partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina TOPdesk

logo topdesk

TOPdesk is al meer dan twintig jaar expert in servicemanagement. Wij geloven dat geweldige klantervaringen de sleutel zijn tot de groei van iedere overheidsorganisatie. Daarom bouwen we elke dag aan een toekomst waarin (lokale) overheden hun interne en externe klanten met veel plezier de beste dienstverlening kunnen bieden.”

“Hoe? Met gebruiksvriendelijke producten die eenvoudig integreren en samenwerking stimuleren. Met medewerkers, burgers, leveranciers en tussen alle interne dienstverlenende afdelingen, zoals IT, FM en HR. Maar we helpen organisaties ook om hun kennis te ontsluiten, zodat hun gebruikers zichzelf sneller en eenvoudiger kunnen helpen, bijvoorbeeld via ons burgermeldpunt.”

In 2 dagen in plaats van 3 maanden!

door: Els Wiegant, 4 november 2020

Beeld bij verhaal TOPdesk

In 3 maanden tijd verwerkte het RIVM 42.623 publieksvragen over COVID-19. Ongeveer 90 procent daarvan werd automatisch beantwoord dankzij de incidentmodule van TOPdesk. Hoeveel tijd daarmee is bespaard, kan functioneel beheerder van de TOPdesk-applicatie binnen het RIVM, Caspar Dobbe, niet precies zeggen. ‘Gemiddeld 10 minuten per vraag is geen gekke aanname.’ Dus: 90 procent van 426.230 minuten is 6393 uur. Meer dan welkom natuurlijk in de coronahectiek.

lees meer

Kruisbestuiving in het klantcontact

door: Gökhan Tuna, 21 oktober 2020

Illustratie bij blog TOPdesk

Ruim tien jaar geleden ontstonden bij gemeentes de eerste klantcontactcentra (KCC). Rond dezelfde tijd trokken veel stafafdelingen, zoals ICT, Facilitaire Zaken en HR, naar elkaar toe en creëerden een single point of contact voor de eigen medewerkers: het shared service centrum (SSC). Deze twee centra hebben verschillende klanten, maar delen wel dezelfde uitdaging: direct klantcontact in goede banen leiden. Toch vindt er over dit onderwerp binnen organisaties nog maar weinig kruisbestuiving plaats tussen de KCC en de SSC. Dat is zonde, want beide centra kunnen in de praktijk veel leren van elkaar.

lees meer

7 tips voor het selecteren van een nieuw softwarepakket

door: Ludo Bergkamp, 22 september 2020

Ludo Bergkamp - TOPdesk

Stel, je wilt als overheidsinstelling een nieuw softwarepakket selecteren. Je bestaande software is niet meer voldoende, of je wilt iets introduceren waar je nu nog geen oplossing voor hebt (of Outlook, Excel of Post-Its voor gebruikt). Hoe pak je dat handig aan? Sinds mijn eerste werkdag in 1991 heb ik te maken met aanbestedingen, aan de leverancierskant. Ik zie overheden regelmatig dezelfde fouten maken. Daarom zet ik vandaag 7 tips op een rij waarmee je jullie aanbestedingsproces een stuk makkelijker maakt, en de implementatie en gebruik succesvol voorbereidt.

lees meer

TOPdesk brengt Justis nog beter in control

door: Els Wiegant, 3 juli 2020

VOG

Niet kunnen sturen op afspraken, dat ervaart Daan Stevens als een gemis. Dus toen hij in 2014 procesmanager informatievoorziening bij Justis werd, zocht hij direct naar wegen om dat (beter) te kunnen doen. De screeningsautoriteit werkte al met TOPdesk, Stevens breidde het gebruik ervan uit. Jongste loot aan de TOPdesk-stam bij Justis is de integratie van de mailafhandeling door het Klant Contact Center (KCC).

lees meer

De # 1 kans die je niet mag missen na COVID-19 

13 mei 2020

plaatje bij verhaal TOPdesk

De afgelopen maanden zijn onze vaardigheden op het gebied van digitale transformatie getest. Hoe brachten jouw serviceafdelingen – IT, FM en HR – het ervan af? Sommige serviceafdelingen beschikten over de belangrijkste technologieën en konden snel overschakelen naar de nieuwe manier van werken. Maar de meesten moesten een enorme inspanning leveren om alles up-and-running te houden.

lees meer