
zoeken binnen de website
Partnerpagina PinkRoccade Local Government
partnerweblogs
-
'Meet the team' achter Samen Verder
Begin 2021 lanceerde het team van PinkRoccade Publiekszaken ‘Samen Verder’. Dit is een totaalpakket aan dienstverlening specifiek afgestemd op de Burgerzakenafdeling. Inmiddels ondersteunen we ruim 60 gemeenten door samen te werken aan concrete doelen en resultaten. Een terugblik en kennismaking met de vaste gezichten achter het Samen Verder team.
-
De klant centraal resulteert in excellente dienstverlening
door: Sanne van der Zanden
-
Een versnelde aanpak om te komen tot blije medewerkers en blije burgers
Gemeente Beekdaelen werkt sinds 2019 met iBurgerzaken. Na de herindeling (Onderbanken, Nuth en Schinnen) bracht Beekdaelen eerst de basis op orde en zet nu verdere stappen op het gebied van procesoptimalisatie. Onder de noemer “dienstverlening bouwen we samen” stippelt Beekdaelen het pad uit richting de dienstverlening van de toekomst: digitaal waar mogelijk én maatwerk waar nodig. Hierbij wordt ingezet op 70% selfservice over alle processen heen.
-
OPENburgerzaken: het resultaat na de Innovatieweek
door: Dylan Kusters
-
Aftrap kwartiermakersgroep van proces tot techniek
door: John Kerstens
Er zit een hele wereld achter iBurgerzaken, van proces tot techniek, waar we op de voorgrond lang niet altijd over communiceren. Dat is de reden dat ik samen met collega’s eind vorig jaar ben gestart met het hosten van diverse online verdiepingssessies over dit thema. De reacties van gemeenten daarop waren erg positief. Voor mij genoeg redenen om een kwartiermakersgroep in het leven te roepen.
-
Een bijzondere reis die met horten en stoten begon!
door: Colin Broers
-
Hoe maken wij performance meetbaar?
door: Ralph Hees
Iedere gebruiker van iBurgerzaken krijgt ermee te maken. De performance van onze applicatie. Maar wat is performance nu eigenlijk, hoe maken wij performance SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden) en welke invloed hebben de gemeenten zelf eigenlijk? Dit zijn enkele onderdelen van performance die ik in deze blog voor jullie ga uitlichten.
-
Vooruitdenken in mijn nieuwe rol
door: Engelbert Wijnhoven
En wat zijn we trots! In september 2020 ontvingen wij van gemeente Amsterdam de aanbestedingsleidraad ‘vervangen burgerzaken oplossing’. In februari 2021 werden de handtekeningen gezet onder het contract. De grootste gemeente van Nederland vroeg in haar leidraad om een nieuwe oplossing die zoveel mogelijk ingericht moet zijn op het (steeds) verder verbeteren van de digitale dienstverlening aan de Amsterdammer; burgers, bedrijven en instellingen.
-
Welkom in de wereld van productmanagement
door: Sanne van der Zanden
2021 is een jaar waarin ik – weer – in een nieuwe fase van mijn carrière terechtkom. Hoewel ik pas een half jaar geleden Manager Development werd staat nu de volgende functie alweer op me te wachten: vanaf 4 januari 2021 ben ik Productmanager met de aandachtsgebieden Verbeteren en Verrijken, nog altijd bij PinkRoccade Publiekszaken. Gelukkig dus niet omdat ik mijn huidige functie niet goed uitvoer of omdat men ontevreden is over mijn functioneren. Vooral omdat deze functie beter bij mij als persoon en de behoeften binnen PinkRoccade Publiekszaken past.
-
Al 53 gemeenten doen Verklaring Omtrent het Gedrag vanuit iBurgerzaken
door: Engelbert Wijnhoven
-
45 gemeenten live met iDocumentcreatie: de vaart zit erin!
door: Engelbert Wijnhoven
Je moest er even op wachten, maar het wachten wordt beloond: iDocumentcreatie is beschikbaar voor implementatie! Inmiddels maken ruim 45 gemeenten succesvol gebruik van iDocumentcreatie. En veel gemeenten zullen de komende periode nog volgen. Hierdoor zijn zij in staat om vanuit iBurgerzaken, op een eenvoudige en efficiënte manier documentsjablonen aan te maken én aan te passen.
-
Een voorbeeld voor de regio | Gemeente Zundert live met iBurgerzaken
door: Colin Broers
Gemeente Zundert ging vorige maand als 3e Equalit gemeente live met iBurgerzaken. Na een soepele livegang maakt gemeente Zundert gebruik van alle beschikbare processen aan zowel de ambtenaren- als burgerkant inclusief koppeling met JCC betalen. Wij spraken met Harold van Irsel (adviseur Informatievoorziening bij gemeente Zundert) over de eerste weken na livegang.
-
De burger laten zien wat je invult als medewerker via het klantscherm
door: Dylan Kusters
Samen met gemeente Lelystad is het klantscherm ontwikkeld. Vanaf iBurgerzaken release 3.10 beschikt iBurgerzaken over de mogelijkheid om een burger mee te laten kijken met wat de ambtenaar invult. Dit ziet de burger op een tweede monitor waarbij enkel de gegevens getoond worden die relevant zijn voor de burger. Alle controles, aantekeningen, etc. zijn natuurlijk alleen zichtbaar voor de medewerker van de gemeente.
-
Een terugblik op 2020 en vooruitblik op 2021
door: Tjerk Venrooy
Met het nieuwe jaar voor de deur kijk ik graag terug naar de mooie stappen die we in 2020 samen hebben gezet. Hierbij denk ik aan het verbeteren van de gemeentelijke dienstverlening en jullie selfservicepercentages. Maar ook het verder verrijken van iBurgerzaken met apps als iBijhouding, iDocumentcreatie en iVerblijfsobject.
-
Verbeteren, Verrijken en Vooruitdenken met de 3 nieuwe iBurgerzakenteams
door: Sanne van der Zanden
We willen en kunnen iBurgerzaken nog elke dag een beetje beter maken. Dit doen we door te blijven Verbeteren, Verrijken én Vooruitdenken. Deze ’3 V’s’ heb je vast al eens voorbij horen/zien komen (bijvoorbeeld in de blogs van Sanne van der Zanden). 3 nieuwe teams gaan hier dagelijks invulling aan geven.