
zoeken binnen de website
Partnerpagina Capgemini
Massaal Digitaal met een minimaal resultaat als eerste stap
door: Remko Reinders, 8 juli 2015

We zijn in Nederland hard op weg om burgers en bedrijven alle diensten van de overheid digitaal af te laten nemen. De ambities van het doorbraakproject Massaal Digitaal en de visiebrief digitale overheid 2017 van minister Plasterk liegen er niet om. Maar gaat het snel genoeg en is er voldoende resultaat om in 2017 alle zaken met de overheid digitaal af te kunnen handelen?
Een dialoog levert meer op dan duizend vragen
Erick Schabracq over industrialisatie binnen Capgemini
9 april 2015

Of het nu om een ‘Farm’ gaat of een ‘Factory’, met gestandaardiseerde manieren van werken, kan een dienstverlener de klant veel kosten besparen. Een Lean-werkwijze en vooral een goede dialoog met klanten kunnen daarvoor zorgen.
Hoe gaan overheden om met fraude, fouten en vergissingen?
Onderzoek Capgemini
door: Frits de Jong, 16 januari 2015

Digitalisering van de overheid. Er gaat veel goed, maar er gaan ook dingen fout. Bijvoorbeeld door fraude. Burgers, bedrijven, maar ook de overheid zijn daarvan het slachtoffer. Capgemini zocht uit welke problemen en oplossingen bestuurders in de publieke sector zien als het gaat om fraude, fouten en vergissingen.
Transformatie naar De Excellente Uitvoering
door: Roger Wannee, Tijmen Kwakkel, Maarten Waage, 29 december 2014

Burgers, bedrijven, opdrachtgevers en partners stellen steeds hogere eisen aan overheidsorganisaties. Vrijwel alle overheidsorganisaties reageren hierop; zij willen hun interne organisatie verbeteren om optimaal op deze behoeften te kunnen inspelen. Zij streven naar De Excellente Uitvoering. Maar hoe pak je dat als organisatie aan?
Webapplicatie voor ‘Veilig Thuis’
Capgemini bouwt verder aan sociaal domein
door: Sjef Hoppenbrouwers, 15 oktober 2014

Voor de nieuwe Advies- en Meldpunten Huiselijk geweld en Kindermishandeling (AMHK’s) komt er een webapplicatie waarin professionals beslissingen en onderbouwingen kunnen vastleggen.
Digitaal gezinsdossier jeugdzorg beschikbaar
door: Sjef Hoppenbrouwers, Zsolt Szabo, 26 juni 2014

De decentralisaties moeten tot betere samenwerking leiden. Jeugdzorgprofessionals bij gemeenten en jeugdzorginstellingen kunnen daarvoor vanaf nu een beroep doen op een flexibele webapplicatie, die Capgemini samen met de bureaus Jeugdzorg heeft ontwikkeld.
Digitale Overheid 2017: de automatisering voorbij
door: Peter Witberg, Zsolt Szabo, 16 april 2014

Online dienstverlening speelt een steeds prominentere rol. Burgers en bedrijven bepalen steeds vaker zelf het moment waarop zij een dienst willen afnemen en over welk kanaal zij deze willen aanvragen dan wel ontvangen.
Structurele fraude vraagt om structurele oplossing
door: Maxwell Keyte en Zsolt Szabo, 18 december 2013

Aanhoudende verhalen over fraude, bijvoorbeeld met toeslagen, ondergraven het solidariteitsbeginsel. Gelukkig groeit het instrumentarium waarmee fraude is te bestrijden op een integrale en op preventie gerichte manier, zoals Fraudemanagement van Capgemini.
Meer doen met minder investeringen in IT
door: Co van Leeuwen, Zsolt Szabo, 9 oktober 2013

Gemiddeld 71 procent van het IT-budget gaat op aan beheer en onderhoud van bestaande applicaties. Maar het is gewoon mogelijk het ICT-landschap toekomstvast te houden en toch 50 procent van het budget aan te wenden voor de benodigde vernieuwingen. Capgemini weet hoe.
IT dient het gemak – én de strategie
18 juli 2013

Er ontstaat een nieuw speelveld rond de keuzes die overheden maken bij de aankoop van IT. ‘Business’ en IT zullen meer dan voorheen gaan partneren en zich op de strategische waarde van IT richten.