Om de internationale groeiambitie en herpositionering van de organisatie kracht bij te zetten, is Centric vanaf vandaag in binnen- en buitenland herkenbaar aan een nieuwe uitstraling met een nieuw logo. De huisstijl wordt de komende weken gefaseerd uitgerold.
In de afgelopen jaren heeft Centric haar dienstenportfolio verbreed. Naast IT-producten en -diensten biedt de organisatie nu ook professionals op het gebied van zorg en administratie en kan ze volledige bedrijfsprocessen overnemen. De activiteiten in Zweden en Noorwegen – tot november actief onder de labels Peak-IT Sweden, Xtra personell en Xtra Care – gaan nu ook verder onder de naam Centric.
Vier kernactiviteiten
Dit jaar werd de aanzet tot de herpositionering gegeven met de omvorming van de organisatie naar vier kernactiviteiten: Software Solutions, IT Outsourcing, Business Process Outsourcing en Staffing Services. Met de keuze voor één merk geeft Centric een impuls aan de zichtbaarheid van de organisatie in binnen- en buitenland en creëert het een solide basis voor samenwerking en groei in Europees perspectief. De onderscheidende bedrijfscultuur speelt een belangrijke, bindende rol in de nieuwe positionering. De nieuwe huisstijl en een nieuw logo onderstrepen de internationale herpositionering van het bedrijf.
Europese groei
Karim Henkens, CEO Centric: “Voor de continuïteit en verdere uitbreiding van onze activiteiten is het van belang dat we verder vorm en inhoud geven aan de internationale groei van onze organisatie. Het nieuwe merk en de waarden die ermee verbonden zijn, zijn herkenbaar én kenmerkend voor Centric-medewerkers en de organisatie als geheel.”
Henkens is ervan overtuigd dat ook klanten en andere relaties, waar ook in Europa, zich in de waarden zullen herkennen: “Onze relaties kunnen overal rekenen op Centric’ers die zich betrokken voelen bij hun werk en hun opdrachtgevers, doen wat ze beloven en staan voor wat ze doen. Door onze professionals, partners en klanten met elkaar te verbinden, kunnen zij hun talenten, kennis en ideeën met elkaar delen. Deze samenwerking resulteert in innovatieve, pragmatische oplossingen, die bijdragen aan verantwoorde groei van de organisatie en stabiliteit voor onze klanten en medewerkers. Deze belofte vatten we kernachtig samen in onze nieuwe pay-off: connect. engage. succeed.”