partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina TOPdesk

logo topdesk

partnerweblogs

  • Kruisbestuiving in het klantcontact

    door: Gökhan Tuna

    Illustratie bij blog TOPdesk

    Ruim tien jaar geleden ontstonden bij gemeentes de eerste klantcontactcentra (KCC). Rond dezelfde tijd trokken veel stafafdelingen, zoals ICT, Facilitaire Zaken en HR, naar elkaar toe en creëerden een single point of contact voor de eigen medewerkers: het shared service centrum (SSC). Deze twee centra hebben verschillende klanten, maar delen wel dezelfde uitdaging: direct klantcontact in goede banen leiden. Toch vindt er over dit onderwerp binnen organisaties nog maar weinig kruisbestuiving plaats tussen de KCC en de SSC. Dat is zonde, want beide centra kunnen in de praktijk veel leren van elkaar.

  • 7 tips voor het selecteren van een nieuw softwarepakket

    door: Ludo Bergkamp

    Ludo Bergkamp - TOPdesk

    Stel, je wilt als overheidsinstelling een nieuw softwarepakket selecteren. Je bestaande software is niet meer voldoende, of je wilt iets introduceren waar je nu nog geen oplossing voor hebt (of Outlook, Excel of Post-Its voor gebruikt). Hoe pak je dat handig aan? Sinds mijn eerste werkdag in 1991 heb ik te maken met aanbestedingen, aan de leverancierskant. Ik zie overheden regelmatig dezelfde fouten maken. Daarom zet ik vandaag 7 tips op een rij waarmee je jullie aanbestedingsproces een stuk makkelijker maakt, en de implementatie en gebruik succesvol voorbereidt.