Overslaan en naar de inhoud gaan

8% van de Chief Data Officers realiseert meer waarde terwijl ze minder uitgeven

De ene CDO presteert beter dan de ander.|Wat maakt een CDO tot een Value Creator?
| - |

Geen twee Chief Data Officer (CDO) trajecten zijn hetzelfde. Maar sommige zijn beter dan andere. Hoe komt het dat sommige CDO's minder uitgeven, meer waarde leveren en routinematig beter presteren dan collega's op het gebied van innovatie?

Toonaangevende CDO's (8%) besteden minder aan datastrategie en -beheer dan hun collega's, maar realiseren toch een gelijke of grotere jaarlijkse omzetgroei. In hun acties en door hun keuzes laten ze een spoor van broodkruimels achter voor andere CDO's om te volgen en van te leren.

Deze leidende groep CDO's - die we Value Creators noemen - presteert 40% beter op innovatie.

Duik in ons nieuwste rapport 

Wat zijn de grootste uitdagingen voor CDO's en wat doen ze eraan?

In deze IBM-studie identificeerden we heldhaftige Chief Data Officers, wiens organisaties verhoudingsgewijs minder van hun inkomsten toewijzen aan gegevens, maar toch gelijke of grotere bedrijfswaarde genereren. We noemen deze CDO's Data Value Creators omdat ze een duidelijke lijn van data naar business value hebben gecreëerd.

Deze CDO's planten zaadjes van verandering met nieuwe investeringen, waarbij ze zich richten op het "waarom" en "hoe" van die investeringen.

Plaats een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

(advertentie)

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in