
zoeken binnen de website
Partnerpagina Blueriq
Een mager zesje
door: Geertjan Jacobs, 25 juli 2019

De Nationale ombudsman kopt in op 11 juli, naar aanleiding van KANTAR’s onderzoek onder burgers: “Overheid moet in 2030 vooral eerlijk, begripvol en simpel zijn”. Burgers verwachten meer snelheid, deskundigheid en slechts één loket voor alle zaken. Wij, als burgers, geven de huidige relatie met de overheid dan ook maar een mager zesje. Mijn ervaring bij een klant van Blueriq binnen de lokale overheid is echter anders, door de juiste inzet van techniek en mensen.
‘Die kaartenbak was zo gek nog niet’
door: Marlies Ruijter, 2 juli 2019

Er was eens… een tijd dat we nog niet met computers werkten. En, geloof het of niet, bedrijven en organisaties leverden toen ook gewoon producten en diensten. “We zouden weer eens goed naar die tijd moeten kijken en de positieve dingen ervan in ere moeten herstellen”, vindt Hans van Rooij van Blueriq. Want hedendaagse automatisering brengt ons veel, maar alleen als we ons realiseren dat de mens geen standaardproduct is.
We moeten van inside-out naar outside-in
door: Marlies Ruijter, 19 april 2019

Als de overheid de persoonlijke klantreis voor kinderen met een zorgvraag centraal zou stellen, zou dat ouders – en de overheid zelf! – veel tijd en frustratie schelen. Dat is de stellige overtuiging van Yuri Versluis van Blueriq die zelf een meervoudig gehandicapte zoon heeft.
Computer says how
door: Marlies Ruijter, 28 januari 2019

Chris Geertsma raakte volledig verstrikt in de ambtelijke molen toen hij een zorgvraag had voor een pleegkind. De onmacht die hij toen voelde is nu zijn motivatie om – via zijn werk bij Blueriq – de dienstverlening binnen de overheid persoonlijker én efficiënter te maken.
Van Everest naar Blueriq
Dienstverlening is nooit af
door: Marlies Ruijter, 25 oktober 2018

ICT-dienstverlener Everest neemt de naam aan van de software die het bedrijf levert: Blueriq. Dat is niet alleen om verwarring te voorkomen, maar ook om de visie van het bedrijf te ondersteunen: de software, de mensen en de aanpak zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Blueriq-experts halen – samen met de opdrachtgever! – het beste uit de technologie.
Efficiënt én persoonlijk: het kan allebei!
9 juli 2018

Efficiënte digitale dienstverlening die ruimte laat voor persoonlijk service. Te mooi om waar te zijn? Absoluut niet, betoogt Frits van Endhoven van Everest. ‘We moeten af van systemen die een vaste volgorde vereisen om een doel te bereiken en gaan denken als je navigatiesysteem. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden!’
Van wieg tot graf met een APK op je 55e
We zullen ze eens een poepie laten ruiken
7 juni 2018

Op 15 mei werd ik 55 jaar. Op 17 mei kreeg ik een brief van ‘bevolkingsonderzoek Oost’. Binnenkort kan ik een oproep verwachten voor een bevolkingsonderzoek darmkanker. Als baby mocht ik met poepluier naar het consultatiebureau en nu mag ik de ‘ontlastingtest’ doen. Op vier verschillende plaatsen moet ik in mijn ontlasting prikken met een staafje en dat staafje moet ik in een buisje doen en opsturen in een envelop naar een laboratorium. Toch stuur ik met gemengde gevoelens mijn buisje op.
Weg met de lopendeband-ICT!
25 april 2018

Ambtenaren komen vaak niet meer toe aan hun echte werk. In plaats van burgers te helpen, zijn ze bezig met het voeden van tijdrovende ICT-systemen en het stapsgewijs doorlopen van strakke processen. Zij werken voor het systeem in plaats van andersom. Dat kan en móet beter.
Het is tijd voor projectministers
Ketensamenwerking
25 januari 2018

Overheidsinstanties zijn binnen hun eigen muren doorgaans goed georganiseerd. Maar de samenwerking tussen deze organisaties onderling laat nog veel te wensen over. Dat moet anders, vindt Frits van Endhoven van Everest. “Deze tijd vraagt om ketensamenwerking. En de overheid is eraan toe. Gelukkig zijn er al positieve bewegingen te zien.”
Incasso op maat
door: Marlies Ruijter, 31 oktober 2017

Drie medewerkers van incassospecialist Syncasso ontwierpen – in totale afzondering – een compleet nieuw digitaal platform. Everest dacht mee en realiseerde hun ideeën. Het resultaat: een efficiënt incassosysteem, dat opdrachtgevers en klanten van Syncasso zelf aan de knoppen laat zitten. Kernwoorden van het nieuwe platform zijn personalisatie en zelfsturend. Dat maakt het ook interessant voor overheidsorganisaties.