partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina PinkRoccade Local Government

PinkRoccade-logo

PinkRoccade Local Government is een leverancier van software en dienstverleningsconcepten voor de lokale overheid. Wij leveren informatiesystemen die de gehele keten bedienen.
Wij bestaan uit zes verschillende, zelfstandige businessunits: Financiën & Services, Informatievoorziening, Proces & Services, Publiekszaken, Ruimte & Omgeving en Samenlevingszaken.
We zijn de partner die verbindt en zich bewezen heeft. Met de overheid aan de wieg van ons bestaan, zijn we er voor alle lokale overheden van Nederland.

Werk jij mee aan de lokale overheid van de toekomst?

De digitale overheid en het sociaal domein: blik op 2019!

door: Erleyne Brookman, 18 januari 2019

Erleyne Brookman

Een traditionele vooruitblik op het jaar. Misschien een iets te vanzelfsprekend begin, maar ik neem je graag mee in mijn ambities en visie voor de komende maanden. Het afgelopen jaar hebben wij namelijk een paar bijzondere stappen gezet. Die zijn je vast niet ontgaan. De introductie van iParticipatie schreeuwden we van de daken. Met de start van selfservice voor de burger is een belangrijke stap gezet in de Digitale agenda 2020 voor gemeenten. En daar blijft het niet bij.

lees meer

Digitale dienstverlening: gebruik alle mogelijkheden!

door: Erleyne Brookman, 14 november 2018

Erleyne Brookman

Soms word je ineens verrast! Aangenaam verrast mag ik wel zeggen. Vanaf deze maand is de Berichtenbox beschikbaar via de app. Weer een manier om digitale dienstverlening eenvoudiger te maken. Voor jouw inwoners en voor jouw organisatie.

lees meer

Overheid, durf te dromen!

5 november 2018

Durf te dromen!

Sluit je ogen en droom waar het naartoe gaat met de dienstverlening van de (lokale) overheid… Hoe je het ook wendt of keert, innovatie en technologie zijn daarbij ontzettend belangrijk. Ze vormen misschien wel de motor van onze economie! En dat biedt enorme kansen. Toch blijven we veelal steken in de waan van de dag. Hoe kun je als organisatie het reactievermogen hebben om tijdig op nieuwe ontwikkelingen in te springen?

lees meer

De medewerker en de toekomst

door: Mat Keijers, 17 oktober 2018

Mat Keijers PinkRoccade

Onze Droom is gevisualiseerd over de tijdslijnen vanuit medewerkersperspectief en burgerperspectief. En gezien vanuit de aspecten dienstverlening, gegevens en identiteit. In onze Burgerdroom las je dat de burger straks niet meer naar de gemeente gaat. In deze Medewerkersdroom lees je wat de impact is op de werkzaamheden van de medewerkers.

lees meer

Co-creatie in het applicatielandschap

door: Ingmar Uijl, 15 oktober 2018

Ingmar Uijl - PinkRoccade

Veel gemeenten vragen ons steeds vaker wat de vervolgstappen zijn op het gebied van de doorontwikkeling van iSamenleving en CiVision Samenlevingszaken. Binnen het team van productmanagement houden wij ons dagelijks bezig met deze vraag. Dit doen we door individueel klanten te bezoeken. Maar ook door de markt te verkennen en te sparren samen collega’s over welke ontwikkelingen zij zien.

lees meer

2 sprekers, 2 gedachten

door: Annemarie Thomasse, 8 oktober 2018

Annemarie Thomasse - PinkRoccade

Als je al even in het sociaal domein werkt dan ben je wel gewend aan verandering! Ook wij zitten niet stil. We zijn een innoverend bedrijf en stellen onszelf vaak de vraag: “zijn we nog met de juiste dingen bezig?”. De discussie “moeten we nu weer het roer omgooien?” hoor je bij de koffieautomaat. Ik werd getriggerd door de “veranderingsbubbel”.

lees meer

Worden dromen werkelijkheid?

door: Mat Keijers, 28 september 2018

Mat Keijers PinkRoccade

Met behulp van het Meerjarenplan Burgerzaken kijken we samen met iedere gemeente naar de komende drie jaar. We dagen de deelnemers uit om hun ogen te sluiten en te dromen waar het naartoe gaat met burgerzaken, de dienstverlening, de gemeenten, de techniek en burgerwensen.

lees meer

Reik naar de sterren

door: Sanne van der Zanden, 10 september 2018

Sanne van der Zanden

Stel je doelen altijd op het hoogste niveau. Doe nooit concessies aan het doel. Ga voor het beste. En houd je niet bezig met de laatste stap. Dit is de 2e tip die ik wil delen uit het boek ’t is groen en groener wordt het niet van Leen Zevenbergen. En deze tip licht ik toe aan de hand van een praktijksituatie waarin we met 9 kwartiermakergemeenten zijn gestart met #LSG18.

lees meer

Meer dan een leuk gesprek met de klant

door: Tjerk Venrooy, 6 september 2018

Tjerk Venrooij

Regelmatig bezoeken we klanten vanuit al onze gelederen van de organisatie; vooral vanuit accountmanagement en services, en ook onze MT-leden en ikzelf.

lees meer

Kleine veranderingen, een groot effect

door: Sanne van der Zanden, 13 augustus 2018

Sanne van der Zanden

Dankzij een therapeut lopen mijn schoonouders weer 50 minuten aaneengesloten per dag. En dat begon klein: met lopen naar een bankje op slechts 5 minuutjes van het huis. Onder begeleiding wel te verstaan, want al uitrustend kreeg mijn schoonvader daar wat tips over zijn houding en ademhaling. Een paar weken later vertelden ze trots hoe het daarna is gegaan: “We hebben –tot aan de extreme hitte– elke dag gelopen en liepen tot wel 50 minuten aan één stuk!”.

lees meer