partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina Centric

Centric-logo

Centric is al jarenlang een stabiele partner voor de lokale overheid. Onze gekwalificeerde professionals, technologische oplossingen en IT- en administratieve dienstverlening zorgen ervoor dat overheden zich op hun kerntaken kunnen richten. Centric onderscheidt zich van traditionele IT-leveranciers en administratieve dienstverleners door diepgaande kennis van IT te koppelen aan jarenlange ervaring met specifieke brancheprocessen, zoals belastingheffing en -inning, burgerzaken, salarisadministratie en werk, inkomen & zorg. Samen met onze klanten creëren we duurzame oplossingen die bijdragen aan het behalen van hun doelstellingen.


Softskills bepalen succes van ICT-projecten bij de overheid

door: Sander de Graaf, 10 februari 2015

Sander de Graaf

De afgelopen maanden zijn we doodgegooid met tal van artikelen over hoe slecht het gesteld is met de uitvoering van ICT-projecten bij de overheid. Van welke kant je het ook bekijkt, de uitkomsten stellen teleur en daar moet wat aan gebeuren.

lees meer

Centric presenteert Productbeleid voor de Lokale Overheid 2015-2016

3 februari 2015

Centric presenteert het nieuwe Productbeleid voor de Lokale Overheid 2015-2016, met daarin de productplannen voor de komende twee jaar en haar visie op de actuele ontwikkelingen rondom overheid en ICT.

lees meer

Het digitale kanaal centraal

Femke Manders over digitale dienstverlening in Eindhoven

2 februari 2015

Femke Manders, hoofd Ontwikkeling & Ondersteuning Dienstverlening bij de gemeente Eindhoven

Dankzij digitale dienstverlening regelen burgers hun zaakjes met de gemeente wanneer het hen uitkomt. Hoewel de gemeente Eindhoven graag langs meerdere wegen voor haar inwoners bereikbaar blijft, voorziet Femke Manders, hoofd Ontwikkeling & Ondersteuning Dienstverlening, een digitale toekomst voor publieksdienstverlening.

lees meer

Een overheid die er weer toe doet

Piet van Mourik over de gemeente als uitbestedend regisseur

29 januari 2015

Piet van Mourik - De regisserende Gemeente

Wil de gemeente een overheid zijn die ertoe doet, dan moet zij de regie durven nemen en niet zelf doen wat een ander beter kan. Maar uitbesteden vereist goed opdrachtgeverschap. Stichting De regisserende Gemeente begeleidt gemeenten bij verandertrajecten. Directeur Piet van Mourik: ‘Je moet als gemeente niet loslaten, maar anders vasthouden.’

lees meer

Identiteit is geen statisch gegeven

door: Freek Blankena, 22 januari 2015

iBC2015-Centric-Identiteit is geen statisch gegeven

Paspoort, BSN, DigiD, toegangspas, creditcard; het beheer van onze identiteiten moet de ‘wie mag wat-vraag’ efficiënt en gebruikersvriendelijk regelen. Hoe belangrijk is identity management eigenlijk en hoe is het aan het veranderen? Op de partnerpresentatie van Centric op het iBestuur-congres probeerde Jaap Kuijpers wat antwoorden te geven.

lees meer

Belastingsamenwerking BghU maakt het makkelijk

16 januari 2015

Arnold Geytenbeek, directeur Belastingsamenwerking gemeenten & hoogheemraadschap Utrecht (BghU)

De belastingslogan ‘Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker’, mag op gemeentelijk niveau worden afgestoft. Nu steeds meer gemeenten samenwerken met waterschappen, ontstaan grote kansen om het burgers makkelijker te maken. Met een uitgekiend integraal klantconcept zorgt belastingsamenwerking BghU voor optimale bereikbaarheid. En veel zaken kunnen burgers tegenwoordig zélf.

lees meer

Identiteitsmanagement in de Centric-cloud

19 december 2014

iBestuur 13- Centric-Grip op digitale identiteit

De digitale identiteiten van gebruikers en hun toegang tot applicaties beheren vanuit één console? Zonder nieuwe investeringen? Met Identity as a Service (kortweg IDaaS) kan het. Deze nieuw ontwikkelde service past in de Centric-strategie voor Identity & Access Management (IAM), die is gericht op strikte beveiliging van gegevens en een efficiënte manier van werken. IDaaS, waarom zou u?

lees meer

VDP brengt digitalisering publieke dienstverlening in stroomversnelling

Yvonne van Stiphout over het project ‘Overheidsbrede Dienstverlening Dienstverlening 2020’

11 december 2014

Yvonne van  Stiphout over het project ‘Overheidsbrede Dienstverlening Dienstverlening 2020’

Als het aan de burger ligt, handelt hij het merendeel van zijn zaken met de overheid digitaal af. Maar hoewel de technologie hiervoor voldoende mogelijkheden biedt, is nog maar een beperkt aantal publieksdiensten digitaal beschikbaar. Om daar verandering in te brengen, initieerde de Vereniging van Directeuren Publieksdiensten (VDP) het proces ‘Dienstverlening 2020’.

lees meer

De Dikke of de Dunne?

door: Hein van Schijndel , 11 december 2014

Hein van Schijndel heeft tien jaar ervaring in een gemeentelijke organisatie en werkt vanaf 2001 voor Centric. Hein is vanaf het begin betrokken geweest bij de ontwikkeling van de Centric-oplossingen voor informatie-uitwisseling en basisregistraties.

Toen ik jong was waren er nog geen computers en social media. Ik speelde buiten of keek televisie. Een van de programma’s waar ik graag naar keek was Laurel & Hardy, of de Dikke en de Dunne, zoals ze hier genoemd worden. Beide acteurs begonnen solo, maar werden pas beroemd en succesvol nadat ze samen een duo vormden.

lees meer

CORV is klaar. Maar bent u klaar voor CORV?

Renate van Drunen over elektronische berichtenuitwisseling in de justitiële jeugdketens

10 november 2014

Renate van Drunen van het ministerie van Veiligheid en Justitie is projectleider Keteninformatie bij het Programma Stelselherziening Jeugd

Over een paar maanden is het zover; dan moeten alle gemeenten voor de elektronische afhandeling van het berichtenverkeer met justitiële organisaties aangesloten zijn op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV). Deze verplichting maakt deel uit van de Jeugdwet die op 1 januari 2015 in werking treedt. Renate van Drunen van het ministerie van Veiligheid en Justitie is projectleider Keteninformatie bij het Programma Stelselherziening Jeugd: “Het is goed om te zien dat CORV nu bij veel gemeenten hoog op de agenda staat.”

lees meer