Outsourcingklanten geven Centric maximale aanbevelingsscore
In Outsourcing Performance, de jaarlijkse benchmarkstudie van IT-onderzoeksbureau Giarte, behaalde Centric afgelopen jaar een aanbevelingsscore van 100%. Dat betekent dat alle aan het onderzoek deelnemende klanten Centric zouden aanbevelen.
Op 29 juni maakte Giarte de resultaten van Outsourcing Performance 2017 bekend. Opnieuw deed het bureau onderzoek naar de prestaties van de Nederlandse IT-dienstverleners. Het belangrijkste resultaat van de studie is de Outsourcing Recommendation Score (ORS). In de Nederlandse IT-outsourcingmarkt is de ORS een belangrijke marktindex voor het definiëren van het succes van serviceproviders. Centric is dan ook bijzonder trots op haar Recommendation Score van 100%.
“Klanten waarderen openheid”
Hans Schrijver, CCO Centric: “Wij zijn trots dat onze klanten ons opnieuw zo goed beoordelen. Ook zijn we verheugd met de hoge Trust Score. Dat klanten daarbij in het bijzonder onze open manier van communiceren roemen, laat zien dat zij onze manier van samenwerken waarderen.” De Trust Score, sinds twee jaar onderdeel van Giarte’s onderzoek, geeft aan hoe leveranciers scoren op onderwerpen als betrouwbaarheid, communicatie, empathie en openheid. Met een Trust score van 77 zit Centric ruim boven het gemiddelde van 71.
Het tevredenheidsonderzoek van Giarte richt zich op drie uitbestedingsdomeinen. In het domein Application Management behaalde Centric dit jaar een aanbevelingsscore van 7,2, het gemiddelde in de peergroup. In de domeinen End User Management en Infrastructure Management scoorde Centric met respectievelijk een 7,7 en een 7,9 bovengemiddeld goed.
Ruim achthonderd deelnemende IT-beslissers
Outsourcing Performance is de jaarlijkse studie van onderzoeksbureau Giarte naar de prestaties van alle relevante IT-dienstverleners in Nederland. Dit jaar namen ruim achthonderd IT-beslissers van meer dan zeshonderd organisaties deel aan de studie. Het onderzoek leverde aanbevelingsscores op voor 38 IT-dienstverleners actief in Nederland.
Om in aanmerking te komen voor een aanbevelingsscore, moet een leverancier van minimaal 15 verschillende klanten een beoordeling ontvangen. Voor een score binnen een specifiek domein is een minimum van 7 beoordelingen nodig. Centric ontving dit jaar in totaal 43 beoordelingen.