Partnerpagina PinkRoccade Local Government

persberichten

  • iParticipatie is er voor jou!

    iParticipatie is dé nieuwe innovatie binnen het sociaal domein van PinkRoccade Samenlevingszaken. Met iParticipatie wordt de burger op een gemakkelijke en prettige manier digitaal door een aanvraag gestuurd. Of het nu gaat om een aanvraag levensonderhoud, bijzondere bijstand, BBZ of BBK.

    - - - - -

  • Genomineerden #LSG17

    Alle gebruikers van iBurgerzaken zien het percentage digitale dienstverlening voor specifieke burgerzakenprocessen stijgen. In de praktijk zien we echter grote verschillen tussen gemeenten; selfservicepercentages van 60% tot 90%, waar andere vooralsnog de 20% niet behalen.

    - - - - -

  • Het Grote Publiekszaken Selfservice Congres - 17 november

    Selfservice biedt de klant gemak én de gemeente een efficiencyslag! Op weg naar 100% selfservice komt u als gemeentebestuurder of directeur flink wat uitdagingen tegen. Tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres (#GPSC17) gaan we met die uitdagingen aan de slag.

    - - - - -

  • Impact van selfservice op interne organisatie

    Dit is de derde workshop binnen de Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten (#LSG17). Door deel te nemen aan #LSG17 ga je op een laagdrempelige en leuke manier aan de slag met verleiden naar het digitale kanaal. Dit heeft echter de nodige impact op je interne organisatie en daar staat Patrick Nelen tijdens deze workshops bij stil.

    - - - - -

  • Voordelen van de nieuwe module Begroting 2.0

    In de vernieuwde module Begroting 2.0 zijn een aantal verbeteringen doorgevoerd. Belangrijkste verschil ten opzichte van detailplanning (begroting 1.0) is bijvoorbeeld de wijze van opslag met name van de meerjarenschijven in de database.

    - - - - -

  • We zijn wederom 'SAP partner of expertise'

    Goed nieuws! Deze zomer hebben wij ons voor 2 jaar weer verzekerd van onze partner certificering voor SAP. Een mooie bevestiging van onze expertise. Maar ook voor onze klanten heeft dit vele voordelen.

    - - - - -

  • Direct bellen of eerst online zoeken naar antwoorden?

    Het maakt in tijd en geld voor de zoeker vrijwel niets uit of er via internet wordt gezocht of via de telefoon navraag wordt gedaan. Waarom bellen mensen tijdens het werk dan naar de helpdesk, terwijl ze thuis eerst op Google zoeken? Onze conclusie is dat de meeste bedrijven onvoldoende faciliteiten bieden om online snel het – volledige – antwoord te vinden.

    - - - - -

  • NVVB jaarcongres 2017

    “De afgelopen jaren is er vooral aandacht geweest voor het digitaliseren van gemeentelijke processen met als uitgangspunt ‘digitaal wat kan, fysiek dat moet’. Je kunt stellen dat in deze digitaliseringsdrang in combinatie met bezuinigingen er onvoldoende aandacht is geweest voor de nieuwe identiteit van de gemeente, de afdelingen en de medewerkers. Een identiteit die gebaseerd is op veranderende werkzaamheden, andersoortig contact met inwoners en ondernemers, nieuwe competenties en nieuwe vormen van organisaties en organiseren.” Simon Rijsdijk, voorzitter NVVB.

    - - - - -

  • Sluit Omgevingsloket Online veilig aan via Digikoppeling vóór 1 juli 2017

    In een eerder nieuwsbericht hebben we je geïnformeerd dat Omgevingsloket online geen xml-bestanden meer stuurt per e-mail met ingang van 1 juli 2017. Daarnaast ontvang je per 16 januari het Burgerservicenummer niet meer in de PDF-bestanden. Vind je deze informatie belangrijk en wil je die blijven ontvangen? Sluit dan Omgevingsloket online aan via Digikoppeling.

    - - - - -

  • Regionale sessies Makelaarsuite

    Tijdens de regionale sessies Makelaarsuite praten wij jou samen met een gemeente bij over diverse modules binnen Makelaarsuite en hoe deze optimaal ingezet worden. Ook nemen we je mee in hoe jouw organisatie zich kan voorbereiden op de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Schrijf je in voor een sessie bij jou in de buurt!

    - - - - -

  • Samenwerken bij ketenactivatie voor e-factuurketen

    Samen met gemeenten Tholen en Borger-Odoorn ontwikkelen wij nieuwe softwarefunctionaliteit voor het ontvangen en verwerken van e-facturen. In april wordt deze nieuwe functionaliteit geïmplementeerd bij deze pilotgemeenten.

    - - - - -

  • Vereenvoudigd verwerken van machtigingskaartjes bespaart veel tijd

    Nathalie van de Velde, medewerker Gegevensbeheer bij Sabewa Zeeland is heel tevreden met de nieuwe functionaliteit voor het vereenvoudigd verwerken van machtigingskaartjes. “Voor het eerst sinds jaren is er geen achterstand bij het verwerken van de machtigingskaartjes.”

    - - - - -

  • Ontbijtsessie: e-factureren en grip op arbeidstijd

    Wil jij meer grip krijgen op arbeidstijd en -kosten via Tim en meer weten over welke kansen en voordelen e-factureren biedt voor jouw gemeente? Dat kan! Schrijf je nu in voor een ochtendsessie van Aenova en PinkRoccade Local Government. Hier krijg je niet alleen nuttige informatie, maar ook een ontbijtje!

    - - - - -

  • Is jouw organisatie klaar voor het ‘in control’ komen van de financiële processen?

    Wat moet er gebeuren om als gemeente meer grip te krijgen op je financiële huishouding? Hoe wordt de toekomstige generatie in de raad geïnformeerd over de effecten van haar programma’s en doelstellingen? Welke rol kan Smart City’s hierbij spelen? Hebben wij in 2025 überhaupt nog wel raadsvergaderingen? Een kleine greep van vragen die ter tafel kwamen op de sessie over budgetten in control met Smart Finance.

    - - - - -

  • 53 incidenten in één klap opgelost

    Met de focus op onze nieuwe medewerkers, nieuwe ideeën en events, optimaliseren we de helpdesk. Zo creëren we de helpdesk van de toekomst waar de gebruiker, klanttevredenheid en een korte doorlooptijd centraal staan.