Toonaangevende CDO's (8%) besteden minder aan datastrategie en -beheer dan hun collega's, maar realiseren toch een gelijke of grotere jaarlijkse omzetgroei. In hun acties en door hun keuzes laten ze een spoor van broodkruimels achter voor andere CDO's om te volgen en van te leren.
8% van de Chief Data Officers realiseert meer waarde terwijl ze minder uitgeven
Geen twee Chief Data Officer (CDO) trajecten zijn hetzelfde. Maar sommige zijn beter dan andere. Hoe komt het dat sommige CDO's minder uitgeven, meer waarde leveren en routinematig beter presteren dan collega's op het gebied van innovatie?
Deze leidende groep CDO's - die we Value Creators noemen - presteert 40% beter op innovatie.
Wat zijn de grootste uitdagingen voor CDO's en wat doen ze eraan?
In deze IBM-studie identificeerden we heldhaftige Chief Data Officers, wiens organisaties verhoudingsgewijs minder van hun inkomsten toewijzen aan gegevens, maar toch gelijke of grotere bedrijfswaarde genereren. We noemen deze CDO's Data Value Creators omdat ze een duidelijke lijn van data naar business value hebben gecreëerd.
Deze CDO's planten zaadjes van verandering met nieuwe investeringen, waarbij ze zich richten op het "waarom" en "hoe" van die investeringen.

Plaats een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.