partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina Blueriq

logo blueriq

Legacy-systemen? Geen paniek!

door: Freek van Teeseling, 24 mei 2017

Legacy-systemen? Geen paniek!

De politiek heeft het voornemen om de overheid zodanig te laten werken dat burgers de dienstverlening als persoonlijk en efficiënt ervaren. De huidige legacy-systemen worden als belangrijke spelbederver aangewezen in dit streven naar vraaggestuurd werken. Onterecht – er zijn meerdere wegen naar Rome.

lees meer

Vandaag bestellen bij de overheid, over 13 weken in huis

Hoe het online aanvragen van een subsidie anders kan

door: Renée Stumpel, 16 februari 2017

Vorig jaar kochten mijn vriend en ik ons eerste huis. Een jaren ’80 woning waar we nog het nodige restauratiewerk aan kunnen verrichten. Met name qua isolatie en energiebesparing. Zo kwamen we in aanraking met het subsidieaanbod van de overheid. Intussen is mijn eerste subsidieaanvraag een feit.

lees meer

Focus op persoonlijke en efficiënte Dienstverlening

door: Herman Mansveld en Menno Gülpers, 9 februari 2017

Digitale dienstverlening moet burgers en ondernemers zoveel mogelijk in staat stellen hun zaken zelf te regelen. Maar dat vraagt van overheden een geheel andere manier van denken en werken, eentje waarbij de termen persoonlijk en efficiënt centraal staan.

lees meer

Nog een wereld te winnen voor de overheid

door: Hans de Preter, 15 november 2016

Volgens het kabinet wordt 2017 een goed jaar, blijkens de troonrede in september. Ondanks de veelal positieve berichtgevingen wordt er nog weinig gerept over de plaats van de overheid in de leefomgeving van de (zelfredzame) burger en wat dit betekent voor de (online) dienstverlening. Jammer, want juist op dat terrein valt voor de overheid nu nog veel te winnen.

lees meer

Overheid en IT. Is het echt zo slecht gesteld?

door: Herman Mansveld, 10 november 2016

De zomer is nu echt voorbij en het is duidelijk dat in politiek Den Haag de ogen gericht zijn op de komende verkiezingen. De debatten worden scherper en scherper. Na Prinsjesdag laaide de discussie op over het gebrek aan IT-kennis in Den Haag. IT werd weinig genoemd in de troonrede, terwijl ons dagelijkse en zakelijke leven verweven is met IT.

lees meer

Bedrijf en burger willen gemak

door: Marieke Vos, 20 oktober 2016

Bedrijf en burger willen gemak

De digitale transformatie van de overheid vraagt om slimme toepassingen die de dienstverlening aan burgers en bedrijven efficiënter én persoonlijker maken. Daarmee kan de overheid de slag maken van een uitvoerende naar een adviserende overheid, die optimaal aansluit bij de leefwereld van burgers en bedrijven.

lees meer

Overheid kan nog veel verzilveren

Onderzoek naar online dienstverleningsproces

5 juli 2016

Anyplace, anytime, anywhere én any device. Deze woorden karakteriseren hoe we vandaag de dag zaken willen doen, ook met de overheid, getuige het programma ‘Digitaal 2017’. Maar hoe staat het er nu voor?

lees meer

Hoe IT bijdraagt aan de zorg voor kwetsbare jongeren

21 april 2016

Het nieuwe intelligente systeem van de William Schrikker Groep ondersteunt jeugdzorgprofessionals bij het opstellen van een plan van aanpak. Daarmee besparen ze gemiddeld zo’n anderhalf uur per plan.

lees meer

DICTU levert zaakgericht werken vanuit de cloud met Blueriq

23 februari 2016

Dienst ICT Uitvoering (DICTU), ICT-dienstverlener binnen de Rijksoverheid en onderdeel van het ministerie van Economische Zaken, stelt in samenwerking met Everest op basis van het softwareplatform Blueriq een nieuwe basisvoorziening voor zaakgericht werken beschikbaar vanuit de DICTU cloud.

lees meer

Van wet naar uitvoering, maar dan anders

16 februari 2016

Het is moeilijk vooraf inzichtelijk te maken wat de gevolgen zijn van wijzigingen in wet- en regelgeving. De juiste technologe kan daar echter bij helpen. Daar wordt de overheid ook wendbaarder van.

lees meer