
zoeken binnen de website
Partnerpagina PinkRoccade Local Government
partnerartikelen
-
Evement: Regio-overleggen GV PRLG platform Publiekszaken - voorjaar 2021
De voorjaarsoverleggen 2021 van de GebruikersVereniging platform Publiekszaken staan weer voor de deur! Gezien de geldende overheidsmaatregelen een online editie. Door deel te nemen blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen (i)Burgerzaken en hoor je wat er bij collega gemeenten speelt. Nieuw binnen dit overleg is ‘de kwartiermakersbeleving’. Lees er hier meer over en schrijf je direct in.
-
Gebruikerstesten verhogen de kwaliteit van iBurgerzaken
door: Sanne van der Zanden
Er zijn 9 gemeenten direct betrokken bij het testen van nieuwe iBurgerzaken releases. Deze gemeenten doorlopen een nieuwe release in hun eigen testomgeving én delen de bevindingen met ons. Zo voorkomen we zo veel mogelijk bugs bij een nieuwe release. Gemeente Amersfoort is sinds kort een Gebruikerstestgemeente, Jeroen de Boer – Projectleider implementatie iBurgerzaken bij gemeente Amersfoort- deelt zijn ervaring.
-
OPENburgerzaken: proactieve dienstverlening op basis van life events
door: Dylan Kusters
-
iBurgerzaken releaseplanning 3.10 en 4.0: een visuele inkijk
Sinds iBurgerzaken release 3.9 is er veel gebeurd: we hebben een nieuwe indeling gemaakt van de ontwikkelteams. Team Care, Core en Edge zijn ‘exit’, en daarvoor terug hebben we team Newton, Bonaparte en Da Vinci! Alle 3 met hun eigen focus en roadmap. Zelf ben ik nu de Product Owner van team Newton, onder andere van de apps iVerblijf & Adres, iVerzoek, iHuwelijk, iOverlijden én iBegraafplaats.
-
Een innovatieve impactvolle Incidentenweek
Vrijdag 22 januari 2021 sloten we met de afdeling Development de ‘Eye of the Hurricane’ af: een moment voor kwaliteitsverbetering en/of innovatie tussen 2 iBurgerzaken releases. De eerste week is altijd een Kwaliteitsweek, daarover schreef ik in mijn eerdere blog. Daar plakten we deze keer vervolgens een Incidentenweek achteraan. De goede voorbereiding van de Product Owners zorgde voor een fantastisch resultaat: een innovatieve impactvolle Incidentenweek!
-
De VVV voor iBurgerzaken: Verbeteren, Verrijken en Vooruitdenken
-
Het managen van stembureaus is een fluitje van een cent bij gemeente Groningen
PinkRoccade Publiekszaken is recentelijk een strategische samenwerking met Partners 4 IT aangegaan. Partners 4 IT heeft dé oplossing ter ondersteuning van het verkiezingsproces, namelijk de Stembureaumanager. De Stembureaumanager helpt gemeenten om op een eenvoudige werkwijze de verkiezingen voor te bereiden.
-
De beweging is ingezet, ga je mee?
Common Ground heeft in korte tijd – terecht – veel draagvlak en naamsbekendheid gekregen bij gemeenten, andere overheidsorganisaties en marktpartijen. Inmiddels zijn verschillende teams begonnen met het ontwikkelen van toepassingen volgens de principes van Common Ground. Dat gebeurt op een moderne, agile manier van werken: in korte cycli van ontwikkelen, reviewen en verbeteren. Wij staan er met iBurgerzaken voor open!
-
Sneller live met digitale dienstverlening
De ‘anderhalvemetersamenleving’ houdt Nederland in zijn greep en zorgt ervoor dat we ons allemaal moeten aanpassen. We werken op een andere, nieuwe manier samen, veelal digitaal en vanuit huis. Ook de dienstverlening binnen de gemeente staat op scherp: want noodzakelijke overheidsprocessen rondom burgerzaken moeten gewoon doorgang krijgen.
-
Met iGeboorte+ honderd procent digitaal
-
Wij zijn partner van betekenis
Wist je dat… de geschiedenis van PinkRoccade ver teruggaat en begint bij de overheid? In 1950 werd namelijk de Rijkscentrale voor Mechanische Administratie opgericht door toenmalig minister-president Willem Drees. Dit werd later het RijksComputer Centrum (RCC). Uiteindelijk resulteerde dit in de tak PinkRoccade Local Government die zich richtte op de gemeentelijke markt.
-
Delen maakt rijk!
In dit jubileumjaar delen PinkRoccade Publiekszaken en de gebruikers van iBurgerzaken tientallen best practices van de afgelopen vijf jaar. Waarom? We willen samen burgers, bedrijven, instellingen én medewerkers bij gemeenten in hun kracht zetten en daarmee de gemeentelijke dienstverlening verder verbeteren. Het is algemeen bekend dat het delen van best practices bij uitstek hele waardevolle mogelijkheden biedt aan anderen. Eén van de meest waardevolle tips: ga gluren bij de buren!
-
Snel een antwoord voor elk BRP-gegeven
Gemeente Opsterland haalt uit iRapportage Overzichten verschillende selecties om interne en externe vragen te beantwoorden. iRapportage Overzichten bestaat op dit moment uit 65 standaardrapportages met BRP informatie. Daarnaast wordt er met kwartiermakers nog steeds aan uitbreiding gewerkt rondom statistische gegevens.
-
Welk doel behaal jij dit jaar?
Ga jij voor een digitale en toekomstbestendige dienstverlening? Of voor procesverbeteringen zodat je meer tijd hebt voor datgeen wat je aandacht écht nodig heeft? Gemeente Groningen is eind vorig jaar gestart om alle werkprocessen te digitaliseren, volledig volgens de richtlijnen van het zaakgericht werken. Dat is (in 6 maanden) gelukt!
-
Dienstverlening moet doorgaan, onafhankelijk van storingen in het zaaksysteem!
Sinds 15 april 2019 is gemeente Helmond zaakgericht gaan werken met iBurgerzaken en een koppeling met het zaaksysteem. Theo Daniels, Applicatiebeheerder iBurgerzaken bij gemeente Helmond, vertelt je meer over de functionaliteit en implementatie van de Continuïteitsvoorziening. Het grootste voordeel? De dienstverlening wordt dankzij de Continuïteitsvoorziening niet beïnvloed door het zaaksysteem.