Den Helder verzorgt sociale regie met Centric-oplossing
De gemeente Den Helder heeft de oplossing Suite4Sociale Regie van Centric in gebruik genomen. Daarmee organiseert de gemeente integrale toegang tot het sociaal domein.
Samen met ketenpartners organiseert de gemeente Den Helder toegang tot de juiste ondersteuning via het sociale wijkteam. De afdeling Jeugd is nu als eerste volledig operationeel met de suite. De livegang voor de onderdelen Wmo en participatie volgt later dit jaar.
Integrale aanpak
Binnen verschillende domeinen heeft de gemeente de processen nog beter op elkaar afgestemd. De Suite4Sociale Regie vormt nu de basis voor de registratie en integrale intake van nieuwe cliënten. Dat maakt een integrale aanpak mogelijk van de zorg- en dienstverlening binnen het sociaal domein.
Robert Stolwijk, adviseur bedrijfsvoering Sociaal Domein bij de gemeente Den Helder: “Met de Suite4Sociale Regie gaan we de integrale samenwerking tussen de verschillende teams binnen de gemeente Den Helder en toekomstig mogelijke ketenpartners ondersteunen. Voordeel daarvan is dat we gezamenlijk kunnen werken aan dossiers en informatie kunnen delen.”
Compleet klantbeeld
Door informatie uit verschillende bronnen te combineren, geeft Suite4Sociale Regie professionals een compleet beeld van de klantsituatie. Specifiek voor de domeinen Jeugd en Wmo kan vanuit de suite een maatwerkvoorziening worden ingezet die automatisch in de domeinapplicaties Suite4Zorg en Suite4Jeugdzorg wordt vastgelegd. Stolwijk: “Prettig is ook dat we dankzij de koppeling met de domeinapplicaties inwoners niet dubbel hoeven te registreren.”
Dankzij de nieuwe regie-applicatie kan de aandacht vooral uitgaan naar de complexe of meervoudige situaties, waar de gemeente samen met alle betrokken partijen naar een passend en geïntegreerd aanbod zoekt. De instrumenten in de Suite4Sociale Regie helpen daarbij.
Managementinformatie
Stolwijk ziet verder de voordelen van de managementinformatie die de suite oplevert: “Die helpt ons trends te ontdekken en daarop in te spelen. Op deze manier kunnen wij de burgers van de gemeente Den Helder nog betere dienstverlening bieden.”