partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

partnerartikelen

  • Delen maakt rijk!

    delen maakt rijk

    In dit jubileumjaar delen PinkRoccade Publiekszaken en de gebruikers van iBurgerzaken tientallen best practices van de afgelopen vijf jaar. Waarom? We willen samen burgers, bedrijven, instellingen én medewerkers bij gemeenten in hun kracht zetten en daarmee de gemeentelijke dienstverlening verder verbeteren. Het is algemeen bekend dat het delen van best practices bij uitstek hele waardevolle mogelijkheden biedt aan anderen. Eén van de meest waardevolle tips: ga gluren bij de buren!

  • Snel een antwoord voor elk BRP-gegeven

    centimeter

    Gemeente Opsterland haalt uit iRapportage Overzichten verschillende selecties om interne en externe vragen te beantwoorden. iRapportage Overzichten bestaat op dit moment uit 65 standaardrapportages met BRP informatie. Daarnaast wordt er met kwartiermakers nog steeds aan uitbreiding gewerkt rondom statistische gegevens.

  • Welk doel behaal jij dit jaar?

    dartbord - Pink

    Ga jij voor een digitale en toekomstbestendige dienstverlening? Of voor procesverbeteringen zodat je meer tijd hebt voor datgeen wat je aandacht écht nodig heeft? Gemeente Groningen is eind vorig jaar gestart om alle werkprocessen te digitaliseren, volledig volgens de richtlijnen van het zaakgericht werken. Dat is (in 6 maanden) gelukt!

  • Dienstverlening moet doorgaan, onafhankelijk van storingen in het zaaksysteem!

    error

    Sinds 15 april 2019 is gemeente Helmond zaakgericht gaan werken met iBurgerzaken en een koppeling met het zaaksysteem. Theo Daniels, Applicatiebeheerder iBurgerzaken bij gemeente Helmond, vertelt je meer over de functionaliteit en implementatie van de Continuïteitsvoorziening. Het grootste voordeel? De dienstverlening wordt dankzij de Continuïteitsvoorziening niet beïnvloed door het zaaksysteem.

  • Gastvrijheid in sociaal domein

    door: Jet van Eeghen

    Luxaflex

    Binnen het gemeentelijke sociaal domein is het bereiken van inwoners die zorg, hulpverlening, activering of inburgering nodig hebben van het grootste belang. Juist voor kwetsbare doelgroepen. Gemeenten krijgen gelukkig steeds meer mogelijkheden zich gastvrij op te stellen.

  • Samen de eerste stappen naar het Nederlanderschap!

    4 regiosessies over iNationaliteit en de nieuwe documentcreatie tool

    paspoort

    In de maand april zijn 4 regionale sessies georganiseerd om aan de slag te gaan met iNationaliteit voor naturalisatie- en optieverzoeken. Kees Springer, adviseur I&A, is samen met 2 burgerzakencollega’s ook aangesloten. Gedurende de dag zijn ze al gestart om de eerste naturalisaties in het systeem te verwerken.

  • Vijf jaar iBurgerzaken: innovatie, samenwerking en vertrouwen

    PinkRoccade - Waalwijk

    De allereerste digitale aanvraag ooit was voor het partnerschap van Bart en Yvonne, op 24 juni 2014. Dit markeert de livegang van iBurgerzaken bij gemeente Waalwijk, nu bijna vijf jaar geleden. Mogelijk gemaakt door innovatiekracht, samenwerking en vertrouwen.

  • Eenvoudig, digitaal en overzichtelijk

    iBegraafplaats

    Urk

    Snel een actueel, goed sluitend, digitaal overzicht van jouw begraafplaatsadministratie? Gemeente Urk gebruikt sinds 4 maart 2019 iBegraafplaats voor het beheren van begraafplaatsen. Gebrek aan overzicht behoort zo tot het verleden. Alles wat te maken heeft met de digitale vastlegging van een uitvaart sluit nu naadloos aan op de inrichting van de administratieve organisatie. Door iBegraafplaats is het eenvoudig en overzichtelijk! Gemeente Urk vertelt meer over de implementatie inclusief migratie van 4.000 grafgegevens uit het oude systeem; HTA software.

  • iParticipatie: snelheid, zorgvuldigheid en grip

    Pink

    Bij Stroomopwaarts MVS – het gebundelde participatiebedrijf van de gemeenten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam – denken ze áltijd vanuit hun klanten; kwetsbare inwoners die een beroep doen op inkomensondersteuning. De organisatie implementeerde onlangs iParticipatie, een keuze die óók werd gemaakt vanuit het belang van de klant. Directeur Desirée Curfs: “Het versnelt de aanvraag- en beoordelingsprocedure en dat is cruciaal voor onze doelgroep.”

  • Overheid, durf te dromen!

    Durf te dromen!

    Sluit je ogen en droom waar het naartoe gaat met de dienstverlening van de (lokale) overheid… Hoe je het ook wendt of keert, innovatie en technologie zijn daarbij ontzettend belangrijk. Ze vormen misschien wel de motor van onze economie! En dat biedt enorme kansen. Toch blijven we veelal steken in de waan van de dag. Hoe kun je als organisatie het reactievermogen hebben om tijdig op nieuwe ontwikkelingen in te springen?

  • ‘iParticipatie past helemaal in onze nieuwe visie’

    iparticpatie

    Bedum, De Marne, Winsum, en Eemsmond – in het hoge noorden van Groningen – gaan per 1 januari 2019 officieel op in de heringedeelde gemeente Het Hogeland. De gemeente wordt niet alleen groter, maar ook digitaler. “Met de keuze voor iParticipatie zetten we weer een stap in de goede richting”, vindt informatiemanager Sven van der Veen.

  • Helmond kiest voor innovatieve app iVerkiezing

    stembureau

    Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 gebruikte de gemeente Helmond de spiksplinternieuwe app iVerkiezing. De belangrijkste ervaringen: de nieuwe applicatie zorgt voor minder kans op fouten, tijdsbesparing voor de medewerkers en selfservice door de inwoners.

  • Bouwers en koplopers zetten kwartet in

    PinkRoccade

    Klantvriendelijk, efficiënt, tijdbesparend… het is de bekende trits. Maar nu echt! PinkRoccade Local Government Samenlevingszaken ontwikkelt samen met een aantal koplopers een applicatie voor inkomensaanvragen: iParticipatie. Deze applicatie moet dit aanvraagtraject zowel voor de aanvrager als voor de behandelaar een stuk simpeler maken. Én van deze tijd.

  • Excelleren in dienstverlening

    Bestuurders #GPSC17

    Gemeenten moeten excelleren in zowel digitale als menselijke dienstverlening, zo werd gesteld aan de rond-de-tafel met bestuurders tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres (#GPSC17), georganiseerd door PinkRoccade en iBestuur.

  • ‘Wat vraagt selfservice van organisaties en medewerkers?’

    Management en directie - #GPSC17

    Wat vraagt selfservice van een gemeentelijke organisatie en van haar medewerkers? Dat was een van de vragen die ter sprake kwam tijdens de management/directie-sessie van het Grote Publiekszaken Selfservice Congres (#GPSC17), georganiseerd door PinkRoccade Publiekszaken en iBestuur.