partnermenu

zoeken binnen de website

Over Salesforce

Salesforce is wereldleider op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) die bedrijven en overheidsorganisaties dichter bij hun klanten brengt in het digitale tijdperk. Sinds 1999 stelt Salesforce organisaties van elke omvang en branche in staat om te profiteren van krachtige technologieën – cloud, mobiel, sociaal, internet of things, kunstmatige intelligentie, spraak en blockchain – om een 360° beeld van hun klanten te creëren. Ga voor meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) naar: www.salesforce.com/nl/publiekesector

partnerartikelen

  • Salesforce bouwt mee aan Common Ground

    Gemeenten hebben nog een weg te gaan om Common Ground te bereiken. Er wordt progressie geboekt, maar het wachten is op de versnelling. “We moeten oppassen dat we ons niet te veel richten op de interne processen”, aldus Wouter Trumpie, Enterprise Architect Publieke Sector Europa bij Salesforce.

  • Podcast: Cybersecurity bij gemeenten

    Het recente ‘Dreigingsbeeld’ van de IBD laat een verontrustend beeld zien. Gemeenten hebben te maken met ransomware met destructieve gevolgen, software blijkt ernstige kwetsbaarheden te bevatten en er is onvoldoende zicht op cybersecurity bij ketenpartners. Nausikäa Efstratiades (IBD) in gesprek met Johan van Streun (Salesforce)

  • Net Zero Cloud brengt ecologische voetafdruk in beeld

    Duurzaamheid is ook voor Salesforce een fundamentele bedrijfswaarde. Net Zero Cloud helpt bij het verzamelen, categoriseren en analyseren van gegevens over het energieverbruik en de uitstoot van broeikasgassen in de gehele bedrijfsvoering van de organisatie.

  • Podcast: De klantreis

    De klantreis is inmiddels een bekende term, ook bij de overheid. Wat verstaan we hieronder? Op welke manier zijn organisaties hiermee bezig? En hoe ziet de ideale klantreis eruit en waar liggen de grenzen? Marcel Bril gaat in deze podcast hierover in gesprek met Hugo Aalders (SVB), Marjon van der Maat (gemeente Tilburg) en René Coppens (Salesforce).

  • Omnichannel: gemeentelijk dienstverleningsmodel van de toekomst

    In 2019 verenigden meer dan 250 Nederlandse gemeenten zich in het streven om de gemeentelijke telecommunicatie naar een hoger, moderner niveau te brengen. Volgens Chris Sysock, account executive Publieke Sector Salesforce, is het tijd voor een volgende fase waarbij telefonie een opstap is naar een omnichannel aanpak. “Je moet groot denken en klein beginnen.”

  • Hoe uitvoerbaar is de menselijke maat?

    door: Elisabeth van den Hoogen

    Het coalitieakkoord in Tilburg is nog niet af, maar één ding is zeker: er komt geen nieuw beleid zonder dat er eerst een uitvoeringstoets is gedaan. Dat onthulde gemeentesecretaris Aly van Berckel tijdens een diner parlant dat iBestuur en Salesforce organiseerden voor bestuurders van uitvoeringsorganisaties over ‘de verhouding tussen beleid en uitvoering’ en ‘de rol van techniek bij dienstverlening op menselijke maat’.

  • Mensen verlangen ook van de overheid een geweldige dienstverlening

    Dankzij succesvolle bedrijven als bol.com en Picnic raken klanten steeds meer gewend aan een geweldige dienstverlening. Ook in het contact met de overheid liggen de verwachtingen steeds hoger. Gelukkig kan iedere overheidsorganisatie met de juiste middelen zijn klanten een vlotte, passende dienstverlening bieden.

  • Overheidstrends in een snel veranderende wereld

    In de afgelopen maanden, waarin de coronapandemie een groot deel van het leven beheerste, hebben publieke organisaties, net als particuliere bedrijven, geheel nieuwe manieren gecreëerd om cruciale diensten te leveren en contact te maken met inwoners. Dat geeft een boost aan de digitale transformatie van de overheid.

  • Tilburg verbetert de dienstverlening met nieuw klantsysteem

    Programmamanager Omnichannel Dienstverlening Marcel van Gool zegt het klip en klaar: “We werken in Tilburg voor de inwoner, maar in de breedte van de organisatie nog te weinig vanuit het perspectief van de inwoner.” Doe je dat laatste, dan wordt de inwoner echt ‘een klant’ en kun je beter inspelen op zijn wensen en behoeften, nu en in de toekomst. Daarom is Gemeente Tilburg overgestapt op een nieuw klantsysteem.