zo voorkomen we zo veel mogelijk bugs bij een nieuwe release. Gemeente Amersfoort is sinds kort een Gebruikerstestgemeente, Jeroen de Boer – Projectleider implementatie iBurgerzaken bij gemeente Amersfoort- deelt zijn ervaring.

  • OPENburgerzaken: proactieve dienstverlening op basis van life events

    door: Dylan Kusters

    Met OPENburgerzaken werken wij aan een proactieve dienstverlening. We stellen daarbij data via API’s beschikbaar om de dienstverlening in de keten en richting de burger mogelijk te maken.

  • iBurgerzaken releaseplanning 3.10 en 4.0: een visuele inkijk

    Sinds iBurgerzaken release 3.9 is er veel gebeurd: we hebben een nieuwe indeling gemaakt van de ontwikkelteams. Team Care, Core en Edge zijn ‘exit’, en daarvoor terug hebben we team Newton, Bonaparte en Da Vinci! Alle 3 met hun eigen focus en roadmap. Zelf ben ik nu de Product Owner van team Newton, onder andere van de apps iVerblijf & Adres, iVerzoek, iHuwelijk, iOverlijden én iBegraafplaats.

  • Een innovatieve impactvolle Incidentenweek

    Vrijdag 22 januari 2021 sloten we met de afdeling Development de ‘Eye of the Hurricane’ af: een moment voor kwaliteitsverbetering en/of innovatie tussen 2 iBurgerzaken releases. De eerste week is altijd een Kwaliteitsweek, daarover schreef ik in mijn eerdere blog. Daar plakten we deze keer vervolgens een Incidentenweek achteraan. De goede voorbereiding van de Product Owners zorgde voor een fantastisch resultaat: een innovatieve impactvolle Incidentenweek!

  • De VVV voor iBurgerzaken: Verbeteren, Verrijken en Vooruitdenken

    We willen en kunnen iBurgerzaken nog elke dag een beetje beter maken. Dit doen we door iBurgerzaken te blijven Verbeteren, Verrijken én Vooruitdenken. Dit is onze nieuwe iBurgerzaken propositie waar we je graag meer over vertellen.

  • Het managen van stembureaus is een fluitje van een cent bij gemeente Groningen

    Groningen

    PinkRoccade Publiekszaken is recentelijk een strategische samenwerking met Partners 4 IT aangegaan. Partners 4 IT heeft dé oplossing ter ondersteuning van het verkiezingsproces, namelijk de Stembureaumanager. De Stembureaumanager helpt gemeenten om op een eenvoudige werkwijze de verkiezingen voor te bereiden.

  • De beweging is ingezet, ga je mee?

    Beeld bij verhaal PinkRoccade

    Common Ground heeft in korte tijd – terecht – veel draagvlak en naamsbekendheid gekregen bij gemeenten, andere overheidsorganisaties en marktpartijen. Inmiddels zijn verschillende teams begonnen met het ontwikkelen van toepassingen volgens de principes van Common Ground. Dat gebeurt op een moderne, agile manier van werken: in korte cycli van ontwikkelen, reviewen en verbeteren. Wij staan er met iBurgerzaken voor open!