Partnerpagina PinkRoccade Local Government

partnerartikelen

  • ‘iParticipatie past helemaal in onze nieuwe visie’

    iparticpatie

    Bedum, De Marne, Winsum, en Eemsmond – in het hoge noorden van Groningen – gaan per 1 januari 2019 officieel op in de heringedeelde gemeente Het Hogeland. De gemeente wordt niet alleen groter, maar ook digitaler. “Met de keuze voor iParticipatie zetten we weer een stap in de goede richting”, vindt informatiemanager Sven van der Veen.

    - - - - -

  • Helmond kiest voor innovatieve app iVerkiezing

    stembureau

    Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 gebruikte de gemeente Helmond de spiksplinternieuwe app iVerkiezing. De belangrijkste ervaringen: de nieuwe applicatie zorgt voor minder kans op fouten, tijdsbesparing voor de medewerkers en selfservice door de inwoners.

    - - - - -

  • Bouwers en koplopers zetten kwartet in

    PinkRoccade

    Klantvriendelijk, efficiënt, tijdbesparend… het is de bekende trits. Maar nu echt! PinkRoccade Local Government Samenlevingszaken ontwikkelt samen met een aantal koplopers een applicatie voor inkomensaanvragen: iParticipatie. Deze applicatie moet dit aanvraagtraject zowel voor de aanvrager als voor de behandelaar een stuk simpeler maken. Én van deze tijd.

    - - - - -

  • Excelleren in dienstverlening

    Bestuurders #GPSC17

    Gemeenten moeten excelleren in zowel digitale als menselijke dienstverlening, zo werd gesteld aan de rond-de-tafel met bestuurders tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres (#GPSC17), georganiseerd door PinkRoccade en iBestuur.

    - - - - -

  • ‘Wat vraagt selfservice van organisaties en medewerkers?’

    Management en directie - #GPSC17

    Wat vraagt selfservice van een gemeentelijke organisatie en van haar medewerkers? Dat was een van de vragen die ter sprake kwam tijdens de management/directie-sessie van het Grote Publiekszaken Selfservice Congres (#GPSC17), georganiseerd door PinkRoccade Publiekszaken en iBestuur.

    - - - - -

  • Terugblik op Grote Pubiekszaken Selfservice Congres

    Grote Publiekszaken Selfservice Congres

    Selfservice biedt de klant gemak én de gemeente een efficiencyslag! Op weg naar 100% selfservice komt de gemeentebestuurder of directeur flink wat uitdagingen tegen. Tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres, #GPSC17, gingen zij met die uitdagingen aan de slag: een verslag!

    - - - - -

  • Forse tijdwinst in het factuurproces

    Pink

    Gemeente Stein en Bestuursdienst Ommen-Hardenberg zochten een manier om hun financiële proces te vereenvoudigen en meer in control te raken. Bij inkoop en de crediteurenadministratie liggen veel kansen, zoals 55 procent tijdsbesparing in het factuurproces. Samen met PinkRoccade Financiën & Services zijn deze kwartiermakers aan de slag gegaan om de oplossing Smart Finance te ontwikkelen.

    - - - - -

  • Van selfservice wordt iedereen blij

    door: Sanne van der Zanden

    LSG17 PinkRoccade

    Burgers en bedrijven verwachten dat de dienstverlening van de overheid meegaat met de huidige ontwikkelingen. Want waarom zou je nog naar het gemeentehuis moeten om producten en diensten op te halen? Hoogste tijd om de gemeentelijke dienstverlening aan te passen aan de technische mogelijkheden.

    - - - - -

  • Op naar 90 procent selfservice

    PinkRoccade Publiekszaken - #LSG17

    Het intergemeentelijke samenwerkingsverband GR De Bevelanden is in 2016 gestart met de implementatie van iBurgerzaken. Bij aanvang van het project kenden de projectleden van de gemeenten Borsele, Goes, Kapelle, Noord-Beveland en Reimerswaal elkaar eigenlijk niet. Nu zijn werkprocessen geharmoniseerd en is er structureel overleg over inhoudelijke zaken.

    - - - - -

  • Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten (#LSG17)

    Door deel te nemen aan de Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten (#LSG17) ga je op een laagdrempelige en leuke manier aan de slag met verleiden naar het digitale kanaal. Goed voor je dienstverlening, het contact met inwoners en bedrijven en er zijn ook nog eens leuke prijzen te winnen. Alle gemeenten die iBurgerzaken gebruiken, zijn uitgenodigd om deel te nemen.

    - - - - -

  • 7 tips om online te communiceren met offline burgers

    Systemen als MijnOverheid en de Berichtenbox stimuleren overheden digitaal te communiceren met burgers. Maar burgers zijn niet verplicht om deze systemen te gebruiken. Hoe moet je als gemeente hiermee omgaan?

    - - - - -

  • Van fysiek naar digitaal loket

    De nieuwste Jouw Gemeente Mijn Gemeente-serie gaat over MijnOverheid

    Welke gemeente wil nou niet leren van een andere gemeente? Helemaal als die gemeente al iets heeft gedaan Wat jij nog niet hebt gedaan, maar wel zou willen doen. Om deze reden is het inspiratieplatform ‘Jouw Gemeente Mijn Gemeente’ in het leven geroepen. Het nieuwste onderwerp waar we induiken? MijnOverheid!

    - - - - -

  • Gemeente Ede volledig digitaal met Burgerzaken

    Tevreden burgers, minder werkdruk en meer aandacht voor fraude

    Ede wil binnen enkele jaren tot wel tachtig procent van de aangiften van geboorten, huwelijken, overlijden en verhuizingen online binnenkrijgen. Nieuwe software heeft de verwerkingstijd voor Burgerzaken op onderdelen al doen krimpen tot minder dan één minuut per digitale transactie. Het kan echt beter en anders!

    - - - - -

  • Gemeenten kunnen elkaar wijzer maken

    Jouw Gemeente Mijn Gemeente: no-nonsense inspiratieplatform over digitalisering

    IT-professionals bij gemeenten ervaren dat het niet eenvoudig is de praktische kanten van de digitalisering snel en laagdrempelig voor het voetlicht te krijgen. Maar sinds mei is daar een platform voor. Jouw Gemeente Mijn Gemeente laat gemeenten van elkaar leren.

    - - - - -

  • Verhuizing op basis van BAG-gegevens

    Om de betrouwbaarheid van de gegevens te vergroten, kiezen de meeste gemeenten ervoor om bij aangifte verhuizing het nieuwe adres op te halen op basis van straatnaam of postcode. Deze BAG-gegevens kunnen worden opgehaald uit het centraal gegevensmagazijn of de Landelijke Voorziening.