partnermenu

zoeken binnen de website

Partnerpagina Centric

Centric-logo

Centric is al jarenlang een stabiele partner voor de lokale overheid. Onze gekwalificeerde professionals, technologische oplossingen en IT- en administratieve dienstverlening zorgen ervoor dat overheden zich op hun kerntaken kunnen richten. Centric onderscheidt zich van traditionele IT-leveranciers en administratieve dienstverleners door diepgaande kennis van IT te koppelen aan jarenlange ervaring met specifieke brancheprocessen, zoals belastingheffing en -inning, burgerzaken, salarisadministratie en werk, inkomen & zorg. Samen met onze klanten creëren we duurzame oplossingen die bijdragen aan het behalen van hun doelstellingen.


Hoe mobile geschiedenis wordt

door: Erik Heil, 25 februari 2016

De afgelopen jaren heb ik veel tijd gestoken in de transformatie van de geautomatiseerde werkplek. Na dertig jaar continue groei in het pc-segment, is het aantal toetsaanslagen op de pc significant gedaald. De smartphones en tablets – eens hebbedingetjes voor technofreaks – zijn uitgegroeid tot alledaagse devices.

lees meer

Centric investeert in start-up democratisch platform Civocracy

18 februari 2016

Centric investeert in het online discussieplatform van Civocracy, dat bijdraagt aan meer betrokkenheid bij de lokale politiek door overheid en samenleving bij elkaar te brengen.

lees meer

Selfservice centraal in nieuw Productbeleid voor Lokale Overheid

18 februari 2016

Centric presenteert het Productbeleid voor de Lokale Overheid 2016 – 2017. Het Productbeleid biedt een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen voor de komende twee jaar en de visie van Centric op de actualiteit rond overheid en ICT.

lees meer

Prittstiften voor betere apps

door: Sander de Graaf, 18 februari 2016

Sander de Graaf

Afgelopen week bleek uit een peiling door Kennisnet dat scholen in het lesprogramma meer aandacht willen voor programmeren, om kinderen daarmee beter voor te bereiden op werk of een vervolgopleiding. Tegelijkertijd geven de scholen aan ze nog niet goed weten hóe. Laat ik een suggestie doen.

lees meer

Direct antwoord op je online aanvraag bijzondere bijstand

11 februari 2016

Inwoners van de gemeenten Schagen en Hollands Kroon die bijzondere bijstand aanvragen, weten voortaan direct waar zij aan toe zijn. Wie een ondersteuningsaanvraag online indient, ontvangt in veel gevallen meteen een beschikking.

lees meer

Maak het makkelijk met selfservice

11 februari 2016

Tal van overheden bieden hun inwoners al de mogelijkheid om zaken digitaal te regelen via selfservice. De voordelen zijn er dan ook naar: aan de ene kant een efficiënter werkende overheid die haar aandacht kan geven waar die het meest nodig is, aan de andere kant het extra online regelgemak voor burgers en bedrijven.

lees meer

Centric lanceert serious game voor securitybewustzijn

8 februari 2016

Bewustzijn is een van de belangrijkste securitythema’s van 2016. Centric introduceert daarom Hack@Scape, een serious game waarmee organisaties de security awareness van medewerkers vergroten.

lees meer

Welke meerwaarde heeft de Omgevingswet voor uw organisatie?

door: Sander Meinders, 4 februari 2016

De Omgevingswet komt eraan. In 2018 is deze belangrijke stelselherziening van het omgevingsrecht een feit. Werkt u bij een gemeente aan de fysieke leefomgeving? Dan krijgt u met de nodige veranderingen te maken. U weet waarschijnlijk dat er nog een aantal vragen zijn rondom de Omgevingswet, vooral ten aanzien van de vier bijbehorende AMvB’s en het Digitale Stelsel.

lees meer

Alphen als eerste aan de slag met Portaal voor het Sociaal Domein

3 februari 2016

Vanaf februari 2016 werkt gemeente Alphen aan den Rijn als eerste gemeente in Nederland met het online Portaal voor het Sociaal Domein. De gemeente stimuleert daarmee de zelfredzaamheid van inwoners die hun situatie willen verbeteren.

lees meer

Aantal aanvragen bijzondere bijstand via Snelbalie verdubbeld

27 januari 2016

Het aantal afgehandelde aanvragen voor bijzondere bijstand via de Snelbalie, onderdeel van de Centric Kennissystemen, is het afgelopen jaar ruim verdubbeld. Daar tegenover staat een flink verminderd aantal aanvragen aan de fysieke balie.

lees meer