Nieuws

TCS behoudt positie in top 3 voor klanttevredenheid in Nederland

Tata Consultancy Services staat voor het negende opeenvolgende jaar in de top drie van IT-dienstverleners op basis van klantenservice, volgens onafhankelijk onderzoek door Whitelane Research. Met een tevredenheidsscore van 81% overtreft TCS Nederland het gemiddelde van 73%. Bovendien is TCS Europe nummer één in klanttevredenheid voor het 10e jaar op rij.

Tata Consultancy Services in Amsterdam | Beeld: TCS

De IT Sourcing Study 2023 van Whitelane Research is gebaseerd op antwoorden van 220 CIO’s en senior beslissers in heel Nederland. Het onderzoek onderzocht meer dan 450 unieke IT-sourcingrelaties en meer dan 740 cloud-sourcingrelaties om serviceproviders te beoordelen op vijf belangrijke prestatie-indicatoren (KPI’s), waaronder applicatieservices, infrastructuurhosting en beveiliging.

  • TCS claimde de tweede positie met een algemene tevredenheidsscore van 81 procent, hoger dan het branchegemiddelde van 73 procent.
  • TCS Nederland werd nummer 1 in vier categorieën

TCS behaalde sterke resultaten over meerdere dimensies en KPI’s. Zo behaalde het de eerste plaats voor:
– Applicatiediensten (82% in vergelijking met het branchegemiddelde van 76%)
– Infrastructuurhosting (82% in vergelijking met het branchegemiddelde van 74%)
– Werkplekdiensten (80% in vergelijking met het branchegemiddelde van 69%)
– Beveiligingsdiensten (80% in vergelijking met het branchegemiddelde van 74%)

Bovendien behaalde TCS ook hoge scores voor servicekwaliteit met een score van 82% in vergelijking met het branchegemiddelde van 76%.

Onwrikbare toewijding

“TCS weet hoe het de klant op de eerste plaats moet zetten. In Nederland hebben we TCS de afgelopen negen jaar onafgebroken in de top 3 zien staan voor klanttevredenheid,” zegt Alex van den Bergh, hoofd onderzoek bij Whitelane Europe. “Het is een geweldig bewijs van de onwrikbare toewijding en inzet van het bedrijf voor klanttevredenheid.”

Josu Devasia, Country Head, TCS Netherlands

“We zijn verheugd om door onze Nederlandse klanten opnieuw erkend te worden als een van de besten op het gebied van klanttevredenheid,” zegt Josu Devasia, Country Head, TCS Netherlands. “We zijn dankbaar voor de loyaliteit en het vertrouwen van onze klanten. Onze voortdurende investeringen in talent, innovatie en intellectueel eigendom zorgen ervoor dat TCS deze uitstekende standaard van service blijft bieden aan al onze gewaardeerde klanten.”

TCS nummer 1 in Europa gedurende 10 jaar op rij

Naast de Nederlandse resultaten heeft TCS voor het tiende jaar op rij de eerste plaats behaald voor klanttevredenheid in heel Europa, in het Europe-wide Whitelane Research-rapport voor 2022.

TCS doet het gewoon

“De klant centraal stellen is een heuse belofte bij TCS. TCS doet het gewoon. Niet één keer, niet twee keer, maar consistent in haar Europese markten gedurende tien jaar op rij. Een opmerkelijke prestatie. Zodra klanten voor TCS kiezen, blijven ze doorgaans vele jaren. Je kunt zeker zeggen dat klantobsessie diepgeworteld is in het DNA van TCS. Gefeliciteerd!”, aldus Jef Loos, Hoofd Sourcing Europa, Whitelane Research.

Ieder jaar ondervraagt het IT-sourcingrapport van Whitelane meer dan 1.800 CIO’s van Europa’s grootste IT-uitgavenorganisaties om hun outsourcingplannen te doorgronden en hun meningen over IT- of cloud serviceproviders te analyseren. Het succes van TCS volgt op een reeks branche-erkenningen, zoals het feit dat TCS door het Top Employers Institute is uitgeroepen tot de Meer informatie over het IT-sourcingrapport van Whitelane Research 2023

  • Bert van Hijfte | 30 maart 2023, 13:26

    Dit soort onderzoeken waarbij klanten worden ondervraagd zegt weinig en geeft al helemaal geen wetenschappelijke uitkomsten. Dat je beter doet dan anderen betekent niet dat je het goed doet. Dit soort onderzoek zijn er voor de marketing en benadrukt vooral de ongezonde relatie tussen onderzoeksbureau en onderzochte bedrijven.

Plaats een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Registreren