partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina Centric

Centric-logo

Gemeente Baarn gestart met invoering Operatie BRP

persberichten | 9 april 2014

Met de ingebruikname van het nieuwe Portaal Burgerzaken vorige maand zet de gemeente Baarn een stap op weg naar de verdere ontwikkeling van de Basisregistratie Personen (BRP).

Centric-logo

Via het Portaal Burgerzaken voeren medewerkers van de gemeente Baarn veelvoorkomende werkzaamheden in de frontoffice van Burgerzaken uit, zoals aanvragen voor paspoorten en rijbewijzen. Het Portaal biedt daarvoor een duidelijk overzicht van de klantsituatie en het verloop van processen. Het nieuwe klantscherm laat burgers bovendien meekijken tijdens het proces.

Om digitale zelfservice vanuit huis te faciliteren bevat het Portaal Burgerzaken diverse open koppelvlakken. Het Portaal kan geïntegreerd worden met het afsprakensysteem op de gemeentelijke website en een klantvolgsysteem. De vooringevulde gegevens staan dan al klaar als de burger aan de balie verschijnt, zodat bezoeken aan het gemeentehuis efficiënter verlopen. Verschillende diensten kunnen zelfs volledig digitaal worden afgehandeld.

Werkgroep Burgerzaken

Baarn maakt deel uit van de Werkgroep Burgerzaken, samen met onder meer koplopergemeenten Amstelveen, Leiderdorp, Echt-Susteren, Eindhoven, Schoonhoven, Utrecht, Valkenburg en Zoeterwoude. De werkgroep is nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de Burgerzaken-oplossing. Iedere zes weken wordt er getest en meegedacht over nieuwe functionaliteit en verbetering van de dienstverlening.

Betere gegevens dankzij klantscherm

Senior medewerker Burgerzaken bij de gemeente Baarn Ton Kuijt is nauw betrokken bij de ontwikkeling en invoering van het Portaal. “Als middelgemeente is Baarn een mooie testcase”, zegt Kuijt. “Samen met de andere werkgroepgemeenten hebben we meegedacht over het Portaal. Groot voordeel is het tweede scherm. Daarop kunnen onze inwoners hun aanvraag voor een uittreksel of rijbewijs volgen en controleren of alle gegevens kloppen. De kwaliteit van onze processen gaat daarmee omhoog. En als we willen overstappen op touchscreens, dan kan dat: het Portaal Burgerzaken is voorbereid op touchscreenbediening.”

Over Centric

Centric is al jarenlang een stabiele partner voor de lokale overheid. Onze gekwalificeerde professionals, technologische oplossingen en IT- en administratieve dienstverlening zorgen ervoor dat overheden zich op hun kerntaken kunnen richten. Centric onderscheidt zich van traditionele IT-leveranciers en administratieve dienstverleners door diepgaande kennis van IT te koppelen aan jarenlange ervaring met specifieke brancheprocessen, zoals belastingheffing en -inning, burgerzaken, salarisadministratie en werk, inkomen & zorg. Samen met onze klanten creëren we duurzame oplossingen die bijdragen aan het behalen van hun doelstellingen.

tags: ,

Reactieformulier

De met een * gemarkeerde velden zijn verplicht. U ziet eerst een voorbeeld en daarna kunt u uw bijdrage definitief plaatsen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond. Reacties zonder achternaam worden verwijderd. Anoniem reageren alleen in uitzonderlijke gevallen in overleg met de redactie. U kunt bij de vormgeving van uw reactie gebruik maken van textile en er is beperkt gebruik van html mogelijk.